Ik heb recent een R1150RT uit 2004 gekocht via een particulier. De motor heeft nu 65.000 km. Er zijn een paar gebruikssporen maar is in algemene goede staat. De onderhoudshistoriek was niet ter beschikking maar de laatste eigenaar heeft de motor 6 jaar in bezit gehad. Ik had het gevoel dat er wel goed voor de motor gezorgd is en hij rijdt ook echt als een fijn exemplaar. Geen echte opmerkingen. Enige dingen die ik opmerk na enkele weken rijden met de R1150RT:
* witte rook aan de uitlaat bij koude start en gebruik van de choke.
* stationair toerental van 1000 toeren per minuut. Lijkt mij precies iets te laag...
* bij koude motor toch wel wat bokkerig rijgedrag dat volledig verdwijnt als de motor warmer wordt
* bij koude start heeft de motor een anderhalve seconde nodig om aan te slaan. Bij warme motor onmiddellijke reactie.
Nu zou ik graag jullie mening horen wat er dient te gebeuren. De achterste remblokken zijn reeds vervangen en aldus volledig nieuw. De voorste remblokken worden deze week vervangen. De banden zijn bijna splinternieuw (minder dan 2000 km) en de remschijven zijn nog prima. Ik heb deze week een afspraak bij de garagist om alle vloeistoffen te laten vervangen (met remolie en spoeling ABS) en gewoon nazicht.
Iemand verdere ideëen om een zo goed mogelijke RT te bekomen? Dank bij voorbaat, Dieter