Even leek het heel lastig te worden om van ESA af te komen. Wanneer je de dempers ontkoppeld komt er een foutmelding in het scherm. Dat is ook niet prettig. Uiteindelijk bleek de oplossing te zitten in een weerstandje, waardoor de computer denkt dat er een BMW-demper aan boord is. Dit is voor en achter toegepast. Ik kon nog kiezen om de electronische veervoorspanning van BMW te behouden of gewoon een draaiknop te nemen. Dat laatste heb ik gedaan, omdat ik nu alle keuze heb op instellingen.
Op het stuur kan ik wel gewoon ESA instellingen veranderen, alleen gebeurd er natuurlijk niets meer. Instellen van de mappings gaat nu razend snel, omdat er geen veerinstellingen meer worden uitgevoerd. Afgelopen week is er tijds de 40k beurt nieuwe software ingelezen op de RT, dat verliep gelukkig zonder problemen.
Ben erg blij met de Hyperpro's. Vorige RT 's hadden ook Hyperpro's en was daar toen ook al gelukkig mee. Qua stuur en veergedrag is mijn fiets echt vooruit gegaan, daar ging het uiteindelijk om.
Ik weet dat heel veel motorrijders wel blij zijn met ESA en dat is natuurlijk ook goed. In het geval dat je dat niet bent, dan zijn er dus ook oplossingen

Groet, Ralph