Binnen een week van vol naar niet meer starten. Hij heeft hem daarvoor naar de plaatselijke BMW dealer gebracht. Dat kostte een paar honderd Euro. Diagnose: we weten het niet, maar we denken dat de ecu kapot is. Als u het goed vind dan gaan we die voor u bestellen, maar we weten niet of het dan verholpen is.
De ecu is dus niet besteld, over de rekening is nog wat gesteggeld en het probleem is dus niet opgelost. Hij hangt hem nu steeds aan de druppel lader als hij thuis komt.
Nu had ik hem toch hier voor een afgebroken stangetje van de kuipruit, toen ben ik toch maar eens gaan kijken naar het probleem.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Alle bij-geknoopte bedrading bij de accu losgemaakt
Alarm systeem losgemaakt
Ampèremeter tussen de + van de accu en de originele draadboom gehangen
Afgelezen waarde, met alles uit, 0,1A. (1,2W) Dat lijkt niet veel maar is genoeg om de accu in een paar dagen leeg te trekken.
Ik heb de meter laten zitten en ben simpel alle stekers los gaan trekken. Natuurlijk stom van mij dat ik niet meteen bij de laatste ben begonnen. Want echt bij de laatste steker die ik los trok ging de stroom naar 0A. Steker er weer op en ja 0,1A
Nu komt de vraag: Weet iemand waar deze steker van is en hoe ik nu verder kan controleren welk pennetje het probleem veroorzaakt.
Ik hoop nu maar dat er iemand zich meld en zegt, Oh dat weet ik wel... Ik laat me graag verrassen