Nieuwe NavigatorV?

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
WaltzingMatilda
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Nieuwe NavigatorV?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Heb bij mijn nieuwe RT/LC gelijk een nieuwe NavigatorV gekocht, niets aan de hand.
Nou heeft een kennis van mij een nieuwe R1200R gekocht en ook compleet met NavigatorV in de originele BMW steun.

Onder apps bij zijn toestel zijn een aantal extra rubriekjes te vinden, o.a. "weer" , "Tracker" en "mijn motorfiets" .
Vooral deze laatste is erg leuk, hier kun je bijvoorbeeld zien hoeveel keer dat je voor of achter geremd hebt en wat al niet meer.
Ik heb dit niet.
Heb ik nu een oudere versie of is dit (softwarematig) in te stellen?
Toestel is aangemeld via Garmin express en ik heb de laatste update gedownload. (nu versie 3.40)

Wie kan mij helpen?

Grtz WaltzingMatilda
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: Nieuwe NavigatorV?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dit heb ik al eens aangegeven in een ander bericht;

Inderdaad, de 1200RT waterbuffel geeft vooralsnog geen extra dashboard-informatie zoals de K1600's en de 1200GS waterbuffel wel doen, op de BMW Navigator 5.
Ook hebben ze allemaal lin-bus e.d.

Maar helaas de 1200RT waterbuffel geeft deze extra functionaliteiten vooralsnog niet.

Kortom, het is geen nieuwe of ander BMW NAV 5, het is de motor.
Inspector Gadget

Kleine aanvulling;
Zaken zoals weer & verkeer zijn natuurlijk onderdeel van de Garmin SmartPhone Link (en deels abonnement-gebaseerd).

Die "My Motorcycle Apps" zijn beschikbaar op de 2013+ BMW R1200GS, K1600GT/GTL en de 2014 R1200GS Adventure, helaas niet op de 1200RT.
En naar verluid zijn daar op dit moment ook geen plannen naar.

PS: Voorwaarden voor die "My Motorcycle Apps" is dat je *niet* de GPS-houder gebruikt met de 4 bedieningsknoppen, maar de "fabrieks-houder" (zonder knoppen), onderdeelnummer 65 90 8 535 826.
Blijkbaar zit de "uitgebreidere" houder, die LIN-bus (e.d.) in de weg.
Voordeel is wel dat je de BMW NAV 5 (en MBW NAV 4) dan ook (weer) met de Magic Wheel kunt bedienen, wel zo veilig lijkt mij.

Meer is te lezen op o.a;
http://globeriders.com/article_pages/ar ... nav5.shtml
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 22 nov 2016, 06:09, 1 keer totaal gewijzigd.
WaltzingMatilda

Inspector Gadget schreef:Dit heb ik al eens aangegeven in een ander bericht;

Inderdaad, de 1200RT waterbuffel geeft vooralsnog geen extra dashboard-informatie zoals de K1600's en de 1200GS waterbuffel wel doen, op de BMW Navigator 5.
Ook hebben ze allemaal lin-bus e.d.

Maar helaas de 1200RT waterbuffel geeft deze extra functionaliteiten vooralsnog niet.

Kortom, het is geen nieuwe of ander BMW NAV 5, het is de motor.
En dus ook voor de R1200R.
Beetje vreemd eigenlijk, gisteren waren ze gesloten maar ik zal vandaag eens om een reactie vragen bij de dealer..
Zou hier een logische verklaring voor zijn?
Bedankt in ieder geval voor je antwoord _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
WaltzingMatilda

Ik gebruik in ieder geval de BMW fabriekshouder met multi-controller.
Jammer, was in ieder geval 1 leuke app.
Inspector Gadget

Je kunt ook de 1200RS toevoegen aan die lijst.
Vermist je wel de "boardcomputer pro" optie hebt, naar wat ik zoal begrepen heb. _001
(en bij de 1200GS de "Computer Pro" optie, naar verluid)

Der meest logische verklaring voor mij persoonlijk zou zijn dat de betreffende motorfiets model's dashboard(!) (of eventueel de centrale computer ZFE of het motor management systeem ECU, of combinaties daarvan) eenvoudig weg niet voorziet in dergelijke functionaliteit.
Want die "My Motorcycle App" geeft diverse parameters die je dashboard ook kan (en soms ook: zal) geven, zoals temperaturen, reistijden, bandendruk, service- en storingsmeldingen, diverse reistijden, kilometerstanden, een hele reeks aan waarschuwingen, en zo voort.

In de praktijk werkt het met elke BMW NAV 5 op die Advanced houder op de 1200GS-LC (met die pro optie);
Plaats de BMW NAV 5 op de houder, contact aan en die App is gelijk beschikbaar binnen het menu.
Plaats diezelfde BMW NAV 5 op een motor die dergelijke optie/mogelijkheden niet heeft en zodra je het contact aan zet, is die App weer weg & niet meer zichtbaar.
Dus zodra je het contact aan zet, communiceert de motor met de BMW NAV 5 en komt die My Motorcycle App beschikbaar.
Heel soms "verdwijnt" die App, lees, niet zichtbaar op de BMW NAV 5, maar dat is vaak een kwestie van resetten van de BMW NAV 5, lees ik zo links-en-rechts.

Je bent niet de enige die daar naar op zoek is, zoek ook eens via G00gle.
(zoeksleutel: BMW Navigator 5 My Motorcycle App)
Maar helaas, geen van de 1200RT LC's, ook niet via een eventuele "hack".
Vooralsnog.

Maar wie weet, als Herrn BMW de dashoard-software update op de 1200RT LC? _001

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”