PaulRS schreef:Mijn ervaring is dat je met K&N filters oid alleen maar verliest, de standaard airbox is zo beroerd nog niet.
I beg to differ. Ik heb de dikkere bochten gemonteerd en het K&N filter, waarna ie een beurt heeft gehad waarbij hij weer helemaal is afgesteld en geen centje pijn. Loopt een stuk beter zo.
Het is logisch dat de boel niet lekker loopt als je een onderdeel van in- of uitlaat vervangt en niets aan de afstelling doet. Dat gaat niet werken.
En de standaard airbox zo slecht nog niet?

Deze is van een GS geloof ik, maar die van een RT is niet zoveel anders. Als je dat dan vergelijkt met dit:

Dan weet ik wel waarmee er meer lucht in de tent komt. En uiteraard dan ook de boel goed afstellen; als je aan zulke dingen gaat beginnen, moet je dan ook echt gaan tunen. Gewoon opnieuw de boel afstellen is niet voldoende; de verandering is dan te groot.
De winst moet je halen uit de brandstof voorziening en de Moronic overboord gooien en met een programmeerbare ecu gaan werken, van KMS of Motec.
Zover wil ik niet gaan. Het is overigens ook nog helemaal geen concreet plan dat ik al volgende maand wil uitvoeren. Maar het lijkt me wel geinig om een keer aan te beginnen. Mocht ik nog wat willen aanpassen (motorisch) zou ik naast de dikke bochten en K&N die ik nu al heb hooguit de uitlaatdemper en dat 'zero restriction air inlet' verhaal willen doen, gevolgd door een goede afstelling/tuning van het motormanagement (chippen dus). Maar het hoeft geen MotoGP monster te worden, maar wat meer trekkracht is wel lekker. Ik moet iets te vaak een tikke terugschakelen als ik even snel wil inhalen. Heeft ook wel te maken met de 850, die gewoon iets minder heeft dan de 1100 en 1150.
Maar goed...ik moet er nog even over nadenken. Ik ga er ook geen duizenden euro's in steken. En eerst even overleggen met de deskundigen.
btw: even een quote van de site van die Yankees:
We took a 2000 R1100RT and added a 200 lb rider, 2/3 of a tank of gas, saddle bags, and a 33L top case and did our standard 60 to 80 mph roll-on testing on a level stretch of road without the aid of wind. No drag racing tricks like taking off the mirrors or lowering the windscreen, backing off the brake pucks, or crouching down on the tank. With the R1100RT Black Hole Spyder Exhaust, stock injectors, and our Zero Restriction Inlet System the 60-80 roll on times averaged out to 4.28 seconds, a 17% improvement over the stock time of 5.1 seconds.
Dat is dus alleen de uitlaat en het verbeterde inlaatsysteem, zonder additionele tuning, en dat levert een aardige verbetering op in trekkracht in het middengebied.