Het feit dat ze je aanbieden kleuren tot zelfs 10.000K, is bijna crimineel;
Vanaf 8000K ga je richting het UV spectrum.
Dat is niet alleen schadelijk voor je ogen, plastics (dus ook in potentie schadelijk voor je koplamp-delen), maar hoe hoger in het spectrum, hoe (echt heel) veel minder jij zult zien/waarnemen.
Het beste resultaat is 3000K, aantoonbaar.
6000K wordt vaak gekozen omdat dit een blauwe gloed geeft, ten koste van wat zicht.
Maar het is zoals BertM terecht al opmerkt, er zijn al wat discussies over geweest.
De 1100RT heeft overigens H4 koplamp, dim- en groot-licht dus 2 aparte gloeidraden.
Alleen als je fabrieks-af led-koplampen hebt, geeft dit goede resultaten.
Vooralsnog is het bij de BMW motoren alleen de knipperlichten, achter- en remlichten die in LED uitgevoerd zijn.
Als je de verlichting van de 1100RT koplamp wilt verbeteren zodat jij beter zicht hebt en/of beter waargenomen kán worden, zou je extra led-lampen (a la tractor/off-road) kunnen overwegen of xenon-verlichting.
Interessante meer-leesvoer;
http://www.webbikeworld.com/lights/