Heb, nadat mijn Puch gestolen was, de volgende motoren gehad;
- Jawa California 350cc 2 takt, nieuw gekocht. Gelukkig kreeg deze na 1 jaar een flinke vastloper. Ding rookte zo verschrikkelijk dat ik bij vertrek de auto's achter mij net meer zag, schaamde mij dood met dat ding,
- 2x Yamaha xs750DOHC, ook beide nieuw gekocht, heerlijke motoren met cardan,
- BMW R90S, 2ehands, was leuke fiets en ondanks zijn leeftijd liet hij mij nooit in de steek,
- BMW R100R, 2ehands, fijne fiets maar geen kuip,
- BMW R1100RT, nieuw, heerlijke motor maar tocht verkocht omdat mijn voorband telkens scheef afsleet waardoor ik elke 2.5 á 3 duizend km een nieuwe voorband moest kopen,
- Honda Transalp, 2ehands reed mijn vader totalloss voor mij. Vader alleen een gekneusde duim,
- Honda Pan Europian, 2ehands, gekocht omdat mijn vader die niet van de standaard af kon halen, fijne fiets, ABS problemen en ik miste de verstelbare ruit,
- BMW K1200LT, 2ehands, heerlijke fiets, alles erop en eraan maar veel te breed, stond telkens in de file, in en om R'dam, zeer gevoelig voor zijwind en die heb je nogal eens in de polder,
- Suzuki 400 Burgman, nieuw, handig voor de bagage, wordt niet naar gezwaaid omdat het een scooter is, grappig ding maar voor het eerst in 40 jaar mee onderuit gegaan omdat ik in de storm/regen/donker de zwarte bonk ijzer niet zag liggen. Werd a.g.v. die kleine wieltjes gelanceerd en kwam tenval. Voor mij geen scooter meer,
- Honda NC750X, 2ehands,heerlijke fiets, automaat, lekker smal, super zuinig, snel, wendbaar enz. Maar geen cardan, geen verstelbare ruit en tja............. geen tour BMW.
Probeer mijn vrouw, die ook haar motorrijbewijs heeft maar sindsdien niet meer heeft gereden, zover te krijgen dat zij op de Honda gaat rijden zodat ik zonder schuldgevoel weer naar een LT over kan stappen. Maar welke......?
Speleding Honda in oktober toch maar veruild voor een zeer complete R1200RT uit 2011 met minder dan 20k op de klok. Het is weer genieten en ga dagelijks weer met veel plezier naar mijn werk