Er is ooit een gevleugelde uitspraak geweest van de TomTom baas dat hij heel blij was met ingebouwde touchscreen systemen in de 4-wielige;
Dat was de perfecte plek om je zuignap van je navigatie te plakken. :lol:
Maar alle gekheid op een stokje;
Tom Tom heeft het, in de ogen van de aandeelhouders betreft althans, nooit "gemakkelijk" gehad.
Terwijl ze toch al weer een hele tijd bestaan en best wel pioniers te noemen zijn op de diverse vlakken.
Dat ze ook diverse uitstappen gemaakt hebben naar (o.a) GPS/sport horloges & action camera(s), is te billijken.
Wat ik zelf indrukwekkend vindt is het feit dat TomTom in 2012 bij Apple IOS de g00gle maps van de troon stootte.
En hun deal met Uber's;
https://en.wikipedia.org/wiki/TomTom
Ik moet wel zeggen dat ik in mijn (dan waarschijnlijk beperkte) kring nog nooit iemand echt positief over dedicated, ingebouwde, navigatie-apparatuur gesproken heb. Vanaf dat het verkrijgen van een kaart-update alleen via de dealer kan/mag, tot kaarten die "ech nie" up-to-date waren desondanks, tot bij herhaling(!) inbraken/diefstal & het slopen "van het halve interieur" (lees: veel schade) tot zeer onvriendelijke en soms vrijwel onbruikbare systemen. Met alle hoge kosten van dien.
Ik verwacht ook dat in de toekomst je "connected" auto (lees: voorzien van de nodige draadloze verbindingen, al dan niet via je wifi thuis) via OTA (Over The Air) 's nachts de kaarten, software en andere updates zal gaan ontvangen. En eventueel "real-time" onderweg. De data-snelheden en diverse mogelijkheden zijn er al.
Je ziet nu al in software- en hardware-land dat meer en meer "hosted" gaat, oftewel via het internet, altijd verbonden met het internet, en zo voort.
De enige uitdaging die ik zie is veiligheid en 100% beschikbaarheid. Zeker als het massaal gebruikt gaat worden.
Anyhoe, hopelijk komt omTom ook deze "storm" wederom te boven zonder al te veel kleerscheuren.