want er staat maar 1 soort bougies in en van wat ik zo hier lees zouden het twee verschillende types zijn in dezelfde motor ? Alleen lees ik niet welke.....
  want er staat maar 1 soort bougies in en van wat ik zo hier lees zouden het twee verschillende types zijn in dezelfde motor ? Alleen lees ik niet welke.....Alvast bedankt,
Gr. C
Moderator: RT_Patrick
 want er staat maar 1 soort bougies in en van wat ik zo hier lees zouden het twee verschillende types zijn in dezelfde motor ? Alleen lees ik niet welke.....
  want er staat maar 1 soort bougies in en van wat ik zo hier lees zouden het twee verschillende types zijn in dezelfde motor ? Alleen lees ik niet welke..... heb. Het zal zo een vaart niet lopen. Aad, bedankt voor de info, ik schrijf het in het monoboek...erbij.
 heb. Het zal zo een vaart niet lopen. Aad, bedankt voor de info, ik schrijf het in het monoboek...erbij.

Het is niet ongebruikelijk om bougies (weer) op maat te buigen, maar als je het doet moet je het wel goed doen, een aardige uitleg staat hieronder.Copper schreef: 19 mei 2017, 12:11 Interessante site. Leerzaam. Alleen zie ik geen twee bougies.
Bij de R Twinspark bouwjaar 2005--- (jonger dan 2005 ?) staat alleen de DCPR8EKC.
Ik heb een 0419 motor, een 2004 Twin Spark, en die zie ik niet in de lijst.......
En de afstand ; buig je die naar die 0,8mm wat BMW voorschrijft of laat je die staan zoals ze uit de NGK fabriek komen ?
(De dubbele massa bougies zijn moeilijker te buigen heb ik het idee)
 , maar het gaat erom; een bougie met een enkele massa moet bij een
 , maar het gaat erom; een bougie met een enkele massa moet bij een   op 0,8mm komen, maar op hoeveel moet je een bougie met dubbele massa  buigen ?   (2x) 0,4mm  ?
 op 0,8mm komen, maar op hoeveel moet je een bougie met dubbele massa  buigen ?   (2x) 0,4mm  ?
 .
 .Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!