ALLEEN RT OF OOK RS EN ANDERE BEEMERS?
Moderator: RT_Patrick
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
ALLEEN RT OF OOK RS EN ANDERE BEEMERS?
Doe mee aan de poll en laat je stem horen.
Kennelijk hebben we zo'n goed en populair forum dat zich ook andere Beemer eigenaren melden. Vooral mensen met andere BMW boxers zie ik steeds vaker als geregistreerd gebruiker.
Wat mij betreft zijn ze van harte welkom want op technisch gebied zijn er niet zoveel verschillen met onze RT's. Ik ben dus benieuwd naar jullie mening, moeten we het forum ook officieel maken voor de GS/RS eigenaren en misschien ook andere BMW eigenaren?
Persoonlijk ben ik van mening dat het forum te masaal gaat worden als we het ook officieel maken voor andere BMW typen en ben dus voor de huidige vorm.
Toch wil ik het graag van jullie weten dus . . . . .
Kennelijk hebben we zo'n goed en populair forum dat zich ook andere Beemer eigenaren melden. Vooral mensen met andere BMW boxers zie ik steeds vaker als geregistreerd gebruiker.
Wat mij betreft zijn ze van harte welkom want op technisch gebied zijn er niet zoveel verschillen met onze RT's. Ik ben dus benieuwd naar jullie mening, moeten we het forum ook officieel maken voor de GS/RS eigenaren en misschien ook andere BMW eigenaren?
Persoonlijk ben ik van mening dat het forum te masaal gaat worden als we het ook officieel maken voor andere BMW typen en ben dus voor de huidige vorm.
Toch wil ik het graag van jullie weten dus . . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: ALLEEN RT OF OOK RS EN ANDERE BEEMERS?
Wat mij betreft zijn alle BMW liefhebbers en eigenaren van harte welkom, maar de kwaliteit van dit forum komt (volgens mij) door de duidelijke RT focus. Ik denk dat het belangrijk is dat die blijft.
Hans
Hans
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Ik vind 't prima als er ook andere bmw's bij mogen komen....als de naam van dit forum maar niet wordt gewijzigd.
Zelf zou ik dan toch voornamelijk alle RT topics blijven volgen aangezien naar mijn bescheiden mening een RT kopen / hebben toch ook een klein beetje een Way of Life is
.
Op de site van BMW MOTOR CLUB Vlaanderen doen ook alle bmw 's mee en die vind ik ook leuk...maar deze vind deze toch nét iets leuker & beter.....(met de complimenten aan alle moderatoren!)

Zelf zou ik dan toch voornamelijk alle RT topics blijven volgen aangezien naar mijn bescheiden mening een RT kopen / hebben toch ook een klein beetje een Way of Life is

Op de site van BMW MOTOR CLUB Vlaanderen doen ook alle bmw 's mee en die vind ik ook leuk...maar deze vind deze toch nét iets leuker & beter.....(met de complimenten aan alle moderatoren!)
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ik hoe niet van tunnelvisie, dus de RS'en mogen er wat mij betreft gewoon bij. De GS' en hebben zelf al een fantastisch forum, de enkeling die van een RT naar een GS geswitched mag natuurlijk blijven ( hè Stingray), maar we zouden wel kunnen stellen dat we bij het boxer blok blijven van na 1992, dat geeft dan toch nog een beetje richting aan
.
De K en F zijn echt andere fietsen en die moderne japanners uit München horen er wat mij betreft ook niet bij. _002

De K en F zijn echt andere fietsen en die moderne japanners uit München horen er wat mij betreft ook niet bij. _002
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Tja, het blijft een moeilijk dilemma.
Het forum lijkt door zijn eigen succes ingehaald te worden.
Juist het klein-schalige , maakt dit forum tot een succes.
Wanneer we het openstellen voor de RS, komt straks misschien de GS, en zo gaat het steeds groter worden en gaan we net als andere fora worden.
Toch zit ik ook met het gevoel, van iedereen moet welkom zijn.
Dus we zouden dan misschien een heel apart onderdeel moeten inrichten voor de "anders-gezinden".
En toch zou ik juist het gevoel, van de RT-rijder, van éénsgezindheid niet willen verliezen.
Maar zoals ik begon het blijft een moeilijk dilemma.
Jos, ik wens je sterkte met je beslissing. Wat die ook wordt, ik zal me erbij neerleggen.

Het forum lijkt door zijn eigen succes ingehaald te worden.
Juist het klein-schalige , maakt dit forum tot een succes.
Wanneer we het openstellen voor de RS, komt straks misschien de GS, en zo gaat het steeds groter worden en gaan we net als andere fora worden.
Toch zit ik ook met het gevoel, van iedereen moet welkom zijn.
Dus we zouden dan misschien een heel apart onderdeel moeten inrichten voor de "anders-gezinden".
En toch zou ik juist het gevoel, van de RT-rijder, van éénsgezindheid niet willen verliezen.
Maar zoals ik begon het blijft een moeilijk dilemma.
Jos, ik wens je sterkte met je beslissing. Wat die ook wordt, ik zal me erbij neerleggen.

Zümo XT
Ik vind dat het een RT forum moet blijven, algemene motor forums en BMW forums zijn er al en daarin onderscheiden wij ons door een specifiek RT forum te blijven. Tevens is het forum op deze manier al groot genoeg en staat er al erg veel informatie op, dat wordt dan wellicht te groot, Overinformatie is ook niet goed.
Ik vind wel dat anderen als gast bijvoorbeeld het forum moeten kunnen bekijken voor informatie, zo kijken wij ook wel eens op het GS forum bijvoorbeeld...
Ik vind wel dat anderen als gast bijvoorbeeld het forum moeten kunnen bekijken voor informatie, zo kijken wij ook wel eens op het GS forum bijvoorbeeld...
- peijsj
- Type: R1100RT
Jos,
Lastig issue. Ik zou niemand het recht willen ontzeggen (al zou het al kunnen) om zich hier te melden. Hoe weet je immers wat voor fiets iemand werkelijk heeft ? Anderzijds is dit Forum geboren vanuit de R 1100 RT. Dat daar later de andere R..RT's bijgekomen zijn lijkt me een logisch vervolg. Theoretisch zal immers ook een R1100RT Forum (sec) een keer uitsterven al zijn de R1100RT's de Beste Motoren van de Wereld
;
Ik vind persoonlijk nu al dat dit Forum wel erg groot wordt en wat van zijn "gezelligheid" van het eerste uur verloren heeft. Blijft overigens voor mij een dagelijks terugkerend feest om het Forum te bezoeken en te lezen en leren over mijn RT en alles wat daar mee samen hangt c.q. om motorrijden heen hangt. Ook al kost dit al best veel tijd. Ik lees immers alles.Sfeer is (bijna altijd) oké en soms denk ik de mensen goed te kennen (Sommigen ken ik inmiddels ook een beetje persoonlijk)
Samenvattend mijn mening: Open voor anderen: ja; andere motortypes: Nee(Baird); formeel ander Forum: nee.
Jos, ik beschouw het Forum als jouw Forum en wens je veel succes met je definitieve beslissing.Mocht de beslissing anders uitpakken dan blijf ik het Forum zeker volgen.

Lastig issue. Ik zou niemand het recht willen ontzeggen (al zou het al kunnen) om zich hier te melden. Hoe weet je immers wat voor fiets iemand werkelijk heeft ? Anderzijds is dit Forum geboren vanuit de R 1100 RT. Dat daar later de andere R..RT's bijgekomen zijn lijkt me een logisch vervolg. Theoretisch zal immers ook een R1100RT Forum (sec) een keer uitsterven al zijn de R1100RT's de Beste Motoren van de Wereld

Ik vind persoonlijk nu al dat dit Forum wel erg groot wordt en wat van zijn "gezelligheid" van het eerste uur verloren heeft. Blijft overigens voor mij een dagelijks terugkerend feest om het Forum te bezoeken en te lezen en leren over mijn RT en alles wat daar mee samen hangt c.q. om motorrijden heen hangt. Ook al kost dit al best veel tijd. Ik lees immers alles.Sfeer is (bijna altijd) oké en soms denk ik de mensen goed te kennen (Sommigen ken ik inmiddels ook een beetje persoonlijk)
Samenvattend mijn mening: Open voor anderen: ja; andere motortypes: Nee(Baird); formeel ander Forum: nee.
Jos, ik beschouw het Forum als jouw Forum en wens je veel succes met je definitieve beslissing.Mocht de beslissing anders uitpakken dan blijf ik het Forum zeker volgen.

- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Natuurlijk is iedereen welkom, het gaat erom of we ook ruimte moeten creeeren voor andere typen BMW.
Het is maar een peiling, Jan, en gezien de pollstand laten we het zoals nu is. Een BMW RT FORUM.
grtz
Jos
Het is maar een peiling, Jan, en gezien de pollstand laten we het zoals nu is. Een BMW RT FORUM.

grtz
Jos
peijsj schreef:Jos,
Lastig issue. Ik zou niemand het recht willen ontzeggen (al zou het al kunnen) om zich hier te melden. Hoe weet je immers wat voor fiets iemand werkelijk heeft ? Anderzijds is dit Forum geboren vanuit de R 1100 RT. Dat daar later de andere R..RT's bijgekomen zijn lijkt me een logisch vervolg. Theoretisch zal immers ook een R1100RT Forum (sec) een keer uitsterven al zijn de R1100RT's de Beste Motoren van de Wereld;
Jos WRSM
Jos WRSM
- nonkel moto
- Type: R1100RT
- Land: B
ik vind het leuk met een kleine groep vooral als het van het zelfde type is
maar kzou me ook niet graag uitgesloten voelen moest ik nu plots met een gs of rs beginnen rijden tenslotte zijn we boxerrijders(je weet wel dat speciaal gevoel)
ben trouwens al blij dat ik als buitenlander er bij mag zijn
iedereen welkom zou ik zeggen als het maar een boxer is . ik wens onze forumleiders sterkte met de moeilijke keuze
nonkel moto
maar kzou me ook niet graag uitgesloten voelen moest ik nu plots met een gs of rs beginnen rijden tenslotte zijn we boxerrijders(je weet wel dat speciaal gevoel)
ben trouwens al blij dat ik als buitenlander er bij mag zijn
iedereen welkom zou ik zeggen als het maar een boxer is . ik wens onze forumleiders sterkte met de moeilijke keuze

Ik moet denken aan een wijze die ik mij altijd voor hou; "..Je moet niet altijd alles willen, je moet niet altijd alles kunnen, je moet niet alles willen doen, maar datgene wat je doet, doe het goed!..."
Mijn (zeer) vrije interpretatie van E pluribus unum (Uit velen, 1)
Het is een geweldig forum alhier, met vaak hele prettige gebruikers, beheerders, Mod's en iedereen daar tussenin. (en dat zeg ik niet om te slijmen of zo)
Maar als ik alle onderwerpen en reacties beschouw, en mij eigen onzin af-en-toe (zelfkennis is de 1e weg naar genezing, hihi), dan zit het hier meer dan snor.
Dat moet je koesteren, ook al zijn er nog meer "familie-leden" (lees: RS, etc) die ook heel goed in dezelfde sfeer zouden kunnen passen.
Zoals ik in mijn Fido-tijdperl (ja, zou oud ben ik al weer) een samenwerking had met verschillende andere BBS-en (fora van voor het internet-tijdperk) over de gehele wereld, is het een idee vanuit dit forum een "soort samenwerking" op te zetten met "zuster"-fora?
Waarbij je een "overlappende" sectie krijgt binnen de 2 (of 3, of wellicht een paar meer) fora, die onderling uitgewisseld worden?
Ik weet niet of dat technisch kan en of dat wel zo wenselijk is.
Dan behoudt je m.i. de unieke identiteit van elk van de fora, maar heb je wel raakvlakken voor een paar (geselecteerde) secties binnen de fora.
Want, het lijkt mij ook een puist extra werk voor de organisatie achter dit geweldig forum, als er nog meer bij komt.
Dan zal je wellicht ook meer moeten gaan denken aan sponsoring, wijzigen van beleid, verdelen van taken, kortom, risico's dat juist dit unieke karakter verloren zal gaan, deels.
Mijn (zeer) vrije interpretatie van E pluribus unum (Uit velen, 1)
Het is een geweldig forum alhier, met vaak hele prettige gebruikers, beheerders, Mod's en iedereen daar tussenin. (en dat zeg ik niet om te slijmen of zo)
Maar als ik alle onderwerpen en reacties beschouw, en mij eigen onzin af-en-toe (zelfkennis is de 1e weg naar genezing, hihi), dan zit het hier meer dan snor.
Dat moet je koesteren, ook al zijn er nog meer "familie-leden" (lees: RS, etc) die ook heel goed in dezelfde sfeer zouden kunnen passen.
Zoals ik in mijn Fido-tijdperl (ja, zou oud ben ik al weer) een samenwerking had met verschillende andere BBS-en (fora van voor het internet-tijdperk) over de gehele wereld, is het een idee vanuit dit forum een "soort samenwerking" op te zetten met "zuster"-fora?
Waarbij je een "overlappende" sectie krijgt binnen de 2 (of 3, of wellicht een paar meer) fora, die onderling uitgewisseld worden?
Ik weet niet of dat technisch kan en of dat wel zo wenselijk is.
Dan behoudt je m.i. de unieke identiteit van elk van de fora, maar heb je wel raakvlakken voor een paar (geselecteerde) secties binnen de fora.
Want, het lijkt mij ook een puist extra werk voor de organisatie achter dit geweldig forum, als er nog meer bij komt.
Dan zal je wellicht ook meer moeten gaan denken aan sponsoring, wijzigen van beleid, verdelen van taken, kortom, risico's dat juist dit unieke karakter verloren zal gaan, deels.
Ik heb gestemd voor "alleen R..RT" al is dat in mijn ogen eigenlijk toch een beetje te zwartwit...
Immers, ik was als lid van het forum toen ik nog op een K..RT rondreed
, dus wie ben ik om een ander toegang te ontzeggen? BMW-ers zijn BMW-ers, ongeacht waar ze op zitten...Aan de andere kant ben ik bang dat 't forum z'n kleinschaligheid en bijbehorende gezelligheid kwijt raakt als andere BMW-ers er bij komen.
Het idee van Dutchmidiman, samenwerking met andere fora (forums, forii??), is in mijn ogen een mooie oplossing.
Jos, heel veel sterkte en wijsheid met dit idee!
Eric
Immers, ik was als lid van het forum toen ik nog op een K..RT rondreed

Het idee van Dutchmidiman, samenwerking met andere fora (forums, forii??), is in mijn ogen een mooie oplossing.
Jos, heel veel sterkte en wijsheid met dit idee!
Eric
[/quote]
Ahum!!!!
Ik heb een R1100GS, een R1200RT en een K1200GT.
En nu word ik errug verdrietig dat je m'n lieveling voor een moderne japanner uitmaakt! _002
Wel eens een jap gezien met 500K op de teller ?Nee dus !
Ik ken er zowiezo al 3 in mijn onmiddelijke omgeving (een R heb ik het nog nooit zien halen
)
Geen getril en geschud en ge-KFR,
Okee, Okee, dat noemen we karakter, Ammehoelah, gewoon tekort komingen zijn het!
Maar maakt niet uit, Een boxer is gewoon ook een top-motor!
Dat we het forum ook openstellen voor de R-RS vind ik best wel een goed idee, die hebben zoveel overeenkomsten dat dat geen probleem moet zijn.
De K liefhebbers kunnen m.i. ook goed terecht bij Bert Meijerink met z'n BMWK- site
gr Martin

Ahum!!!!
Ik heb een R1100GS, een R1200RT en een K1200GT.
En nu word ik errug verdrietig dat je m'n lieveling voor een moderne japanner uitmaakt! _002
Wel eens een jap gezien met 500K op de teller ?Nee dus !
Ik ken er zowiezo al 3 in mijn onmiddelijke omgeving (een R heb ik het nog nooit zien halen

Geen getril en geschud en ge-KFR,
Okee, Okee, dat noemen we karakter, Ammehoelah, gewoon tekort komingen zijn het!
Maar maakt niet uit, Een boxer is gewoon ook een top-motor!
Dat we het forum ook openstellen voor de R-RS vind ik best wel een goed idee, die hebben zoveel overeenkomsten dat dat geen probleem moet zijn.
De K liefhebbers kunnen m.i. ook goed terecht bij Bert Meijerink met z'n BMWK- site
gr Martin
- Noortukker
Wat mij betreft is iedereen welkom hier.
En toch heb ik alleen RT's gestemd.
Ik denk, net als eerdere reageerders, dat het te massaal wordt als je ook nog onderwerpen
voor andere type BMW's er bij gaat doen en uiteindelijk het forum zijn leuke karakter daardoor zal gaan verliezen.
Lastige keus voor de beheerders maar jullie komen er vast wel uit.
groet,
André
Ik denk, net als eerdere reageerders, dat het te massaal wordt als je ook nog onderwerpen
voor andere type BMW's er bij gaat doen en uiteindelijk het forum zijn leuke karakter daardoor zal gaan verliezen.
groet,
André
Van A naar B is het leukst op een RT
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
De keuze is helemaal niet lastig, uiteindelijk krijg ik een goed beeld van de stemming.
Jos
Jos
Noortukker schreef:Wat mij betreft is iedereen welkom hier.
groet,
André
Jos WRSM
Jos WRSM
Ik keek zelf regelmatig bij onze buren op het BMW GS forum, echter daar worden dagelijks zoveel berichten geschreven dat het voor mij (ben inmiddels 30
) niet te behappen is. Na een dag heb je al verschillende pagina's met nieuwe berichten. Ik vind dat juist de charme van R...RT forum. Al een aardig groot kluppie maar goed bij te houden.
Ik zou zeggen officieel RT forum, indien er onderwerpen geplaatst worden daar niet te moeilijk over doen. Een forum met een mooi open karakter.
Stoffel

Ik zou zeggen officieel RT forum, indien er onderwerpen geplaatst worden daar niet te moeilijk over doen. Een forum met een mooi open karakter.
Stoffel
En de eigenaren van een Beemer op 4 wielen, mogen die dan ook meedoen?
!JOS!
Antoine

Antoine
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Zit geen boxer motor van na 1992 in, dus niet. _003BaHoi schreef:En de eigenaren van een Beemer op 4 wielen, mogen die dan ook meedoen?!JOS!
Antoine
Ik blijf bij mijn stelling: Boxer motor van ná 1992, uitgezonderd de GS'en vanwege hun eigen forum. Krijgen we ook geen gezeur over zijspannen, aanhangers en dakboxen.

Is er trouwens info hoeveel RS'en er rondrijden in Nederland ( en evt België) t.o.v de RT's? Kun je een schatting maken hoe groot de toeloop zou kùnnen worden.

Laatst gewijzigd door Baird op 26 jan 2010, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Ho ho Antoine, uw forumbeheerder is helemaal voorzien hoor . . . .

BaHoi schreef:En de eigenaren van een Beemer op 4 wielen, mogen die dan ook meedoen?!JOS!
Antoine
Jos WRSM
Jos WRSM
Ik onthou mij van stemming. Ahum. Ik begrijp het als het forum een beperkte toegang krijgt/heeft. Doordat het niet zo heel groot is behoudt het hierdoor een betere sfeer. Ik sluit me wel aan bij de mening van Baird. Mensen die ten tijde van aanmelden een RT hadden, mogen blijven. (ah toe, please). Naar mijn beste weten is er voor de RS geen eigen forum dus....Baird schreef:Ik hoe niet van tunnelvisie, dus de RS'en mogen er wat mij betreft gewoon bij. De GS' en hebben zelf al een fantastisch forum, de enkeling die van een RT naar een GS geswitched mag natuurlijk blijven ( hè Stingray), maar we zouden wel kunnen stellen dat we bij het boxer blok blijven van na 1992, dat geeft dan toch nog een beetje richting aan.
![]()
Ik vind de sfeer op dit forum echt prettiger dan op andere fora. (bijv Motor-forum, GS forum etc). Mensen gunnen hier elkaar hun mening. Dat mis ik op andere wel (eens). Daar kom je veels te vaak slotjes tegen op draadjes omdat de toon en woordkeus niet meer acceptabel is.
Ook heb ik hier al deelgenomen aan activiteiten en hoop dat echt te kunnen blijven doen.
Hallo,
Ik heb hier op het forum nog niet al te veel berichten geplaatst maar zou toch graag even mijn mening willen geven.
Als belg ben ik lid van Beemer club Vlaanderen en kijk dan ook geregeld op hun forum, ook daar eerder als lezer dan als schrijver.
Wat mij op jullie RT forum net aantrekt is juist die knusheid, de kleinschaligheid en het gevoel van gebondenheid dat hier veel groter is, juist o.w.v. de beperking tot RT's. Wellicht is het succes van jullie RT treffen daarom ook juist zo'n succes. Alle RTers weten immers in België en Vlaanderen dat ze hier terecht kunnen en de verleiding om in te schrijven voor het treffen is groot. Misschien maar goed dat ze in de rest van Europa geen Nederlands kennen anders was het hier wellicht nu al een overrompeling :lol:
Ik zou duidelijk de grens trekken en de grens is een RT. Zelfs voor diegenen die overstappen op een ander type beemer lijkt het mij beter de grens te handhaven anders heb je binnen dit en 5 jaar geen grens meer maar een grijze zone... en daar komt meestal miserie van...
En nogmaals... een dikke pluim voor de initiatiefnemers en beheerders van dit forum. Ik vind het een gezellige boel en ga me zeker inschrijven voor het treffen.
Groetjes,
Gert
Ik heb hier op het forum nog niet al te veel berichten geplaatst maar zou toch graag even mijn mening willen geven.
Als belg ben ik lid van Beemer club Vlaanderen en kijk dan ook geregeld op hun forum, ook daar eerder als lezer dan als schrijver.
Wat mij op jullie RT forum net aantrekt is juist die knusheid, de kleinschaligheid en het gevoel van gebondenheid dat hier veel groter is, juist o.w.v. de beperking tot RT's. Wellicht is het succes van jullie RT treffen daarom ook juist zo'n succes. Alle RTers weten immers in België en Vlaanderen dat ze hier terecht kunnen en de verleiding om in te schrijven voor het treffen is groot. Misschien maar goed dat ze in de rest van Europa geen Nederlands kennen anders was het hier wellicht nu al een overrompeling :lol:
Ik zou duidelijk de grens trekken en de grens is een RT. Zelfs voor diegenen die overstappen op een ander type beemer lijkt het mij beter de grens te handhaven anders heb je binnen dit en 5 jaar geen grens meer maar een grijze zone... en daar komt meestal miserie van...
En nogmaals... een dikke pluim voor de initiatiefnemers en beheerders van dit forum. Ik vind het een gezellige boel en ga me zeker inschrijven voor het treffen.
Groetjes,
Gert
Baird schreef:BaHoi schreef:
Ik blijf bij mijn stelling: Boxer motor van ná 1992,
Zie ik anders. Mijn mening is dat je dient te voldoen aan het volgende criterium: R-RT dus geen bouwjaar restrictie. De RT'ers zijn net als de GS 'ers een bepaald groepje met veelal dezelfde stijl. Een pré 1992 RT valt m.i. ook in deze stijlgroep.
Goedenavond heren RT rijders.
Als je stemming houdt in dit RT forum is het wel logisch dat de meerderheid op een RT forum stemt.
Overigens lof voor de op zet van dit forum, maar ik zou het persoonlijk op prijs stellen dat bv ook RS rijders een steentje zouden kunnen bijdragen aan het welslagen van dit mooie forum. Ook rest mij nog de vraag; zijn RS mensen welkom bij het RT treffen in Lunteren op 25 april a.s?
mvg Albert![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Als je stemming houdt in dit RT forum is het wel logisch dat de meerderheid op een RT forum stemt.
Overigens lof voor de op zet van dit forum, maar ik zou het persoonlijk op prijs stellen dat bv ook RS rijders een steentje zouden kunnen bijdragen aan het welslagen van dit mooie forum. Ook rest mij nog de vraag; zijn RS mensen welkom bij het RT treffen in Lunteren op 25 april a.s?
mvg Albert
- BeemerBert
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Ik heb voor uitbreiding met RS gestemd.
RS is de sportieve RT ( net geen kuip genoeg om een echte RT te zijn) dit in tegenstelling tot de naakte R en de GS welke toch andere rijders aantrekken.
RS rijders, op internet actief, schat ik op maximaal 20 ( uit mijn eigen RS tijd
).
Mijn stelling is, gewoon toelaten maar niks bijzonders voor ontwikkelen.
Groet, Bert
RS is de sportieve RT ( net geen kuip genoeg om een echte RT te zijn) dit in tegenstelling tot de naakte R en de GS welke toch andere rijders aantrekken.
RS rijders, op internet actief, schat ik op maximaal 20 ( uit mijn eigen RS tijd

Mijn stelling is, gewoon toelaten maar niks bijzonders voor ontwikkelen.
Groet, Bert
- Berrybeer
- 2023
Wat je persoonlijke mening ook is....op dit moment zijn er 37 stemmen uitgebracht op 1367 leden, dat is net geen
3 procent.......ik bedoel maar..

- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Wat wil je daar mee zeggen?
Berrybeer schreef:Wat je persoonlijke mening ook is....op dit moment zijn er 37 stemmen uitgebracht op 1367 leden, dat is net geen
Jos WRSM
Jos WRSM
- Berrybeer
- 2023
Alleen maar dat 't moeilijk is om een objectief beeld te krijgen wat de leden willen Jos...
Als je 't topic nu in zijn geheel leest lijkt het erop alsof er al een soort meerderheid voor een x-voorkeur is. Ik zou het gewoon zonde vinden als leden die alleen lezen, van dit mooie forum zouden afhaken omdat ze zich op de één of andere manier niet (meer) welkom zouden voelen...

Als je 't topic nu in zijn geheel leest lijkt het erop alsof er al een soort meerderheid voor een x-voorkeur is. Ik zou het gewoon zonde vinden als leden die alleen lezen, van dit mooie forum zouden afhaken omdat ze zich op de één of andere manier niet (meer) welkom zouden voelen...
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Dat zie je verkeerd, hoor. IEDEREEN is als lid welkom en laten ze vooral lid blijven. Er zijn er zelfs bij die helemaal geen motor hebben of een er een hebben van een ander merk. Kennelijk zijn ze geinteresseerd en lezen lekker mee, PRIMA !!
Het gaat er hier om of we het forum moeten gaan uitbreiden voor bij bijvoorbeeld andere boxer-BMW's.
Natuurlijk krijgen we met deze poll nooit een objectief beeld, maar wel een stemming.
En DAAR gaat het me om.
Het gaat er hier om of we het forum moeten gaan uitbreiden voor bij bijvoorbeeld andere boxer-BMW's.
Natuurlijk krijgen we met deze poll nooit een objectief beeld, maar wel een stemming.
En DAAR gaat het me om.
Berrybeer schreef:Alleen maar dat 't moeilijk is om een objectief beeld te krijgen wat de leden willen Jos...![]()
Jos WRSM
Jos WRSM
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Ook dat zie je niet helemaal juist;
een ieder die als gast het forum bekijkt krijgt slechts 1 topic te zien waarin de beheerders, Walter en ik, het forum introduceren als zijnde een BMW
-900-
forum. Willen ze meer weten dan dienen ze zich als geregistreerd gebruiker aan te melden. Probeer het maar eens uit door jezelf uit te loggen, dan zie je wat ik bedoel.
een ieder die als gast het forum bekijkt krijgt slechts 1 topic te zien waarin de beheerders, Walter en ik, het forum introduceren als zijnde een BMW

Berrybeer schreef:Aha...dan zou ik zeggen laat het forum zoals het nu is. Ik neem aan dat de meesten - net zoals ik - dit forum eerst eens aandachtig hebben doorgelezen alvorens zij besloten om zich wél of niet als lid aan te melden. Degenen die géén RT hebben (jammer voor hun..
)en zich toch aanmelden, weten van te voren dat het hier hoofdzakelijk om RT's draait en vinden dat dan kennelijk prima
, anders hadden ze zich niet als lid aangemeld, toch?
Jos WRSM
Jos WRSM
- Berrybeer
- 2023
Ik word oud Jos! Je hebt helemaal gelijk....en nu weet ik ook weer op welke wijze ik in aanraking kwam met dit forum....niet via het eerst lezen maar via het Youtube filmpje van het RT treffen van vorig jaar
. Toen ik die gezien had dacht ik maar één ding: Daar wil ik bijhoren!!
ik zal mijn eerdere berichtje meteen verwijderen

- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Een "seniormoment" noemen we dat tegenwoordig

Berrybeer schreef:Ik word oud Jos! Je hebt helemaal gelijk....en nu weet ik ook weer op welke wijze ik in aanraking kwam met dit forum....niet via het eerst lezen maar via het Youtube filmpje van het RT treffen van vorig jaar. Toen ik die gezien had dacht ik maar één ding: Daar wil ik bijhoren!!
Jos WRSM
Jos WRSM
- Walter
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Wat mij betreft kunnen/mogen de RS-sen zich best hier op het forum melden zolang het over de gedeelde techniek gaan.
Onderhuids is de RS praktisch gelijk aan de RT.
Nou rijden er Nederland ook niet al teveel RS-sen in de rondte, dus een echte overhand zullen ze niet krijgen.
Het blijft natuurlijk zaak dat het hier om de R-RT gaat!
Denk dat voor de aardige knutselaar de RS eenvoudig om te bouwen is naar een RT, dus misschien wil er iemand een handeltje beginnen in tupperware
Onderhuids is de RS praktisch gelijk aan de RT.
Nou rijden er Nederland ook niet al teveel RS-sen in de rondte, dus een echte overhand zullen ze niet krijgen.
Het blijft natuurlijk zaak dat het hier om de R-RT gaat!
Denk dat voor de aardige knutselaar de RS eenvoudig om te bouwen is naar een RT, dus misschien wil er iemand een handeltje beginnen in tupperware

Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

De type aanduiding zegt 't eigenlijk al:
RS = Renn Sport
RT = Reise Tourer
Lid worden van 't forum is geen probleem (ook als je überhaupt geen motor heb kun je nog lid worden), maar de nadruk dient mijns inziens op RT te blijven. V.w.b. een meeting van het RT forum, dat behoeft geen nadere uitleg : meeting van het RT forum
RS = Renn Sport
RT = Reise Tourer
Lid worden van 't forum is geen probleem (ook als je überhaupt geen motor heb kun je nog lid worden), maar de nadruk dient mijns inziens op RT te blijven. V.w.b. een meeting van het RT forum, dat behoeft geen nadere uitleg : meeting van het RT forum
Berrybeer schreef:... en nu weet ik ook weer op welke wijze ik in aanraking kwam met dit forum....niet via het eerst lezen maar via het Youtube filmpje van het RT treffen van vorig jaar. Toen ik die gezien had dacht ik maar één ding: Daar wil ik bijhoren!! ...

Hier nog één !! :lol:
Eric
Heb zelf een R80RT - dus een pré 1992 (waardoor ikzelf dus ook niet in aanmerking kom) - en heb gestemd op enkel R...RT.ltjl schreef:Baird schreef:BaHoi schreef:
Ik blijf bij mijn stelling: Boxer motor van ná 1992,
Zie ik anders. Mijn mening is dat je dient te voldoen aan het volgende criterium: R-RT dus geen bouwjaar restrictie. De RT'ers zijn net als de GS 'ers een bepaald groepje met veelal dezelfde stijl. Een pré 1992 RT valt m.i. ook in deze stijlgroep.
Proficiat aan de initiatiefnemers. Zij zijn geslaagd in hun opzet. Er staat meer dan genoeg leesvoer in.

Voeg je hier bij uw forum nog andere modellen toe, dan krijg je een nog breder publiek met alle gevolgen van dien.
Kijk maar naar het forum van je zuiderburen (BMW Vlaanderen) hoeveel slotjes daar worden geplaatst.
'k Zou nog meer kunnen zeggen (schrijven), maar mijn onderschrift laat dit niet toe.

Tja lastig... heb gekozen voor " maakt mij niet uit". Des te meer zielen des te meer vreugde. Maar daarentegen ook weer meer werk.
Op zich vind ik zo'n idee van Dutchmidiman best wel een aardige eigenlijk.
Te massaal worden is ook niet goed denk ik.
Succes
Op zich vind ik zo'n idee van Dutchmidiman best wel een aardige eigenlijk.
Te massaal worden is ook niet goed denk ik.
Succes
Net gestemd: 'Maakt me niets uit'.
Ik zou het langs de ene kant jammer vinden te moeten zien dat dit mooie en zeer overzichtelijke formu 'gekaapt' wordt door andere BMW gebruikers en 'vervuild' geraakt met niet-RT materie. Want, zoals al eerder werd aangehaald, vind ik dit wel de sterkte van het forum. - Mss is een gelijkaardig zuster-forum openen een goed compromis? -
Langs de andere kant ben ik niet zo iemand die graag mensen uitsluit... Iedereen welkom zou ik zeggen, met wat je rijdt doet er niet zo toe, maar hou het wel ON TOPIC (RT-wise)
My 2 cents...
Ik zou het langs de ene kant jammer vinden te moeten zien dat dit mooie en zeer overzichtelijke formu 'gekaapt' wordt door andere BMW gebruikers en 'vervuild' geraakt met niet-RT materie. Want, zoals al eerder werd aangehaald, vind ik dit wel de sterkte van het forum. - Mss is een gelijkaardig zuster-forum openen een goed compromis? -
Langs de andere kant ben ik niet zo iemand die graag mensen uitsluit... Iedereen welkom zou ik zeggen, met wat je rijdt doet er niet zo toe, maar hou het wel ON TOPIC (RT-wise)
My 2 cents...
Iedereen is welkom op dit forum, als 'ie zich maar even aanmeldt. Dat is een erg mooi uitgangspunt van dit forum, en daarmee sluit je enkel kwaadwillende 'bots' uit. Perfect wat mij betreft! Een RS eigenaar kan zich dus best aanmelden (en dat is al bewezen ook).
Gezien de inhoud hebben we al aardig wat onderwerpen weten te verzamelen waar iedereen zijn (en jammer genoeg wat minder haar) vijf centen over kan en mag geven. En dat is de kwaliteit van dit forum: het acceptatie niveau ligt erg hoog. Ondanks dat iedere deelnemer zijn eigen aardigheden heeft blijft het allemaal in goede min hier.
De ervaring leert dat grotere fora wat meer bewerkelijk zijn, ook omdat de sfeer evenredig lijkt af te nemen met de groei van het aantal leden. Dat zou ik dus voor dit forum niet willen... Daarnaast geeft het het forum een duidelijke identiteit: boxers met volle kuip. En laten we eerlijk wezen: de techniek van de 1200 wijkt behoorlijk af van die van de 1100, moeten zij nu ergens anders hun heil zoeken? Nee!
Wat mij betreft houden we het dus op de R-RT voor het forum, en blijft gewoon iedereen van harte welkom om zich in te schrijven voor het forum. De interesse is er dan toch in ieder geval? En dan is wat mij betreft de meest roodhartige Ducatisti van harte welkom hoor...
Groet!
Gezien de inhoud hebben we al aardig wat onderwerpen weten te verzamelen waar iedereen zijn (en jammer genoeg wat minder haar) vijf centen over kan en mag geven. En dat is de kwaliteit van dit forum: het acceptatie niveau ligt erg hoog. Ondanks dat iedere deelnemer zijn eigen aardigheden heeft blijft het allemaal in goede min hier.
De ervaring leert dat grotere fora wat meer bewerkelijk zijn, ook omdat de sfeer evenredig lijkt af te nemen met de groei van het aantal leden. Dat zou ik dus voor dit forum niet willen... Daarnaast geeft het het forum een duidelijke identiteit: boxers met volle kuip. En laten we eerlijk wezen: de techniek van de 1200 wijkt behoorlijk af van die van de 1100, moeten zij nu ergens anders hun heil zoeken? Nee!
Wat mij betreft houden we het dus op de R-RT voor het forum, en blijft gewoon iedereen van harte welkom om zich in te schrijven voor het forum. De interesse is er dan toch in ieder geval? En dan is wat mij betreft de meest roodhartige Ducatisti van harte welkom hoor...
Groet!
Je kunt er best andere types bij doen, maar probeer het niet tè breed te maken, want dan kun je net zo goed de naam veranderen in Motor-Forum (rings a bell?). Er is al een behoorlijk populair GS forum, dus die zullen hier niet zo snel komen (als hun site tenminste weer een keer in de lucht is).
Als je andere BMW modellen in dit forum gaat betrekken, lijkt het me het meest logische dat je in dezelfde doelgroep blijft. Dus hou het dan bij de reis-en toermodellen van BMW. Niet dat ik iets tegen een R1100S hebt (au contraire zelfs) maar dat is weer een sportfiets, en dat is een ander segment, andere doelgroep, andere accesoires etc. Je zou het dus bij de F800ST, R1200RT en K1300GT (en voorlopers) kunnen houden. Zelfs mijn vorige BMW zou nog in de doelgroep vallen. Ik had hiervoor een K1100RS en met de 2 zijkoffers heb ik heel comfortabel door Europa gesjeesd.
There's my €0,02... Reisen/Touren en Reisen/Sport lijkt me een ok combi, toch? Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Ik misbruik het forum om mijn informatie vandaan te halen, en af en toe ook wat te delen. Als ik op zoek ben naar iets, heb ik ook nog andere bronnen. Ik ben dus ook weer niet 'joined to the hip' met dit of enig ander forum. Het is ook niet van mij, dus de beheerder moet maar doen wat hij goed acht. Het is tenslotte zijn idee geweest en hij doet er ook alle moeite voor. Laatste woord is aan de 'baas'...
Als je andere BMW modellen in dit forum gaat betrekken, lijkt het me het meest logische dat je in dezelfde doelgroep blijft. Dus hou het dan bij de reis-en toermodellen van BMW. Niet dat ik iets tegen een R1100S hebt (au contraire zelfs) maar dat is weer een sportfiets, en dat is een ander segment, andere doelgroep, andere accesoires etc. Je zou het dus bij de F800ST, R1200RT en K1300GT (en voorlopers) kunnen houden. Zelfs mijn vorige BMW zou nog in de doelgroep vallen. Ik had hiervoor een K1100RS en met de 2 zijkoffers heb ik heel comfortabel door Europa gesjeesd.
There's my €0,02... Reisen/Touren en Reisen/Sport lijkt me een ok combi, toch? Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Ik misbruik het forum om mijn informatie vandaan te halen, en af en toe ook wat te delen. Als ik op zoek ben naar iets, heb ik ook nog andere bronnen. Ik ben dus ook weer niet 'joined to the hip' met dit of enig ander forum. Het is ook niet van mij, dus de beheerder moet maar doen wat hij goed acht. Het is tenslotte zijn idee geweest en hij doet er ook alle moeite voor. Laatste woord is aan de 'baas'...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2597 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
-