Afgelopen week een wens in vervulling laten gaan en m'n '97 K1100LT ingeruild voor een R1200RT/P.
Het ging me na 10 jaar trouwe dienst wel een beetje aan m'n hart, de oude blauwe (KMAR) fiets heeft me nooit in de steek gelaten en reed nog voortreffelijk.
Waarom dan toch inruilen?
De R1200RT heeft minder kilometers op de klok, minder jaren (16 jaar jonger om precies te zijn) en alles voelt en ziet er wat frisser uit.
Helaas is dit ook weer een single seater en zal er e.e.a. moeten worden aangepast om ook de Ega weer mee te kunnen nemen.
Als ik zo de diverse lijntjes op het forum lees is dat voor deze fiets lastiger dan voor de K1100.
Indertijd was ik wat sneller klaar met een buddy seat van de knalpot en een kontje.
De bevestiging van de knipperlichtjes heb ik moeten aanpassen maar dat was zo ongeveer alles.
Voor deze fiets heb ik het plan om de in mijn ogen schitterende /P koffers te blijven gebruiken.
Dat wordt lastig omdat er dan e.e.a. aan het ophang frame moet worden aangepast.
Nou ja, dat zien we t.z.t. wel.
De org. R1200RT koffers vindt ik zo ongeveer het enige wat niet fraai is aan dit model.
Ieder z'n smaak!
Het eerste stukje wat ik op deze fiets heb gereden maakte duidelijk dat dit qua rijgedrag toch wat anders is dan de 4-in-lijn K1100.
Deze R1200RT laat zich weliswaar makkelijk sturen maar wil erg graag de bocht in, da's wennen, vanuit stilstand laat de K zich ook wat makkelijker op snelheid brengen.
Zit je eenmaal een beetje op toeren dan komt er ook wel een beest los. Heerlijk.
Afijn, ik zal pogen wat foto's te plaatsen, de eerste keer dat ik een stukje wilde uploaden en een foto d'r achteraan wilde uploaden was ik meteen alles kwijt.
Tsja, bij dit soort dingen verschuil ik me altijd achter m'n leeftijd

Oh ja, waarom lid van dit forum? Door de diverse ontbrekende plastic delen, duo zadel, etc. etc. zal ik wat hulp kunnen gebruiken om de fiets weer compleet en toonbaar te krijgen.
Hopelijk tot ziens.