Verzekeren RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Snipes

Verzekeren RT

Ongelezen bericht door Snipes »

Omdat het toch wel de bedoeling is om dit jaar een RT te kopen dacht ik laat mij eens kijken hoe het met de verzekering van de RT komt. Ik heb alle zaken via Centraal Beheer geregeld en daar is online ook een offerte aan te vragen. Ik ben uit gegaan van een 1200RT van 2006. Ik zit redelijk hoog in de korting bij de verzekering en heb ook nog korting via mijn werkgever. All risk kost mij dat ongeveer bij Centraal Beheer 900.- euro per jaar. Ik denk dat is een hoop geld om per jaar neer te tellen voor natuurlijk een geweldige machine. Vervolgens ben ik gaan kijken bij de ANWB. Nog nooit klant daar geweest qua verzekering maar wel lid. Met alle toeters en bellen erbij kwam ik uit op zo'n 600.- euro per jaar, toch een matig verschil van 300.- euro !! Nou kan ik ook niet zeggen dat de ANWB en onbetrouwbare maatschappij/bedrijf is dus vraag me af waar een dergelijk verschil dan toch in zit. Het loont in ieder geval de moeite om even om je heen te kijken en dan blijkt dat je voor veel minder geld bij andere goeie verzekeringsmaatschappij die niet incasso "het lamme handje" heet verzekerd kunt worden.

Als nabrander het verschil tussen All risk en WA plus, van 900.- euro naar ongeveer 150.- euro. Waar hebben we het over 750.- euro verschil alleen voor je eigen schade.

Ik wil nog opmerken dat ik met Centraal Beheer zeer tevreden ben als maatschappij en dat dit dus niet bedoeld is als negatieve reclame maar meer als iets wat mij opgevallen is.

[groet]
braba

Re: Verzekeren RT

Ongelezen bericht door braba »

Raar _001 heb zelf een RT van 2005 Full opties (nwwaarde 20450 euro) deze is All-risk verzekerd bij centraal beheer met 75% no claim, 15% regio korting en 10% collectiviteitskorting voor 620 euro per jaar en dat is incl 0 euro eigen risico en een no claim beschermer. Heb ook rondgekeken als vergelijk en alleen polis direct is 10% goedkoper op jaarbasis met andere voorwaarden. Voor mij niet interesant voor net 6 euro per maand goedkoper. :$
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Een BMW verzekeren AR verzekeren kost inderdaad een bom duiten. Ook ik heb een AR-verzekering bij Centraal Beheer met alle kortingen (no-claim, collectiviteitskortingen) en alle toeters en bellen (o.a. no-claimverzekering) die je maar kunt bedenken. Ik kwam uit op een jaarlijks bedrag van € 564 per jaar, maar ik betaalde per maand. Dat kwam neer op € 47,=. Ik vond een maandelijkse betaling wel te doen en besloot bij CB te blijven ivm de prof. wijze van schade-afhandeling.
Natuurlijk zal de ANWB ook goede diensten verlenen.

Succes en laat eens weten wat het geworden is.

[groet]
Jos

Snipes schreef:Omdat het toch wel de bedoeling is om dit jaar een RT te kopen dacht ik laat mij eens kijken hoe het met de verzekering van de RT komt. Ik heb alle zaken via Centraal Beheer geregeld en daar is online ook een offerte aan te vragen. Ik ben uit gegaan van een 1200RT van 2006. Ik zit redelijk hoog in de korting bij de verzekering en heb ook nog korting via mijn werkgever. All risk kost mij dat ongeveer bij Centraal Beheer 900.- euro per jaar. Ik denk dat is een hoop geld om per jaar neer te tellen voor natuurlijk een geweldige machine. Vervolgens ben ik gaan kijken bij de ANWB. Nog nooit klant daar geweest qua verzekering maar wel lid. Met alle toeters en bellen erbij kwam ik uit op zo'n 600.- euro per jaar, toch een matig verschil van 300.- euro !! Nou kan ik ook niet zeggen dat de ANWB en onbetrouwbare maatschappij/bedrijf is dus vraag me af waar een dergelijk verschil dan toch in zit. Het loont in ieder geval de moeite om even om je heen te kijken en dan blijkt dat je voor veel minder geld bij andere goeie verzekeringsmaatschappij die niet incasso "het lamme handje" heet verzekerd kunt worden.

Als nabrander het verschil tussen All risk en WA plus, van 900.- euro naar ongeveer 150.- euro. Waar hebben we het over 750.- euro verschil alleen voor je eigen schade.

Ik wil nog opmerken dat ik met Centraal Beheer zeer tevreden ben als maatschappij en dat dit dus niet bedoeld is als negatieve reclame maar meer als iets wat mij opgevallen is.

[groet]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Naast een aantrekkelijk tarief zijn de voorwaarden minstens even belangrijk. Het loont om dus even verder te kijken naar bijvoorbeeld de eisen die aan het stallen van de motor, alarm en sloten gesteld worden. Van sommige verzekeraars mag jouw motor b.v. niet buiten slapen.

Ik ben zelf bij de KNMV verzekerd. Ik vind hier de voorwaarden redelijk en het tarief concurrerend (heb geen aandelen). Als je daarnaast één of meer VRO's volgt krijg je extra korting voor een reeks van jaren.

Casco (all risk) verzekeren kost voor een motor inderdaad goud, zeker voor een dure fiets als een RT.

Tom.
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ook ik ben verzekerd bij de KNMV.
Naarst de concurrerende prijs voor een volledig pakket en het zijn van een belangenvereniging, hebben zij het specifiek voor de motorrijder goed geregeld!

Nogmaals het probleem waar ik een paar jaar geleden tegenaan liep na een gevalletje schade.
Schade (fors) buiten mijn schuld --> motor gaat naar BMW dealer --> geen recht op vervangend vervoer :shock:
Motor moet gebracht worden naar een schadeherstelbedrijf welke een 'regeling' heeft met de verzekeraar.
Toenmalige verzekeraar heeft echter geen schadeherstelbedrijf in haar klantenbestand welke motorfietsen herstelt...
Er valt niets te regelen, waardoor ik er een behoorlijk probleem bij had gekregen, daar ik afhankelijk ben van mijn motor.
De casus is verder netjes afgehandeld door betreffende verzekeraar, maar ik had mijn les geleerd.
Ik koos hierna direct voor een 'echte' motorverzekering bij de KNMV.
Bij deze verzekeraar is vervangend vervoer voor mij als motorrijder gewoon geregeld!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Bevestig het verhaal van moh_fan: een motor verzeker je bij een motorverzekeraar! De kleine lettertjes zijn daar aangepast voor de motorrijder en dus duidelijker voor ons. Dat dat dan een paar euri's scheelt vind ik minder belangrijk.

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Idem, ook bij KNMV, al jaren, met de kortingen voor de diverse VRO's.
Maar ik heb niet gekozen voor AR, kon ook niet (meer) gezien de leeftijd van de fiets.

Ook door een casus schandelijk wijzer geworden, de kleine lettertjes zijn vaak heel belangrijk, en verschillen nogal.
p.raaymakers1

Ongelezen bericht door p.raaymakers1 »

BMW heeft zelf ook een prima verzekering via de BMW assurantie groep.
Ik betaal net geen 600 euro per jaar AR. Geen rare stallings voorwaarden, alarm niet verplicht en 3 jaar tegen nieuw waarde verzekerd.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Voordeel van een nieuwere/modernere fiets, verzekeren, onderdelen en onderhoud/service zijn prima courant.

Nette voorwaarden overigens bij de BMW dealeRT.
Snipes

Ongelezen bericht door Snipes »

Vele reacties :) .... Voordat het zover is ga ik denk eerst maar eens bellen met CB en eens horen of er ook nog een handeltje te drijven is. Het verschil van 300.- euro is mij toch een beetje teveel van het goede en ik als vaste goed betalende klant ;) moet toch wat waard zijn.
Anders ga ik nog wat meer maatschappijen vergelijken waaronder bv de KNMV. Ik verwacht niet dat de verschillen nog vreselijk meer gaan oplopen.
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Bij een verzekering is de premie belangrijk maar het belangrijkste is waar ben je wel en waar ben je niet voor verzekerd. U zal niet de eerste zijn die bij schade verrast wordt dat een en ander niet onder de dekking van de polis valt.

Dus verstandig is voordat je met een andere verzekeraar in zee gaat de polisvoorwaarden opvragen en vergelijken. eventueel laten lezen door mensen die er ervaring mee hebben. zo kan een woord wat is toegevoegd of later bij een wijziging is weggelaten in geval van schade voor grote (financiële ) problemen zorgen.

Nou komt het bij een motor niet zo vaak voor dat je bv een beroep moet doen op (eigen) gebrek schade bij sommige verzekeraars staat dan dat de schade door het (eigen) gebrek plotseling moet zijn ontstaan. en daarverschillen de diverse verzekeraars dan onderling weer van mening/inzicht over.

Beter is het om geen schade te hebben dan is elke verzekering goed. en zo zullen er altijd verzekeringen zijn waar de 1 een hele goede ervaring mee heeft en een ander er wel op kan schieten terecht of onterecht. Een rechtsbijstand kan in veel gevallen ook heel handig zijn.
braba

Ongelezen bericht door braba »

Ben het ook helemaal eens met mijn mede forum genoten. De voorwaarden zijn belangrijker dan de premie. Via het wereld wijde web kun je onder de zoeksleutel "motorverzekeringen vergelijken" genoeg sites vinden om de maatschappijen naast elkaar te zetten. Maak een keuze en vergelijk. Mijn eigen ervaring is dat je dan meestal bij de grote 'jongens' in een pakket met bijvoorbeeld de auto cq huis het 'beste' af bent. Ik persoonlijk vind stalling zonder allerlei draken van voorwaarden heel belangrijk en geen eigen risico bij schade.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dutchmidiman schreef:Voordeel van een nieuwere/modernere fiets, verzekeren, onderdelen en onderhoud/service zijn prima courant.
Hoezo voordeel? Ik betaal €35 per jaar... ;)

BTW: de ANWB brengt verzekeringen onder bij Unigarant. Ze verzekeren zelf niets.
janvanharen

Ongelezen bericht door janvanharen »

Probeer DOA verzekering eens een kwalatitief prima verzekering voor een relatief lage pemie, deze bedraagt op een rt full option met een waarde van € 22000,- op basis van all risk en heeft oa 3 jaar uitkering van de aankoopwaarde ook voor occasions.

DOA heeft straks op de motorbeurs ook een stand

Groet en succes _004

Bebbie -1200-
janvanharen

Ongelezen bericht door janvanharen »

Vergeten de premie bij DOA te vermelden deze bedraagt € 610 met 70 % no claim korting

Groet
Bebbie _004 -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”