OK, bedankt voor de reacties. IK zal proberen e.e.a. uit te leggen;
A) Het grote boek zegt hier niets over. Wel over de individuele lampjes maar niets over deze combinatie.
B) het gebeurde op maandag morgen om 06.30 uur. De buitentemperatuur was ongeveer 7 graden zoals te zien is en de motorfiets had het hele weekeinde stil gestaan, dus aan de temperatuur kon het niet liggen. Ook de bandenspanning was goed, want rollen deed de motor zoals vanouds.
C) De motor zit inderdaad nog in de garantie maar helaas is mijn dealer (vHarten) er nog een van de "oude stempel" en op de maandag gesloten. Dus daar kon ik niet terecht.
Ik had gehoopt op een antwoord via het forum zodat ik de storing mogelijk zelf op kon lossen maar dat is dus niet gelukt.
En dan nu het vervolg:
De foto's en het filmpje zijn gisteren ook naar de dealer gestuurd. Roelof van Van Harten belde mij vanmorgen rond 08.30 dat hij het probleem ook niet herkende en ik moest de motor maar bij de BMW pechservice melden zodat deze bij hem gebracht kon worden. Dit zou sneller zijn als dat hij hem moest komen halen en ik had ook recht op deze service. Als hij hem moest halen werd het eind van de dag of zelfs pas woensdag want de auto was reeds onderweg met motoren (aktie halen en brengen winter onderhoudsbeurt).
Meteen gebeld en men wilde in eerste instantie iemand van de ANWB sturen. Nu heb ik daar veel vertrouwen in, maar dat zou hem gezien de reactie van Roelof waarschijnlijk niet worden. Dit aangegeven en meteen maar een sleep naar Amersfoort gevraagd.
Kennelijk hebben ze daar afspraken over want de sleper zou er binnen een half uur tot 3 kwartier zijn. Om een lang verhaal kort te maken, vier telefoontjes later, om 12.10 uur stond de motor op de auto en werd weggebracht.
En aan het einde van de middag werd ik netjes volgens afspraak gebeld door Roelof dat ze het (vermoedelijke) probleem uiteindelijk gevonden hadden; een draadbreuk in de voedingskabel naar het motor management systeem. Dit was ook voor hun iets nieuws. De breuk zelf moeten ze echter nog wel lokaliseren en dan de kabel vervangen of herstellen.
Hopen dat het dit inderdaad is.
Wordt vervolgd!
nb, de service van BMW als zodanig is goed te noemen want mij werd meteen gevraagd of ik een vervangende AUTO nodig had. Ik had namelijk de eerste drie dagen daar recht op.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!