Hoi ik ben Wim en ben nieuw op dit forum
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Wim1961
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Eygelshoven
Hoi ik ben Wim en ben nieuw op dit forum
Ik rijd al sinds de jaren 80 rond op alleen maar BMW. Noem mij gerust hierin éénkennig. Mijn woonplaats is Kerkrade, om precies te zijn Eygelshoven.
Achtereenvolgens heb ik de navolgende BMW's gehad: R80RT, K100RT, R1150RT, K1200RS en momenteel bezit ik een R1200RT. Voor mijn lengte van 2 meter heb ik wel de voetsteunen laten verlagen (Wunderlich). Dit geeft 3 centimeter extra ruimte. Ik zie ook dat je het zadel kunt laten verhogen maar weet niet of dit echt ideaal is.
Bij mijn R1150RT had ik voor het eerst bij een motor "last" van olieverbruik. Ik hoopte om dit bij mijn huidige motor (R1200RT) niet te hebben. Maar ook deze verbruikt olie, ca 200 cl per 1000 km. Dit blijkt normaal te zijn.
De motor gebruik ik momenteel alleen voor hobby. Ik rijd er ca 10.000 km per jaar mee. Afgelopen zomer ben ik voor het eerst met de motor op vakantie geweest. Ik heb veel plezier gehad tijdens het vervullen deze jeugddroom.
Zo, nu ga ik me eens verdiepen in de onderwerpen op dit forum.
Groetjes,
Wim
Achtereenvolgens heb ik de navolgende BMW's gehad: R80RT, K100RT, R1150RT, K1200RS en momenteel bezit ik een R1200RT. Voor mijn lengte van 2 meter heb ik wel de voetsteunen laten verlagen (Wunderlich). Dit geeft 3 centimeter extra ruimte. Ik zie ook dat je het zadel kunt laten verhogen maar weet niet of dit echt ideaal is.
Bij mijn R1150RT had ik voor het eerst bij een motor "last" van olieverbruik. Ik hoopte om dit bij mijn huidige motor (R1200RT) niet te hebben. Maar ook deze verbruikt olie, ca 200 cl per 1000 km. Dit blijkt normaal te zijn.
De motor gebruik ik momenteel alleen voor hobby. Ik rijd er ca 10.000 km per jaar mee. Afgelopen zomer ben ik voor het eerst met de motor op vakantie geweest. Ik heb veel plezier gehad tijdens het vervullen deze jeugddroom.
Zo, nu ga ik me eens verdiepen in de onderwerpen op dit forum.
Groetjes,
Wim
- BeemerBert
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Re: Hoi ik ben Wim en ben nieuw op dit forum
Welkom Wim,
Steeds meer Limburgers op dit gezellige forum
Steeds meer Limburgers op dit gezellige forum

Hoi,
Ook welkom hier en uiteraard veel en genoeg leesplezier hier!
Gr. Milan
Ook welkom hier en uiteraard veel en genoeg leesplezier hier!
Gr. Milan
Welkom op het forum, ook vanuit N-Limburg. Hoe meer Limburgse zielen hoe beter.
- Flying Dutchman
- Type: R850RT
- Bijz: Blauw
Ook welkom namen Peter uit de Westelijke mijnstreek.
Peter, Beek (L)
Peter, Beek (L)
- Marcel 1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
En ook de groeten uit Heerlen!
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
En natuurlijk ook de groeten uit Kerkrade (Chevremont).
(we kunnen bijna chapter Limburg oprichten :lol: )
(we kunnen bijna chapter Limburg oprichten :lol: )
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!