Mijn naam is Mark Litjens. Helemaal nieuw ben ik niet. In het verleden ben ik al lid geweest, maar de afgelopen twee jaar heb ik het even zonder motor moeten stellen. Zware jaren, maar aan alles komt een eind. Zo ook nu: ik ben weer voorzien van rijdend materieel, in dit geval een fraaie, goed bewaarde en ervaren R 1100 RT uit 1986. Kleur Glacier Grün, met mijlenteller (hij is gedoopt in Engeland). Mijn vorige motor was overigens ook een R 1100 RT.
Veel heb ik er nog niet op gereden, want ik heb hem tijdens het schrijven van dit bericht net twee dagen en nu staat hij bij MG Parts in Berlicum voor een beurtje en twee nieuwe banden. Vanaf morgen ga ik hem de sporen geven. Met het KNMI is afgesproken dat dan echt de lente uitbreekt. Ik weet alleen niet of het KNMI net zo betrouwbaar is als een BMW. Dit terzijde.
Voor wie het interessant vindt: ik ben journalist/tekstschrijver/fotograaf en schrijf het meest over alles wat met auto's en motoren te maken heeft, maar dan met name voor vakbladen. Daarnaast ben ik net met een online magazine (Hommeage.nl) begonnen voor mannen van 45 jaar en ouder (maar je mag het wat mij betreft ook lezen als je jonger bent), waarop vanzelfsprekend geregeld aandacht voor motoren en auto's.
Die site is meteen de reden waarom ik voor een 1996 RT ben gegaan. Ik wil dit jaar nog een paar reizen in Europa maken, om verhalen op te tekenen. Daarom zocht ik een motor waaraan ik zelf kan sleutelen onderweg, zonder eerst diagnoseapparatuur er aan te moeten hangen. Dat sleutelen is nog wel een dingetje: ik weet er wel iets van, maar zou graag eens over de schouder van iemand uit deze club mee willen kijken.
Maar waar het eigenlijk om gaat: na 2 jaar heb ik ongeloooooooooflijk veel zin om weer te rijden. Wie weet zien we elkaar onderweg wel weer. De
