r1150rt overspuiten

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
thooms

r1150rt overspuiten

Ongelezen bericht door thooms »

Hallo mede forum leden

ik had graag eens wat meningen gehoord over het nog te spuiten motor die ik aan het opknappen de orginelen kleuren die op de 1150rt te krijgen zijn vind ik niet echt super, zilver zie je bijna overal en het donkergrijs is mij te donker wat ik wel mooi vind is Graniet Grau die is wel op de r1200rt te krijgen.
Nu word ik gewaarschuwd omdat de dealer denkt dat de motor dan slecht te verkopen zou zijn bmw rijders zijn behoorlijk klassiek het hoort niet is dan de redenatie hoe zien jullie dat.

Gr Wijnald
sanderh

Re: r1150rt overspuiten

Ongelezen bericht door sanderh »

ik ben zelf van mening dat je een motor altijd zo veel mogelijk origineel moet houden. Dat geld eigenlijk ook voor auto's. Ik zou niet snel een verbouwd (overgespoten in andere kleur e.d.) ding kopen.

Maar ja uniek is die dan wel en doe je het voor de verkoop of voor je zelf....
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Precies, gewoon doen wat je leuk vindt. Je hebt die motor om op te rijden en van te genieten en niet om te verkopen.
En daarbij vind ik het maar onzin dat een overgespoten motor niet of moeilijk te verkopen zou zijn. Als je 'm mooi hebt gespoten in een aparte kleur en de motor ziet er goed uit, is dat juist een teken dat je er goed voor gezorgd hebt. Als je daarbij de servicehistorie hebt, is er niets aan de hand. Tenzij je een enorme zeikerd treft. Maar die koopt 'm dan maar lekker niet. Mist ie toevallig wél een mooie brommerd!
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben het met Mike eens;
Laten we eerlijk wezen, zoveel kleuren zijn er bij BMW niet te kiezen, dus een stukje individualiseren maakt het echt jou fiets.

Kijk maar eens naar de eerdere Pol's welke kleuren de BMW Forum Vrienden alhier aangeven,

Ik zie wel 1 uitdaging voor wat betreft RDW, oftewel je kenteken-registratie, ik weet niet of je "zo-maar" de kleur kunt veranderen van je fiets _001

Tzt wil ik mij er ook aan wagen eens een hele andere kleur te kiezen.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dutchmidiman schreef:Ik zie wel 1 uitdaging voor wat betreft RDW, oftewel je kenteken-registratie, ik weet niet of je "zo-maar" de kleur kunt veranderen van je fiets
De kleur is dacht ik niet erg. Technische zaken vallen ze eerder over.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Gelukkig hebben we de site van de RDW nog..... :D

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ziging.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

De kleur van een motorfiets staat niet op het kenteken ,dus al maak je hem oranje of roze dat maakt allemaal niets uit voor de rdw. Ik heb vaak een motor laten spuiten en nog nooit een probleem gehad bij de verkoop.
[groet] Peter
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Hallo, de kleur van een motorfiets is geheel naar eigen keuze. Als je op de site van de rdw kijkt, je kenteken invuld en dan bij eigenschappen kijkt zul je ziet dat uitsluitend de hoofdkleur bij auto's wordt bijgehouden (klik op de i ).

gr, Willem
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik denk dat het er ook vanaf hangt wat je plannen zijn. Als je een beetje excentrieke smaak hebt, en bijzondere dingen gaat doen (knal-geel, oranje of kawasaki groen?) zal de motor ook moeilijker te verkopen zijn, maar dat komt niet zo vaak voor.
Ik denk ook dat de motor door overspuiten in eigen kleur in waarde zal stijgen, en zolang als je hem niet weg doet, heb je je geheel eigen, prachtige en unieke motor!
Een alternatief is de hele motor laten bestickeren met de kleur die je wilt. Dit is niet te onderscheiden van overspuiten. Dit beschermt meteen de oude lak die eronder zit. Mocht je het zat zijn of de motor willen verkopen in de originele kleur, dan verwijder je gewoon de stickers.
Hans
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat is een goede tip, ik ga eens navraag doen bij een lokale beletteraar wat dat kost. _004

Ik kwam wel ergens een bedrijf tegen die "op maat" een soort opplak-carbon maakt, maar dat zal wellicht veel duurder zijn dan overspuiten of bestickering.
http://link.marktplaats.nl/310859417
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

voor degenen die misschien twijfelen tussen een zilveren of een rode RT... ;)

Afbeelding
Bob The Builder

Ongelezen bericht door Bob The Builder »

Lijkt me leuk om lekker uniek rond te toeren... Vooral als je één wordt met je overspoten fiets door een bijhorend pak!

Zo zie ik op bovenstaande knalgele fiets wel iemand met een knalgeel race-pak, waarvan je op het eerste zicht (aan het pak alleen dan) nooit zou zeggen: die rijdt met een bmw!

Ikzelf kocht mijn fiets zonder ook maar het kleur te weten op voorhand, dat vond ik maar bijzaak! (De fiets komt van m'n oom, dus viel wel te vertrouwen :D )

Spuiten dus die handel! (Of laten bekleven)
thooms

Ik merk dat de vele forum leden toch heel anders denken dan de dealer .
Ga toch nog eens vaker naar die graniet grau kijken en denk dat ik van het voorjaar compleet laat overspuiten.
Heeft iemand een richtprijs ik laat hem bij beerten in Borcolo spuiten even overleggen of ik het voorwerk zelf ga doen dan scheelt hopelijk weer een paar euro
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb een offerte van dit bedrijf http://www.gnomesgraphics.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; gehele rt overspuiten (van wit naar titaan silver) van
500 euro ex btw, incl schuren en grondlak enz...
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Da's absoluut niet duur !
Tenminste, als alle delen stuk voor stuk behandeld worden.
Let wel op dat de randen van het kuipwerk ook goed gespoten worden, is lastig voor ze, maar het is niet zo fraai als je bijvoorbeeld bij het tank tussenstuk de oude kleur nog ziet.

gr Martin
Ed Spijker
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Hoi dat is zeker niet veel geld voor een bmw over spuiten ben zelf ook autospuiter van beroep ik heb de site even bekeken ziet er goed uit die jongen maakt mooi werk ,ik zou wel voor af de prijs schriftelijk vast laten leggen zo dat je achteraf geen gezeur krijg over meer werk zo dat het bedrag hoger uit valt Ons bedrijf werkt ook voor Bert Duursma In Apeldoorn bij ons kost het minimaal 1000 euro exl btw
Groet Ed
Laatst gewijzigd door Ed Spijker op 17 jan 2010, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

500 euro is een super prijs. Maarrrrrr...... een overgespoten motor duid normaliter op schade.........dus ik zou flink wat foto's van 'm maken zodat je bij verkoop kunt aantonen dat het je puur om de kleur ging en niet om die "auto, die van rechts kwam " _002

Succes :D
thooms

Ik heb een ex politie motor waarvan het blok kapot gelopen is heb er zelf een anderblok ingebouwd en ben hem helemaal aan het na lopen maar dan ook alles stekkers uitelkaar inspuiten alles afstellen en van nieuw vet voorzien schanierpunten noem maar op wil hem gewoon echt goed hebben en tegen de tijd dat iemand meer wil weten mocht ik hem van de hand doen bewijst een proefrit meer dan mooie praatjes.
Het spuitwerk moet dus de motor helemaal af maken eigen is het de verhulling wat voor werk ik er onder de kuip gestoken heb.
mmmm zal ik hem er dan maar aflaten...
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

500 euri's voor het spuiten van een complete motor is echt absurd weinig.
Om maar eens een voorbeeld te noemen: Ik wil de bovenste helft van mijn (kleine) topkoffer laten spuiten in de kleur van de motor en daarvoor moet ik al 135 euro ex btw betalen.
Kan ik beter de motor laten spuiten en daarbij vergeten het koffer eraf te halen :D :D :D

[groet]
Luc
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Of je doet een sticker op de motor.

http://www.youtube.com/watch?v=9waUgcmNtRs&feature=fvw

http://www.autotrimdesign.net/detail.js ... gory=20001

En ze hebben nog meer modellen.

Richard
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik vind 500 Euro wel erg goedkoop. Ik neem aan dat je dan alle onderdelen wel gewoon kaal bij hem moet aanleveren ?
En bij een RT is het nog veel meer werk dan bij die van mij. Ik denk als je gewoon een beetje een normale kleur doet en zoals al gezegd foto's laat maken en een bewijs dat het reden van spuiten geen schade was dan zit je goed.
Op die site staan wat mooie foto's al zegt dat natuurlijk niet alles.
Als hij altijd zo'n goed werk afleverd zou ik niet lang twijfelen. Ik vind dan ook wel weer die randen belangrijk omdat het niet leuk is als de tank aan de onderzijde weer een andere kleur is. Dan ga ik bijna denken als ik de kleur ooit beu ben laat ik hem zwart maken met witte biezen. Meer terug naar het klassieke.
Stickers zou ik niet aan beginnen. Vraag maar eens bij de BMW dealer wat de kleine stickers al kosten die op je motor zitten dan begrijp je waarom dat niet echt interressant is . Big RT Smile _004

Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”