Beste mensen, ik ben er nog
Ik lees echt met genoegen alle reakties en adviezen en als ik die opvolg ben ik terug bij af.
Volg je hart : sorry, maar dan zou ik de Goldwing blijven rijden. Hier ligt mijn hart en ik kan ermee lezen en schrijven.
Maar dat is niet het punt. De Goldwing heeft nogal wat chroom en bij veel rijden en buitenstaan ziet dat er na een jaar niet meer uit (lees roest en verweerd) ok, alle chroom eraf en de Goldwing in een mooie kleur plastidippen (wil ik nog steeds een keer doen) is een mogelijkheid om de goldwing weer toonbaar te maken voor dagelijks gebruik. Blijft over de enorme onderhoudskosten en mogelijk aankomende kosten. En daar zit nu net de kneep. Het moet leuk blijven, het is een hobbie en hobbies kosten geld maar wel graag binnen redelijke budgetten. Dus kwam de 1100rt op mijn netvlies.
Iets meer zelf te doen, zeker wanneer je de uitgebreide filmpjes van youtube volgt. (ik heb genoten van de verschillende sleutelfilmpjes. Van de modificatie van de ABS tot iemand die zelf even zijn koppelingsplaten vervangt. Heerlijk)
Maar weer even terug naar het topic, mijn hart zegt Goldwing doorrijden, plastidippen en ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Maar mijn verstand zegt, Goldwing weg en een motor terug die geen chroom heeft en toch nog een beetje weersbescherming voor een klein budget, met lagere onderhoudskosten. Mijn automobiel is een prius die 1 op 21 loopt met alle luxe die je maar wensen kan en ik wordt daar blij van terwijl ik die auto absoluut niet met mijn hart heb gekocht, ik ben best een autoliefhebber en een mooie BMW of mini had ik liever gehad.
Afijn, ik ben weer even verder en heb gisteren een proefrit gemaakt op een k1200lt, puur omdat ik dat toch een mooie motor vind en die beter aansluit op de goldwing. Ik werd zeer onaangenaam verrast bij de eerste rotonde omdat de achterrem helemaal niks deed, dit was toch even schrikken verder reed de motor wel goed maar toch ben ik bang met de 1200LT dezelfde onderhoudskosten te krijgen als met de Goldwing.
Ik heb een aantal mogelijkheden waarop ik heb proefgereden en wat ik erbij moet leggen bij inruil van mijn motor.
1150 RT 150.000 km zilver, bj 2001 - rijd goed en ziet er keurig uit, bijleggen 0,-
1100 RT 78.000 km blauw bj 1997 - reed goed maar hield een beetje in bij bepaalde toerentallen, nieuwe koppeling bijleggen 800,-
1100 RT 39.000 km bruin bj 1998 - reed echt heerlijk nadeel de kleur en het alarm, stond al 10 min stil tijdens proefrit. bijleggen 1100,-
1100 RT 53.000 km bruin bj 1995 - supermooi, complete onderhouds historie en 6 maanden volledige garantie. bijleggen niks want hij ruilt mijn Goldwing niet in

balen, nu moet ik zien dat ik mijn Goldwing zo kan verkopen.
anyway de beslissing Goldwing doorrijden of toch een RT kopen is nog steeds niet voor 100% genomen. En welke het nu moet worden weet ik dus ook nog niet. De ene ochtend sta ik op, De Goldwing ga ik opknappen, de andere ochtend sta ik op en denk de Goldwing gaat weg.
toch moet ik stoppen met malen, want het begint zijn weerslag te krijgen op mijn gezinsleven en mijzelf. Ik denk dat de Goldwing weg gaat en mocht ik spijt krijgen, jammer maar dan kijken we later wel weer of we weer een goldwing gaan kopen. En misschien bevalt de Rt zo goed dat ik niet meer maal om een andere motor