Omdat ik al enige tijd op een R1100RT rijd, naar volle tevredenheid, rees de vraag bij mij of ik niet is die multi-snaar moet gaan vervangen. Tenminste, als het een multi-snaar is (ik bedoel dus die snaar die voorop het blok zit, achter het voor spatbord. Ik heb niet zo heel veel verstand van de techniek van deze geweldige boxer, ik hou het zelf bij motorolie / remblokjes / accu vervangen, en het voor- of achterwiel de-monteren om te laten vervangen en uitlijnen. Beetje remolie bijvullen lukt me ook nog wel

Omdat die "multisnaar" er, sinds ik de motor kocht, nog steeds op zit (ik schat zo een 7 /8 jaar) en de motor inmiddels 110.000km gedraaid heeft (gekocht op 90.000), hoor ik om me heen wel eens dat de snaar ook kan "knappen" door ouderdom, en ik dan behoorlijk ver van huis ben...
Is dit dus door mij zelf goed te doen, of moet je hier toch echt wat meer verstand van sleutelen hebben dan het standaard gebeuren wat ik doe ?
Alvast bedankt voor het meedenken !
Groet,
Marcello