Olie filter R1150RT zit muur vast
Moderator: RT_Patrick
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Olie filter R1150RT zit muur vast
Help wie heeft er voor mij een goede tip om hetdoor mij zelf te vast gedraaide olie filter van mijn R1150RT los te krijgen ?
Tijdens mijn winter onderhoudbeurt zou ik het olie filter met de daar voor bestemde dop verwijderen maar er zit geen beweging in en de dop draait nu alleen maar door over de ribbels van het filter.
Peter
Tijdens mijn winter onderhoudbeurt zou ik het olie filter met de daar voor bestemde dop verwijderen maar er zit geen beweging in en de dop draait nu alleen maar door over de ribbels van het filter.
Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400

Re: Olie filter R1150RT zit muur vast
Tik er voorzichtig een schroevendraaier schuin doorheen(door de onderrand en een zijkant) dan kun je hem misschien losdraaien. Kijk ff bij het nieuwe filter hoever je kunt gaan zodat je de schroefdraad niet raakt.
Als dat niet lukt kun je hem platknijpen met een grote waterpomptang en dan draaien.
Vergeet niet de rubberring van het nieuwe filter in te olieen en zet hem handvast en niet vaster.
succes gr peter
Als dat niet lukt kun je hem platknijpen met een grote waterpomptang en dan draaien.
Vergeet niet de rubberring van het nieuwe filter in te olieen en zet hem handvast en niet vaster.
succes gr peter
- PaulRS
Hoi.
Voordat je overgaat tot geweld, leg 2 repen schuurlinnen kruislings in de dop en sla deze over het filter.
En dan nog eens proberen.
Oja, wellicht ten overvloede, je werkt op z'n kop, dus los is rechtsom.
Groeten, Paul.
Voordat je overgaat tot geweld, leg 2 repen schuurlinnen kruislings in de dop en sla deze over het filter.
En dan nog eens proberen.
Oja, wellicht ten overvloede, je werkt op z'n kop, dus los is rechtsom.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
je bent me net voor..............................PaulRS schreef:
Oja, wellicht ten overvloede, je werkt op z'n kop, dus los is rechtsom.![]()
Groeten, Paul.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Op de kop of niet, linksom blijft gewoon linksom 
Je ziet er alleen wat anders tegenaan

Je ziet er alleen wat anders tegenaan

Ook een ietwat grovere methode is de sleutel kop er bewust schuin opslaan..!!
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Bedankt allemaal voor de "handige "tips .
Het is helaas niet gelukt met twee strookjes schuurpapier in de dopsleutel dus moest ik overgaan naar de iets ruigere methode , de schroevendraaier methode wat me wel aan het hart ging maar uiteindelijk kwam het filter los en kan ik het nieuwe filter weer HANDVAST plaatsen.
nog vele veilige kilometers
Groeten Peter
Het is helaas niet gelukt met twee strookjes schuurpapier in de dopsleutel dus moest ik overgaan naar de iets ruigere methode , de schroevendraaier methode wat me wel aan het hart ging maar uiteindelijk kwam het filter los en kan ik het nieuwe filter weer HANDVAST plaatsen.
nog vele veilige kilometers
Groeten Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400

- Kees BMW
Hallo.
Het is heel gemakkelijk je boort 3 gaatjes in de dopsleutel zet de dop op het filter en boort de gaatjes door in het filter,je draaid er 3 parketjes in en draait het filter los.
Succes.
Het is heel gemakkelijk je boort 3 gaatjes in de dopsleutel zet de dop op het filter en boort de gaatjes door in het filter,je draaid er 3 parketjes in en draait het filter los.
Succes.
Kees BMW
Zo doet de dealer het ook als het oliefilter echt vast zit.cdraaisma schreef:Hallo.
Succes.

- Nico Motorbanden
- Forumsponsor
- Contacteer:
@alle zelfsleutelaars,
ik werk al een aantal jaren in de vrachtwagens en daar is het ook wel eens een probleem dat filters met geen mogelijkheid los willen.
om dit te voorkomen een kleine tip: je draait het filter totdat de rubberafdichting het afdichtvlak raakt en dan 1/2-max3/4 vastdraaien,afdichting beetje olie insmeren.
geld voor alle schroeffilters,ook handig voor degene die handen heeft als kolenschoppen en er niet zoveel gevoel in heeft
voor watbetreft handvast zetten.
succes
ik werk al een aantal jaren in de vrachtwagens en daar is het ook wel eens een probleem dat filters met geen mogelijkheid los willen.
om dit te voorkomen een kleine tip: je draait het filter totdat de rubberafdichting het afdichtvlak raakt en dan 1/2-max3/4 vastdraaien,afdichting beetje olie insmeren.
geld voor alle schroeffilters,ook handig voor degene die handen heeft als kolenschoppen en er niet zoveel gevoel in heeft
voor watbetreft handvast zetten.

succes
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 8344 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 5 Reacties