Pay Attention, or Pay the Price!

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Pay Attention, or Pay the Price!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In de UK hebben ze wel hele indringende manieren om bestuurders op hun verantwoordelijkheden te wijzen.

Hoewel er hier-en-daar een paar kleine "fouten" in zitten (voor de ervaringsdeskundige), is het behoorlijk realistisch om zo je boodschap over te brengen;
http://www.whitelinefirm.nl/node/199406

Een compilatite van de reeks;
[media]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xS1enJr49os&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xS1enJr49os&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
Beamietoo

Re: Pay Attention, or Pay the Price!

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik ben mee eens met de stelling dat zulke filmpjes hoe angstaanjagend dan ook moet tijdens rijlesschoolles met professionele begleiding vertoond en gediscuseerd worden !
Make-up schminken, telefoneren, enz. kunnen heel snel tot ernstig consequenties leiden.

Gr,
Kenny
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prima, druk een ieder de feiten maar op hun neus.
De verstandelijken zullen het zich het zeker aantrekken en er, zonodig, lering uit trekken.
Maar er doorkruisen zoveel niet-verstandelijken onze weg, die maling hebben aan alles. :neutral:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Kippevel-filmpjes! Maakt zeker meer indruk dan een filmpje over smurfen die van rechts komen :twisted:
Inspector Gadget

Zeker!

Ik vind de BOB campagnes hele leuke woordspelingen en de "van-A-naar-Beter" kan ik soms ook wel pruimen.
(zegt Rob de eeuwige BOB :lol: )

Maar het is bewezen dat "in your face", confronterende voorlichting vele malen effectiever is.
Denk maar eens terug aan de vuurwerkcampagne van jaren terug waar men jeugdige daadwerkelijke slachtoffers toonde, geen schmink o.i.d.
Dat maakte indruk.

Ik heb diverse rijbewijzen in de US gehaald met dank aan Hare Narigheid, en een vast onderdeel van de theorie in de US is altijd een uur aan opnames van ongelukken en gerelateerde verschrikkingen, waar geen acteurs bij betrokken zijn, kan ik aangeven.

Dat heeft als "onhebbelijkheid" dat ik vrijwel altijd de radio zo zacht zet dat ik het net verstaan kan (afleiding), als ik gebeld wordt (handsfree, uiteraard) ik het liefst ergens even parkeer en dan verder praat, als ik inhaal, altijd met een "flink" snelheidsverschil van ten minste 10 ~ 15 k/uur, en pas terug-sorteer wanneer ik de ingehaalde in mijn auto's achteruitkijkspiegel kan zien. En altijd mijn knipperlicht gebruik, ook op rotondes, ook als de voorrangsweg afbuigt en ik die richting blijf volgen.
Maar ik ben zeker geen "heilig boontje", hoor!

Ik ben niet bang, maar gewaarschuwd, en dan tel je voor twee :roll:
Inspector Gadget

Ook dit jaar weer een stevige campagne, met helaas ook een motorrijder in de bij-rol (lees: slachtoffer)

[media]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Z2mf8DtWWd8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Z2mf8DtWWd8&hl ... 2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Mag van mij zo uitgezonden worden hier!
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik had dit draadje nog niet eerder gezien.......Ik stap zometeen met een ander gevoel in de auto.....................

Zolang mensen zelf rijden blijven ongelukken (hoe treurig ook) gebeuren. Auto in de dode hoek bij het inhalen, Te laat een file zien, sneeuw en plotselinge gladheid etc...je begrijpt wat ik bedoel. Dit zijn ook situaties dat iemand niet bewust een risico neemt. Niet goed te keuren maar dit zal nu eenmaal blijven gebeuren.

Voor wat betreft drank en drugs icm verkeer (laatste filmpje) ben ik "redelijk" resoluut. NIET!!!!!. En doe je het wel dan mag van mij de minimale straf op 6 mnd onvoorwaardelijke ontzegging rijbevoegd bij de meest minimale overschrijding. (en ook niet terug na een zielig briefje aan de OvJ dat je afhankelijk bent van je rijbewijs als vrachtwagen chauffeur). En bij herhaling of erger permanent rijbewijs kwijt en wordt maar vaste klant van de NS en Connexion. Bij het veroorzaken van aanrijding een celstraf. Je bent dan namelijk zo stom en onverantwoordelijk dat je ieder recht op mobiliteit verliest. Want een ander gezin betaalt de prijs........ het filmpje spreekt voor zich.

Hoeveelheid controles omhoog en draaien die filmpjes.

Let wel, ik vind ook dat we in NL sommige andere "verkeersovertredingen" te zwaar tillen. Maar das een andere discussie
Inspector Gadget

Dat is ook de reden van dit draadje;
Ik denk dat wij motorrijders rationele personen zijn, omdat wij inherent de enorme risico's kennen, met zaken zoals afwezigheid van bumpers, kreukelzones, gordels, etc.
En wij rijden nu eenmaal met het koppie en het gevoel.

Ik heb recentelijk in Duitsland een training mogen volgen, voor zowel vier- alsook twee-wielige voertuigen, en als je daar ziet hoe men met dit soort zaken omgaat, hoe men dat handhaaft, indrukwekkend.

Ik verbaas mij, sorry dat ik het zeg, de half-zachte aanpak in NL.
Die Postbus 51/BoB/VVN campagnes vind ik over het algemeen slap en weinig effectief.
Zeker vergeleken met de voorbeelden die ik hierboven aanhaal.

Toegegeven, het aantal drank-rijders in NL neemt af, maar het zijn er altijd nog erg veel.
Maar is juist die laatste aantal procenten die je alleen maar kunt bereiken via een in-your-face campagne, straffe maatregelen en een gerichte aanpak.

Je moet gerichte aandacht geven aan de oorzaken die kunnen leiden tot dergelijke drama's en ongelukken, en daarmee kan je wat mij betreft niet voldoende hard zijn.

En als er iemand is die naar aanleiding van dit draadje via-via dit ziet/leest en zich de mogelijke consequenties realiseert en zich betert, dan is dat weer 1 minder.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

nog eentje om met dit weer over na te denken.....weet je hoe chirurgen een motorrijder in de winter noemen?......
....een donor! (serieus waar!) :O
Inspector Gadget

Klopt, en ik heb ook ook wel eens de variant vernomen van "donorrijder" in plaats van "motorrijder".
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Nou ja, dan ben ik nog ergens goed voor. :$ ..
Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Ja, in Down Under weten ze ook van wanten, tenminste daar komt het laatste filmpje van Rob vandaan.
TAC = Transport Accident Commission (Australia).
Heftige filmpjes hoor, maar van mij mogen ze deze ook hier uitzenden.

groet, Henk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “RT Café”