Is er al ervaring met het communicatie systeem van Schuberth? Ik heb zelf recent een C3 helm gekocht (een echte aanrader), en dit communicatiesysteem ziet er erg mooi uit. Ook de specificaties lijken niet verkeerd.
Groet John.

Moderator: RT_Patrick
Inderdaad. Ik vind het een behoorlijke bak met geld. Ik had voor €200 een Autocom setje met 2 headsets en een hoofdunit waar je gps,gsm,portofoon en ipod op kunt aansluiten (tegelijk!).Prima spul. Was wel een aanbieding, maar goed. Normaal kost het iets van €350. Maar dan ben je ook helemaal klaar. Dit is wel mooier weggewerkt enzo, maar toch...het is ook wel een bedrag waar je heel veel andere dingen van kunt kopen. En je moet 'm nog eens opladen ook. De Autocom zit onder het zadel in het kontje ingebouwd en ik heb uiteraard wel weer draden naar de helm lopen. Maar dat stoort me niet. Misschien even wennen, maar hinderlijk is het niet (vind ik dan). Het is ook maar €800 goedkoper... :)HansD schreef:Heb je de prijzen al gezien? Per helm kost de inbouw Euro 329
Vandaar dat ik ook die Autocom heb gekocht. Er is veel aan intercom spul te koop, maar er zijn er maar een paar écht goed. Baehr en Autocom behoren (oa) tot de betere. Ik heb een keer om te testen een telefoongesprek gevoerd tijdens het rijden en ze geloofden eerst niet dat ik op de motor zat. De Cardo is ook erg goed heb ik gehoord. Alleen is dat weer een ding dat je moet opladen en dat vind ik onhandig. Als je bv ergens op een camping zit, is opladen weer moeilijk. En uiteindelijk is een groot voordeel van een bedrade intercom (die op de accu zit) dat ze niet hoeven te beknibbelen op het verbruik (klein oplaadbaar accuutje). Niet dat die Autocom je accu leeg trekt, maar de electronica voor bv geluidsversterking en noise-cancelling hoeft niet aangepast te worden ivm het stroomverbruik. Vandaar dat over het algemeen intercoms die op de accu zitten wat beter zijn.R1200RT-LE schreef:Volgens mij is het ook dat we steeds meer willen, navigatie, bellen (alhoewel), muziek, praten met je duo passagier, bike to bike .....
De verkeerstoren bij schiphol is er dan niets bij
Tsjaa...je hoeft ze niet altijd aan te zetten. Ik heb het spul primair voor de navigatie en evt. bike2bike communicatie (ik heb toch nooit iemand achterop). Dat ik de telefoon erop kan aansluiten is bonus, maar ik ga niet zitten bellen op de motor. Als iemand me belt, is het leuk om op te pakken, maar het is geen noodzaak. Ik kan het ook uitzetten.Berrybeer schreef:.......aan de andere kant......op mijn vorige motor genoot ik ook altijd erg van het gegeven dat al die elektronische gadgets juist niet aanwezig waren
CORRECTIEHansD schreef:Heb je de prijzen al gezien? Per helm kost de inbouw Euro 329, maar je hebt ook nog een vast aan de motor aangesloten deel nodig, de Motostation en die kost Euro 499. Een setje voor 2 personen komt dan zoals ik het begrijp op 329 + 329 + 499 = Euro 1157.
Bovendien werkt het alleen met Schubert helmen, dus een passagier met een ander type helm: jammer.
Zal best goed werken, maar ik vind het heel veel geld.
Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!