https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-bl ... volution-2

Moderator: RT_Patrick
Yep, H7 voor de R1150RT, H4 voor de R1100RT
Veiligheid mag wat kostenBart51 schreef: 18 sep 2018, 12:56 Als je de prijs ziet krab je jezelf toch echt even achter de oren![]()
Lichtbeeld is wat anders als lichtopbrengst [emoji6]Bart51 schreef:Je schrijft: Het lichtbeeld is hetzelfde.Dus alleen energiebesparing en geen extra veiligheid
BasP schreef: 14 okt 2018, 21:51Ik had Hilox H4 op mijn ST1300 PanEuropean en was daar zeer tevreden over. Ik heb daarmee gereisd door Duitsland,Zweden,Noorwegen,Engeland,Ierland,Belgie,Frankrijk,Italië en nooit problemen ondervonden met het bevoegd gezag.
Ik zag gisteren een konijn de weg oversteken en hij is heel aan de overkant gekomen.EileRT schreef: 14 okt 2018, 22:19 Je kunt ook zeggen: ik heb geluk gehad . . .![]()
Led en/of xenon verlichting geplaatst in een halogeen armatuur bekeurt men zeer streng in vooral Duitsland en Oostenrijk. Zo is mij ook afgelopen vrijdag weer eens meegedeeld door een medewerker van de RDW.
Ik sluit mij dus ook aan bij de mening van PaPinkelman.
BasP schreef: 14 okt 2018, 21:51Ik had Hilox H4 op mijn ST1300 PanEuropean en was daar zeer tevreden over. Ik heb daarmee gereisd door Duitsland,Zweden,Noorwegen,Engeland,Ierland,Belgie,Frankrijk,Italië en nooit problemen ondervonden met het bevoegd gezag.
Ton1959 schreef: 14 okt 2018, 22:26EileRT schreef: 14 okt 2018, 22:19 Je kunt ook zeggen: ik heb geluk gehad . . .
Led en/of xenon verlichting geplaatst in een halogeen armatuur bekeurt men zeer streng in vooral Duitsland en Oostenrijk. Zo is mij ook afgelopen vrijdag weer eens meegedeeld door een medewerker van de RDW.
Ik sluit mij dus ook aan bij de mening van PaPinkelman.Ik zag gisteren een konijn de weg oversteken en hij is heel aan de overkant gekomen.BasP schreef: 14 okt 2018, 21:51Ik had Hilox H4 op mijn ST1300 PanEuropean en was daar zeer tevreden over. Ik heb daarmee gereisd door Duitsland,Zweden,Noorwegen,Engeland,Ierland,Belgie,Frankrijk,Italië en nooit problemen ondervonden met het bevoegd gezag.
Er wordt in Nederland bij mijn weten, noch in het Voertuigreglement, noch in de APK-keuringsrichtlijn gesproken over een "locatie gloeidraad", het zou kunnen dat hier wel sprake van is in de Belgische wetgeving, maar dat durf ik niet met stelligheid te zeggen.geekabit schreef: 16 dec 2018, 20:05
...Ik heb voor de aanschaf nog met Hilox gebeld om te vragen hoe het precies zat met de toelating en of het wel of niet mag. Ze zeiden dat de lampen officieel niet zijn toegestaan omdat er in de wetgeving over de locatie van de gloeidraad gesproken wordt. Aangezien leds geen gloeidraad hebben, zijn ze dus niet toegestaan. Maar omdat het lichtbeeld niet van een gloeilamp te onderscheiden is, is het in de praktijk geen probleem.
Fraaie insteek: het mag niet, maar het is pas een probleem als je betrapt wordt. In principe zou je dit geldend kunnen verklaren voor elk misdrijf of overtreding... Het hebben van een wietplantage is pas strafbaar als de politie binnen komt vallen???geekabit schreef: 16 dec 2018, 20:05 ...Maar omdat het lichtbeeld niet van een gloeilamp te onderscheiden is, is het in de praktijk geen probleem. Ze hadden ook nog nooit van iemand gehoord dat ze met hun led lampen van de weg gehaald zijn of niet door de apk gekomen zijn...
De wetgever wel en dat is nu juist de herhalende discussie.oemoemenoe schreef: 19 dec 2018, 22:49Wanneer die CE keurmerk draagt en netjes afgesteld is, dan zie ik het probleem niet.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!