Het achterwiellager (cardan) van mijn R1100RT maakt herrie (iets meer dan 60.000 km). Bij mijn vorige heb ik het cardan gedemonteerd en bij een motoport laten vervangen.
Maar dit lijkt mij toch zelf te doen? Als je een trekker hebt om het lagerschaal van de conische top lager eruit te halen. Zijn er ringen nodig om het af te stellen?
Staat niets van in het werkplaats handboek.
Problemen met de cardan van een R1100RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 14:52
- Type: R1100RT
- Bijz: '2000 1e eigenaar 100000km+ nu een '99e 5e rt
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: brielle
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Problemen met de cardan van een R1100RT
Uiteindelijk moet het een en ander onder voorspanning gemonteerd worden, je kunt het met een hamer doen maar bij Reco in Breda zit je rond de € 250 all -in, dus waarom tobben voor zoiets wezenlijks .....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht