Ik heb sinds afgelopen weekend een kleine uitdaging met de linker cilinderkop van mijn R850R uit '95. De koppakking van de rechter cilinder was lek (was nog van het oude type). Afgelopen week alle tapeinden en moertjes dagelijks in de kruipolie gezet en alle onderdelen in huis gehaald.
Afgelopen zaterdag met frisse moet begonnen met het losmaken van de uitlaat. Van de rechter cilinder kwamen de tapeinden gewoon los maar aan de linker kant braken de tapeinden allemaal af, net achter de flens. _002
Er steekt nog ongeveer 1,5cm van de tapeinden uit de kop, maar de draad is zo slecht dat ik er geen 2 moertjes meer op kan draaien. Met een griptang is ook geen optie, aangezien die alleen maar tordeerd en van het tapeind afschiet.
Ik heb gehoord dat uitboren redelijk riskant is aangezien de oliekanalen vlak langs de gaten van de tapeinden lopen. Dus voor deze optie voel ik eigenlijk niet zo veel.
Misschien zijn er hier nog een paar mac-gyvers die mij wat aanwijzingen, advies en tips kunnen geven.

Alvast bedankt, Dave
(P.S. de koppakking aan de rechterkant was gelukkig in 3 uur vervangen