R1150R start niet
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Overig R-serie
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Ronse
R1150R start niet
Beste forumleden,
Batterij vervangen nadat motorfiets niet meer wou starten, heb een nieuwe batterij geplaatst verleden week en wou de motor starten , maar het was alsof de batterij niet sterk genoeg was, na een oplading gedurende een dag weer geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. De batterij deed het ook plots niet meer, dacht dat deze kapot was en heb weer een nieuwe gekocht. Bij het inbouwen, terug proberen starten, heb ik echter hetzelfde resultaat, het zal dus niet aan de batterij liggen maar aan iets anders. Iemand een idee?
Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Batterij vervangen nadat motorfiets niet meer wou starten, heb een nieuwe batterij geplaatst verleden week en wou de motor starten , maar het was alsof de batterij niet sterk genoeg was, na een oplading gedurende een dag weer geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. De batterij deed het ook plots niet meer, dacht dat deze kapot was en heb weer een nieuwe gekocht. Bij het inbouwen, terug proberen starten, heb ik echter hetzelfde resultaat, het zal dus niet aan de batterij liggen maar aan iets anders. Iemand een idee?
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: R1150R start niet
Draaide je startmotor met de nieuwe accu de motor wel snel rond?
-
- Type: Overig R-serie
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Ronse
Neen, draait absoluut niet snel rond
- Ton1959
Dan zou ik eerst de aansluitingen op je startmotor eens controleren. En dan op vastzitten en oxidatie van de verbindingen daar. Een nieuwe goed opgeladen accu moet die startmotor snel rond krijgen tenzij de startmotor niet goed is.ster200 schreef:Neen, draait absoluut niet snel rond
- Nexxo
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: brabant
Hallo beste forumleden
Bij mijn rt 1150 ook iets vreemds aan de hand
Contact aan, draai stuur naar links en alles valt uit
Gelukkig kwam ik hier achter toen ik stil stond met de motor
Monteur heeft nu een nieuwe kabel besteld net achter het contactslot, hoop dat het hiermee is opgelost,hebben hier op het forum nog meer mensen mee te maken gehad?
Vriendelijke groet Har
Bij mijn rt 1150 ook iets vreemds aan de hand
Contact aan, draai stuur naar links en alles valt uit
Gelukkig kwam ik hier achter toen ik stil stond met de motor
Monteur heeft nu een nieuwe kabel besteld net achter het contactslot, hoop dat het hiermee is opgelost,hebben hier op het forum nog meer mensen mee te maken gehad?
Vriendelijke groet Har
- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Dus "gewoon" een draadbreuk in de kabelboom. Als de nieuwe gemonteerd is, even goed nakijken (liefst samen met de monteur) of de kabelboom nergens in een "knik" komt bij het verdraaien van het stuur.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
- Nexxo
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: brabant
Hoi PaPinkelman,
Ga dat zeker even doen,dank je voor reactie en tip,moet er niet aan denken dat dit gebeurde in een bocht en niet vlug je koppeling intrekt
Vriendelijke groet,
Har
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Ga dat zeker even doen,dank je voor reactie en tip,moet er niet aan denken dat dit gebeurde in een bocht en niet vlug je koppeling intrekt
Vriendelijke groet,
Har
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Gekend probleem bij de 1150's, startmotor kaduuk. Ik heb me door de garagist laten vertellen dat de magneten van de stator (het niet draaiende gedeelte) los laten,Neen, draait absoluut niet snel rond

Is het geen acuut probleem, maar een verschijnsel dat in de loop der tijd erger is geworden, kun je dit verhaal eigenlijk vergeten, dan moet je het meer zoeken in slechte stroomverbindingen, demonteren van de startmotor is ook dan geen overbodige luxe, de behuizing wordt tenslotte als aarde gebruikt, en die is meestal flink gecorrodeerd, even goed schoonmaken en lichtjes opschuren kan dan wonderen doen, en uiteraard meteen de kabelaansluitingen insmeren met bijvoorbeeld kopervet of zuurvrije vaseline.
Succes, Aad
- Ton1959
Ik ben wel klemmen tegen gekomen waar je de magneten goed met kan fixeren zodat ze niet meer loskomen. Ik weet niet hoe vaak het voorkomt maar ook starten met een te zwakke accu en toch op de knop blijven hangen kan ook voor problemen zorgen voor die magneten volgens mij.beckysmile schreef:Gekend probleem bij de 1150's, startmotor kaduuk. Ik heb me door de garagist laten vertellen dat de magneten van de stator (het niet draaiende gedeelte) los laten,Neen, draait absoluut niet snel rondkwaliteit van Valeo. Treedt plotseling op, gisteren goed starten, vandaag bagger. Enige remedie is dan vervangen, repareren is geen optie. Bij gedemonteerde startmotor goed te herkennen, als je de startmotor heen en weer schud, hoor je de magneet bewegen. Km-standen van boven de 100dkm worden met deze startmotoren over het algemeen niet gehaald. Vervangen is best wel even werk, hele tupperware moet eraf, vnl om de accu af te koppelen, anders was alleen het linkerdeel voldoende geweest. Demonteren van de linker schetsplaat met schakelmechanisme vergt ook nog wat extra tijd, vooral het afkoppelen van het schakelpedaal is wat priegelwerk, maar toch goed te doen voor de hobbyist. Meteen van de gelegenheid gebruik maken om het schakelmechanisme goed schoon te maken en te smeren.
Is het geen acuut probleem, maar een verschijnsel dat in de loop der tijd erger is geworden, kun je dit verhaal eigenlijk vergeten, dan moet je het meer zoeken in slechte stroomverbindingen, demonteren van de startmotor is ook dan geen overbodige luxe, de behuizing wordt tenslotte als aarde gebruikt, en die is meestal flink gecorrodeerd, even goed schoonmaken en lichtjes opschuren kan dan wonderen doen, en uiteraard meteen de kabelaansluitingen insmeren met bijvoorbeeld kopervet of zuurvrije vaseline.
Succes, Aad
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht