Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Jaren woon- werk verkeer gependeld op de RT1150, twee stuks "versleten".
Nieuw baan, lease auto, BMW en toebehoren verkocht. Zucht.
Nu na 8 jaar, toch spijt dat de fiets weg is. Blijkbaar toch nog wat olie in mijn bloed.
Heb beetje gespaard dus ben aan het oriënteren tweedehands RT: oude liefde roest niet zal ik maar zeggen.
Tja, dat ben ik, in ieder geval het "voorstel" rondje.
In het forum was ik op zoek naar de "not done" handelaren, leveranciers, verkopers.
Is er een lijst(je) zonder naming and shaming....zou mij helpen.
Ben bijvoorbeeld bij motorzaak in Hoeve_____n geweest, bij D____kamp heeft veel mooie BMW in de verkoop, met redelijke prijzen...
Ik hoor, lees graag van jullie.
Jan
Nieuw baan, lease auto, BMW en toebehoren verkocht. Zucht.
Nu na 8 jaar, toch spijt dat de fiets weg is. Blijkbaar toch nog wat olie in mijn bloed.
Heb beetje gespaard dus ben aan het oriënteren tweedehands RT: oude liefde roest niet zal ik maar zeggen.
Tja, dat ben ik, in ieder geval het "voorstel" rondje.
In het forum was ik op zoek naar de "not done" handelaren, leveranciers, verkopers.
Is er een lijst(je) zonder naming and shaming....zou mij helpen.
Ben bijvoorbeeld bij motorzaak in Hoeve_____n geweest, bij D____kamp heeft veel mooie BMW in de verkoop, met redelijke prijzen...
Ik hoor, lees graag van jullie.
Jan
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Die Doornek(r)amp moet je mee oppassen, ik woon aan de overkant, en mijn beide motoren komen er vandaan.
De 1e was van alles mee mis, de 2e was al wat beter. Omdat ik ze niet meer vertrouwde op hun ogen en beter oplette wat er te koop was.
Absoluut een aankoop-keuring laten doen, hun waar is te vaak wat mee mis.
(zoek maar eens via g00gle en de zoekfunctie van dit forum)
Daarna een 3e motor, voor een motor-agent kennis van mij.
Dat liep bijna af op een ernstig ongeval en de voertuigpapieren was mee gefraudeerd. (motorvermogen).
Kortom, tenzij je kennis van zaken hebt, geduld en heel erg goed oplet, zou ik die op de te-vermijden lijst plaatsen.
Het risico dat achteraf er toch iets (of meervoud) mis mee is, is m.i. te groot.
Naast hun gekende reputatie, het nakomen van afspraken, doen wat je zegt, hele basis zaken.
De 1e was van alles mee mis, de 2e was al wat beter. Omdat ik ze niet meer vertrouwde op hun ogen en beter oplette wat er te koop was.
Absoluut een aankoop-keuring laten doen, hun waar is te vaak wat mee mis.
(zoek maar eens via g00gle en de zoekfunctie van dit forum)
Daarna een 3e motor, voor een motor-agent kennis van mij.
Dat liep bijna af op een ernstig ongeval en de voertuigpapieren was mee gefraudeerd. (motorvermogen).
Kortom, tenzij je kennis van zaken hebt, geduld en heel erg goed oplet, zou ik die op de te-vermijden lijst plaatsen.
Het risico dat achteraf er toch iets (of meervoud) mis mee is, is m.i. te groot.
Naast hun gekende reputatie, het nakomen van afspraken, doen wat je zegt, hele basis zaken.
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Hallo Jan,
Van harte welkom op ons mooie
en laat "zusters met vraagteken (?)" maar achterwege hoor . . . we verkeren als mannen (weliswaar in de meerderheid) ook in goed gezelschap van dames!
Je bent dus op zoek naar een mooie en goede RT. Ik heb geen ervaring met het bedrijf dat jij noemt, maar zou de ervaringen van Inspector Gadget zeker ter harte nemen. Ik adviseer per definitie een aankoopkeuring. MSA zit bij jou om de hoek en dat bedrijf kan ik je aanbevelen.
Succes met je zoektocht en we horen vast wel welke het geworden is.
Eilert
Van harte welkom op ons mooie


Je bent dus op zoek naar een mooie en goede RT. Ik heb geen ervaring met het bedrijf dat jij noemt, maar zou de ervaringen van Inspector Gadget zeker ter harte nemen. Ik adviseer per definitie een aankoopkeuring. MSA zit bij jou om de hoek en dat bedrijf kan ik je aanbevelen.
Succes met je zoektocht en we horen vast wel welke het geworden is.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Thx voor de slimme reacties. Ik ga er mijn voordeel mee doen. Na google dus idd maar niet naar Hoevelaken ...
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
- RendeRT
- 2024
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Stiens
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Welkom op dit forum.
Kijk eens bij AMC moto in Lemelerveld, specialist en BMW en Ducati. In oktober heb ik daar mijn R1200RT gekocht. De verkoper/eigenaar van de zaak -Jacco- is een zeer aimabele kerel, die zegt wat hij doet en doet wat hij zegt. Op dit moment heeft hij vier RT's op zijn site staan. 1 x 850, 1 x 1150, 2 x 1200.
Kijk eens bij AMC moto in Lemelerveld, specialist en BMW en Ducati. In oktober heb ik daar mijn R1200RT gekocht. De verkoper/eigenaar van de zaak -Jacco- is een zeer aimabele kerel, die zegt wat hij doet en doet wat hij zegt. Op dit moment heeft hij vier RT's op zijn site staan. 1 x 850, 1 x 1150, 2 x 1200.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Shoei Neotec 2;Sena SRL2; Rukka.
- Wimis
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 sep 2015, 20:39
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Houten
- Locatie: Houten
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Welkom Jan op dit mooie forum.
Grappig dat als je hebt gereden, 8 jaar niet en het dan toch weer mist! Veel plezier met je zoek tocht naar een leuke 2e hands
Ik heb trouwens mijn R1100RT van 1997 te koop staan. Foto's en bijzonderheden kunnen we altijd in de PB doornemen.
Reden verkoop: Ik heb een R1100GS gekocht.
Grappig dat als je hebt gereden, 8 jaar niet en het dan toch weer mist! Veel plezier met je zoek tocht naar een leuke 2e hands

Ik heb trouwens mijn R1100RT van 1997 te koop staan. Foto's en bijzonderheden kunnen we altijd in de PB doornemen.
Reden verkoop: Ik heb een R1100GS gekocht.
R1200GS
- Michl
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
- Type: R1200RT
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Hi Jan,
afhankelijk van wat je zoekt en hoeveel die zou kosten kan je ook in het buitenland zoeken. Ik heb mijn 1e RT uit Engeland gehaald en mijn 2de uit Duitsland. Vielen beide niet tegen.
Wel een beetje geduld meebrengen voor de RDW.
Groeten,
Michl
afhankelijk van wat je zoekt en hoeveel die zou kosten kan je ook in het buitenland zoeken. Ik heb mijn 1e RT uit Engeland gehaald en mijn 2de uit Duitsland. Vielen beide niet tegen.
Wel een beetje geduld meebrengen voor de RDW.
Groeten,
Michl

- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Michl schreef:Hi Jan,
afhankelijk van wat je zoekt en hoeveel die zou kosten kan je ook in het buitenland zoeken. Ik heb mijn 1e RT uit Engeland gehaald en mijn 2de uit Duitsland. Vielen beide niet tegen.
Wel een beetje geduld meebrengen voor de RDW.
Groeten,
Michl
Prijzen in Engeland zijn behoorlijk gestegen. Op dit moment een van de laagst geprijsde exemplaren is een R1150RT van 2003 met 68000 mls (110.000km) vanaf 2400 GBP (ca EUR 2900) en dat is dan natuurlijk excl ombouw koplamp. En de gemiddelde staat van de motorfietsen is hier, ondanks de verplichte MoT (apk), niet om over naar huis te schrijven. Poetsen maakt hier minder deel uit van de dagelijkse routine dan in Nederland en Duitsland...
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Vergeet ook België niet, daar kan je soms ook juweeltjes vinden voor relatief weinig geld.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Het kopen van de juiste motor is gewoon een kwestie van geduld. Soms stel je de keuze nog iets bij als je iets ziet wat er zo goed uit ziet dat je het niet kan laten staan.
- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Wat een warme welkomsgroeten allemaal! Dankjulliewel daarvoor. Ben nog volop aan het surfen: durf het bijna niet te bekennen: what about de Honda Pan1300? Sla me niet in de boeien, geef me niet aan, gooi niet met brandbommen, laat m'n gezin met rust, ben ook maar dolend op het www
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 999
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: RE: Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Mag je gerust de zoekfunctie van dit forum eens voor gebruiken. Puur voor de beeldvormingjavaou schreef:Wat een warme welkomsgroeten allemaal! Dankjulliewel daarvoor. Ben nog volop aan het surfen: durf het bijna niet te bekennen: what about de Honda Pan1300? Sla me niet in de boeien, geef me niet aan, gooi niet met brandbommen, laat m'n gezin met rust, ben ook maar dolend op het www

Staat wel het één en ander over de pan op het forum geschreven.
Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Beste Jan,
Kies vooral de motor die bij je past en voel je nergens toe verplicht. Bij motorrijden staat, behalve je het op twee wielen gemotoriseerd verplaatsen, het gevoel van plezier en vrijheid centraal en je bent en blijft altijd welkom ons forum!
Eilert
Kies vooral de motor die bij je past en voel je nergens toe verplicht. Bij motorrijden staat, behalve je het op twee wielen gemotoriseerd verplaatsen, het gevoel van plezier en vrijheid centraal en je bent en blijft altijd welkom ons forum!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
javaou schreef:Wat een warme welkomsgroeten allemaal! Dankjulliewel daarvoor. Ben nog volop aan het surfen: durf het bijna niet te bekennen: what about de Honda Pan1300? Sla me niet in de boeien, geef me niet aan, gooi niet met brandbommen, laat m'n gezin met rust, ben ook maar dolend op het www
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Inderdaad, jij bepaald het zelf.
Bepaalde merken, bepaalde modellen, elk van die hebben wel een bepaald gebrek, of doet soms "gek".
Maar ultimo bepaal jij wat jou wensen, budget en het merk & model gaat worden.
Het enige wat wij kunnen delen zijn onze ervaringen, argumenten en overwegingen.
Maar daarin is geen enkel merk een uitzondering.
Bepaalde merken, bepaalde modellen, elk van die hebben wel een bepaald gebrek, of doet soms "gek".
Maar ultimo bepaal jij wat jou wensen, budget en het merk & model gaat worden.
Het enige wat wij kunnen delen zijn onze ervaringen, argumenten en overwegingen.
H0nda maakte hele goede motoren (heb er ooit 1x gehad, een XL250) maar maakt ook draken van motoren.Gemaakte fouten in het verleden geven beperkte garanties voor de toekomst
Maar daarin is geen enkel merk een uitzondering.
- Dingeman
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Ik heb in het verleden al meerdere zogenaamde (objectieve?) vergelijkingstesten gelezen met de RT en de Pan. Over het algemeen kwam het er telkens op neer dat elk merk/model ten opzichte van de ander zijn "plussen" en zijn "minnen" had. Soms geheel verschillend, soms gelijk aan elkaar. Nagenoeg altijd was de eindconclusie dat beide motoren nagenoeg gelijkwaardig aan elkaar waren. Natuurlijk hebben de RT (boxer) en de Pan wel ieder hun eigen karakteristiek.
Ik herinner me nog één vergelijkingstest met een eindoordeel die mij wel aansprak.
"Heb je een "BMW-hart" dan kies je voor de BMW. Heb je een "Honda-hart" dan kies je voor de Honda. Heb je geen van beide dan maakt het niet uit.
Ik herinner me nog één vergelijkingstest met een eindoordeel die mij wel aansprak.
"Heb je een "BMW-hart" dan kies je voor de BMW. Heb je een "Honda-hart" dan kies je voor de Honda. Heb je geen van beide dan maakt het niet uit.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Als je een beetje van bochtjes rijden houdt dan rij je met de Pan heel snel allerlei metalen delen aan de grond, met de R1150RT moet ik me daar voor inspannen :mrgreen:. Blok van de Pan is fantastisch maar niet te hard mee rijden want dan gaat hij wiebelen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- BoxerBeemer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 nov 2016, 12:24
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Berkelland
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Het kopen van de juiste motor is gewoon een kwestie van geduld. Soms stel je de keuze nog iets bij als je iets ziet wat er zo goed uit ziet dat je het niet kan laten staan.
Zo had ik het ook gedaan,ik was al een hele tijd op zoek naar een bmw r1150rt totdat ik er een zag staan met 15000km op de teller,er smetteloos uitzag en informatie kon inwinnen van de eerste(enige) eigenaar.
Wel had ik deze bmw gekocht bij een motorzaak.
Zo had ik het ook gedaan,ik was al een hele tijd op zoek naar een bmw r1150rt totdat ik er een zag staan met 15000km op de teller,er smetteloos uitzag en informatie kon inwinnen van de eerste(enige) eigenaar.
Wel had ik deze bmw gekocht bij een motorzaak.
Riders on the sun
- Speedy Gonzales
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:31
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Burgum
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Ik heb bij de politie 4 jaar op een pan gereden. Vond de beleving van het motorrijden een stuk minder dan op een Bmw en inderdaad ging de Pan op hogere snelheden pendelen en dat is geen lekker gevoel kan ik je zeggen. Overigens reden er bij de politie ook Pan,s rond die er geen last van hadden. Lag kennelijk ook mee aan het postuur van de bestuurder.
- WaltzingMatilda
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Had beide harten blijkbaar...Dingeman schreef:Ik heb in het verleden al meerdere zogenaamde (objectieve?) vergelijkingstesten gelezen met de RT en de Pan. Over het algemeen kwam het er telkens op neer dat elk merk/model ten opzichte van de ander zijn "plussen" en zijn "minnen" had. Soms geheel verschillend, soms gelijk aan elkaar. Nagenoeg altijd was de eindconclusie dat beide motoren nagenoeg gelijkwaardig aan elkaar waren. Natuurlijk hebben de RT (boxer) en de Pan wel ieder hun eigen karakteristiek.
Ik herinner me nog één vergelijkingstest met een eindoordeel die mij wel aansprak.
"Heb je een "BMW-hart" dan kies je voor de BMW. Heb je een "Honda-hart" dan kies je voor de Honda. Heb je geen van beide dan maakt het niet uit.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- ErikS
- 2024
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Locatie: De parel van Gelderland
- Contacteer:
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Gewoon beiden proberen op een wat langere proefrit. Ik zelf maak voor de aankoop altijd een proefrit van minimaal een dagdeel en ten minste 150 km. En als de verkoper dat niet wil, dan zoek ik er wel een waar ik dat wel kan. En dan gewoon op je eigen gevoel afgaan. Welke past het lekkerst. En dat kan per motor behoorlijk verschillen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
De keuze is reuze! Het internet afstruinen is minstens zo leuk als het hebben van...daardoor natuurlijk ook de Moto Guzzi Norge gespot...o o o was het maar beetje voorjaar en dan idd proefritjes plannen. De winter doorrijden: die tijd heb ik gehad, ik word een verwende toerrijder (heb by de weg wel mooi de arijvaardigheid in de zak, zag dat als tip voorbij komen in het forum) Mooie kerst allemaal! Jan
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Moto Guzzi had altijd wel iets. Maar dan denk ik toch meer terug aan de oude V7 en de 850T3 en California. De kwaliteit van lak en chroom was voor mij voldoende om verder te kijken naar iets anders. En ik was nog wel zo verliefd op die nieuwere V7. 

- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Speedy Gonzales schreef:Ik heb bij de politie 4 jaar op een pan gereden. Vond de beleving van het motorrijden een stuk minder dan op een Bmw en inderdaad ging de Pan op hogere snelheden pendelen en dat is geen lekker gevoel kan ik je zeggen. Overigens reden er bij de politie ook Pan,s rond die er geen last van hadden. Lag kennelijk ook mee aan het postuur van de bestuurder.
Hoi, het "Honda-pendelen bij hoge snelheid".... wat is jouw definitie van "hoge snelheid"...? Jan
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Als je via g00gle zoekt op "pan european high speed wobble" (of "tank slapper", "high speed weave" e.d) kom je ervaringen tegen dat het al vanaf 130 km/uur kán voor komen.
Soms ook nog lagere snelheden, afhankelijk (bijvoorbeeld) of je een topkoffer gebruikt, het gewicht van de berijder(!), juiste bandendruk en zo een aantal andere factoren.
Misschien had het model beter ST 130.0 genaamd kunnen worden, naar hun veilige maximale snelheid. :lol:
H0nda heeft getracht er van alles aan te doen maar naar wat ik er van begrepen heb is het voornamelijk een foute keuzes in het ontwerp van het frame waaronder de motorophanging e.d
Daardoor kan er een onbalans ontstaan vanaf elke redelijke snelheid, afhankelijk van vele factoren, van het ene op het andere moment.
Als het je overkomt, en dat lijkt mij een broek-vol & natte-rug moment, is gelijk(!) met je kop direct vol op het stuur te duiken (lees: zorg dat er weer gewicht komt op de voorwielen), absoluut nooit remmen en gas-terug of nog beter, laat de motor uitrollen. En het stuur niet te krampachtig vasthouden anders slaat deze echt uit je handen.
Soms ook nog lagere snelheden, afhankelijk (bijvoorbeeld) of je een topkoffer gebruikt, het gewicht van de berijder(!), juiste bandendruk en zo een aantal andere factoren.
Misschien had het model beter ST 130.0 genaamd kunnen worden, naar hun veilige maximale snelheid. :lol:
H0nda heeft getracht er van alles aan te doen maar naar wat ik er van begrepen heb is het voornamelijk een foute keuzes in het ontwerp van het frame waaronder de motorophanging e.d
Daardoor kan er een onbalans ontstaan vanaf elke redelijke snelheid, afhankelijk van vele factoren, van het ene op het andere moment.
Als het je overkomt, en dat lijkt mij een broek-vol & natte-rug moment, is gelijk(!) met je kop direct vol op het stuur te duiken (lees: zorg dat er weer gewicht komt op de voorwielen), absoluut nooit remmen en gas-terug of nog beter, laat de motor uitrollen. En het stuur niet te krampachtig vasthouden anders slaat deze echt uit je handen.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 22 dec 2016, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- WaltzingMatilda
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Het wobbelen viel echt wel mee. Het waren geen tankslappers, verre van. Alleen wat onstabiliteit. Niets verontrustends.
Heb zelf 2 PE gehad en kan dus spreken uit ervaring temeer omdat ik met de ene meer dan 200.000 km gereden heb(samen met een collega) en de andere, ik dacht 160.000km. (ook weer met een andere collega)
Dan was het wel voelbaar en dan weer niet.
Van alles geprobeerd, andere bandenspanning, andere vering, vorkstabilisator etc. maar niets hielp.
Verder niets kwaads over de PE, buiten het regulier onderhoud nooit iets kapot.
Ik heb verder respect voor iemands anders mening, ook al is niet de mijne
Heb zelf 2 PE gehad en kan dus spreken uit ervaring temeer omdat ik met de ene meer dan 200.000 km gereden heb(samen met een collega) en de andere, ik dacht 160.000km. (ook weer met een andere collega)
Dan was het wel voelbaar en dan weer niet.
Van alles geprobeerd, andere bandenspanning, andere vering, vorkstabilisator etc. maar niets hielp.
Verder niets kwaads over de PE, buiten het regulier onderhoud nooit iets kapot.
Ik heb verder respect voor iemands anders mening, ook al is niet de mijne

Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Speedy Gonzales
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09 nov 2015, 18:31
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Burgum
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
160 plus. En dat reed ik tijdens mijn dienst geregeld, vooral met begeleidingen. Heb een keer een achtervolging moeten staken omdat de motor bijna oncontroleerbaar werd, dat was bij een snelheid van rond/boven de 200. Ik wil hier ook niet mee zeggen dat alle Pans het deden maar bij de politie heeft men diverse aanpassingen gedaan maar het probleem is nooit helemaal opgelost.
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
De H0nda PE was inderdaad vrijwel onverwoestbaar, mijn (handhavende) motormaten bevestigen dit ook wel.
"Mâh ut probleim kon net zo snel opkomen als p0epen", deels ook door de op- en ombouw, volgens H0nda-San.
Inderdaad ieder's z'n mening, als het maar een beetje zinvolle bedrage is.
"Mâh ut probleim kon net zo snel opkomen als p0epen", deels ook door de op- en ombouw, volgens H0nda-San.
Inderdaad ieder's z'n mening, als het maar een beetje zinvolle bedrage is.

- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Hier in Engeland zijn de PE's van het ene op het andere moment bij de politiekorpsen buitendienst gesteld. Een dodelijk ongeval met een van de motoragenten was aanleiding voor een circuittest door een zeer ervaren instructeur. En ook hij vertelde de test niet na... En toen was het letterlijk binnen 4 uur gebeurd met de Pan European in overheidsdienst.
Alleen de National Health Service gebruikt nog steeds de Honda PE voor transport van bloedtransfusies.
Bert M
Alleen de National Health Service gebruikt nog steeds de Honda PE voor transport van bloedtransfusies.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Op een broekpoep momentje zit ik nu niet te wachten: ik laat de Pan voor wat ie is...
Nu staat er bij een motorzaak in Hardinxveld Giessendam een RT met net geen 80.000 op de teller, 2003, en dan een zgn. Design versie (alu accenten enzow). Volgens verkoper in onberispelijke staat, echter de RT heeft 3 vorige eigenaren achter de rug, onderhouds historie is onbekend, boekjes weg...true or dare...
Jan
Nu staat er bij een motorzaak in Hardinxveld Giessendam een RT met net geen 80.000 op de teller, 2003, en dan een zgn. Design versie (alu accenten enzow). Volgens verkoper in onberispelijke staat, echter de RT heeft 3 vorige eigenaren achter de rug, onderhouds historie is onbekend, boekjes weg...true or dare...
Jan
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
- javaou
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amersfoort
Re: Dag broederrrrrrs (en zusters?)
Opgelost: krijg net Emailtje binnen dat ie verkocht is...zo zie je maar! Jan
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!