Ik heb vandaag in de zekeringkast onder mijn buddy van mijn R1150RS gekeken en zag tot mijn verbazing dat er een draadje in pin 6 en pin 8 van het witte blokje is doorverbonden.
Heeft iemand hier een idee waarom dit zou zijn gedaan?


Groeten,
René
Moderator: RT_Patrick
De motor (uit 2002) is inderdaad in 2003 geïmporteerd.mkoskamp schreef:Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?
bmwalter schreef:if its not broken, don't fix it
Niks aan het handje dusBaird schreef:http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595
Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.
in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .
have fun!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!