Zoekende
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Zoekende
hallo , mijn naam is herbert en zoals ook mijn forumnaam is ben ik dus zoekende, zoekende waarna nou naar de motor voor mij.
Heb jaren Yamaha gereden en nu nog , begonnen op een FJ 1100, toen nog een , en toen de opvolger de 1tx 1200, deze helemaal naar mijn zin gemaakt met 17 inch wielen en andere remmen en veering.
Maar ook hier liep ik tegen het trillen van de viercilinder aan, en het gebulder aan de kop van de wind.
Vorig jaar een FJR gekocht, werkelijk een plaatje met weinig km en in eerste instansie was het oke.
Maar ook hier weer die dove handen en het gebulder, wel al veel aan gedaan met ruiten en een superbike stuur maar niet echt tevreden.
Afgelopen vrijdag de stoute schoenen aangetrokken en naar motorport gegegaan en een testrit gemaakt met een RT 1150 van 2002 met 40 op de klok.
In het begin ff lopen vloeken, hij sloeg mij 3 keer af, maar gaandeweg eigenlijk super gereden, geen gebulder, super trak sturen(ik ben een snelle rijder) en weergaloze remmen.
Vindt hem niet zo mooi als de FJR maar ja als ik erop zit zie ik toch de buitenkant niet.
Alle koffers zaten erop en ook dan super stabiel, dan begind de FJR wel te schudden , de Beeamer niet.
Wel trilt ook de BMW ook maar dan anders, grover , dit ook tegen de verkoper gezegd en heb daarna nog gereden met de 1200 gt, ook een weergaloze fiets maar dat is hetzelfde als de FJR , qwa rijden , ook qwa trillen.
Moest eigenlijk bekennen dat ik op het boxertje het meeste lol had.
Ik zit nu heel erg in de ontkennigsfase wat moet ik , ga ik het vermogen missen?
En die trillingen krijg ik daar ook last van op langere stukken?
Nou een heel verhaal, heb het ook bij Peter neergelegd die kennen jullie hier ook(zwarts nieuw bergen) en daar heb ik ook de FJR van, we gaan kijken of er iets kan...
Groetjes
Heb jaren Yamaha gereden en nu nog , begonnen op een FJ 1100, toen nog een , en toen de opvolger de 1tx 1200, deze helemaal naar mijn zin gemaakt met 17 inch wielen en andere remmen en veering.
Maar ook hier liep ik tegen het trillen van de viercilinder aan, en het gebulder aan de kop van de wind.
Vorig jaar een FJR gekocht, werkelijk een plaatje met weinig km en in eerste instansie was het oke.
Maar ook hier weer die dove handen en het gebulder, wel al veel aan gedaan met ruiten en een superbike stuur maar niet echt tevreden.
Afgelopen vrijdag de stoute schoenen aangetrokken en naar motorport gegegaan en een testrit gemaakt met een RT 1150 van 2002 met 40 op de klok.
In het begin ff lopen vloeken, hij sloeg mij 3 keer af, maar gaandeweg eigenlijk super gereden, geen gebulder, super trak sturen(ik ben een snelle rijder) en weergaloze remmen.
Vindt hem niet zo mooi als de FJR maar ja als ik erop zit zie ik toch de buitenkant niet.
Alle koffers zaten erop en ook dan super stabiel, dan begind de FJR wel te schudden , de Beeamer niet.
Wel trilt ook de BMW ook maar dan anders, grover , dit ook tegen de verkoper gezegd en heb daarna nog gereden met de 1200 gt, ook een weergaloze fiets maar dat is hetzelfde als de FJR , qwa rijden , ook qwa trillen.
Moest eigenlijk bekennen dat ik op het boxertje het meeste lol had.
Ik zit nu heel erg in de ontkennigsfase wat moet ik , ga ik het vermogen missen?
Nou een heel verhaal, heb het ook bij Peter neergelegd die kennen jullie hier ook(zwarts nieuw bergen) en daar heb ik ook de FJR van, we gaan kijken of er iets kan...
Groetjes
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Zoekende
Peter ken ik zeker en een 1150 trilt ook maar anders dan een 4-cilinder. Heeft Peter de Triumph nog? daar zou je eens op moeten rijden, zeer smooth!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
~Nee hij heeft daarna weer een FJR gehad en nu een nieuwe Ducatie , zon hoge
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1150RS
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Arnhem
Hallo!Zoekende schreef: Moest eigenlijk bekennen dat ik op het boxertje het meeste lol had.
Ik rijd best veel met mijn R1150RS, voornamelijk woon-werkverkeer tussen Arnhem en Apeldoorn. Ik heb nog nooit gedacht dat ik vermogen tekort kom. Uiteraard, de supersport-buikschuif-scheurijzers laten je met gemak staan, maar verder ben je sneller dan de rest. Regelmatig bezoek ik mijn ouders, wonende in de regio Weert. Ik heb nog nooit last gehad van de trillingen (van het blok)...ik houd vaak een kruissnelheid aan van 140-150 dan.
Mijn vader heeft een K1200GT, dus dat vergelijk kan ik ook maken. De 1200GT is in mijn ogen ook een topfiets. Erg "steriele" loop (dus geen trillingen en het geluid van een stofzuiger), maar een lekkere bak vermogen met een prettig koppelverloop (de derde versnelling bedient vele snelheden, zeg maar). Qua rijeigenschappen ontloopt het elkaar niet veel in mijn ogen....ik denk dat ik met de 1200GT iets sneller het voetje aan de grond heb dan met de 1150RS...maar misschien zitten de pedaaltjes wat lager bij de GT. :lol:
Schroom niet te vragen!
Jeroen
- Ton1959
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Probeer ook eens een R1100R dan. Ik heb geen last van trillingen
.

- Eric r1200rt
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Ik hou natuurlijk van m'n 1200RT, maar, je zou ook eens een Triumph 3 cylinder toer motor kunnen proberen, zit qua karakteristiek tussen een 2 en 4 cilinder in ....(is wel een stuk zwaarder)
Eric.
Eric.
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- jaapwess
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
Een dikke boxer trilt altijd, maar ik vind het geen onprettige trillingen zoals de FJR (ook gehad) dat heeft.
Naast de R1200RT (LC) heb ik ook nog een K100 en daar heb je ook weer die trillingen. De K75 van mijn vrouw is ook driecilinder, en dat loopt zo mooi, helemaal trillingsvrij.
Je kan ook eens een proefrit maken op een K1600 (ook laatst gedaan), iets andere prijsklasse, maar dat loopt zo ongelooflijk mooi....
Groeten, Jaap
Naast de R1200RT (LC) heb ik ook nog een K100 en daar heb je ook weer die trillingen. De K75 van mijn vrouw is ook driecilinder, en dat loopt zo mooi, helemaal trillingsvrij.
Je kan ook eens een proefrit maken op een K1600 (ook laatst gedaan), iets andere prijsklasse, maar dat loopt zo ongelooflijk mooi....
Groeten, Jaap
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
- heinvandermeijs
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Contacteer:
jaapwess schreef:Een dikke boxer trilt altijd, maar ik vind het geen onprettige trillingen zoals de FJR (ook gehad) dat heeft.
Groeten, Jaap
Je hoeft niet perse gelijk voor de 1600 te gaan de K 1200 loopt ook erg lekker en trillings vrij
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
Zoals je hebt kunnen lezen in mijn voorstelrondje , daar heb ik op gereden, dit is niks meer of minder trillings vrij dan mijn FJR.
- heinvandermeijs
- Bijz: R1200rt uit 2010
- Woonplaats of omgeving: tilburg
- Contacteer:
DE 1200 LT is een hele andere fiets als de GT Ze zijn qua rijgedrag niet te vergelijken.Zoekende schreef:Zoals je hebt kunnen lezen in mijn voorstelrondje , daar heb ik op gereden, dit is niks meer of minder trillings vrij dan mijn FJR.
Het leven hoort een groot feest te zijn, waarin niks moet en alles kan
De K1200GT wordt een aantal keren genoemd, de een zegt wel trillen, de ander niet.
De vraag is hier, over welk bouwjaar gaat het? De 1200's van 2005 en later trillen niet noemenswaardig, de 1200's van eerdere bouwjaren trillen wat meer, te danken aan een heel ander motorblok. De latere 1200's hebben een blok afgeleid van de S1000, dwarsgeplaatste viercilinder, met een nagenoeg trillingsvrije loop, zeker beter als een FJR. De 1300's zijn nog een tikkeltje beter. Qua betrouwbaarheid en haalbare kilometrages zijn de boxers m.i. echter niet te kloppen, ook niet door de K's. En qua rijden, er zijn genoeg vergelijkingstests tussen R1200RT en K1200GT te vinden op internet, en steeds blijkt de R toch de fijnere partner te zijn, maar dat is uiteraard afhankelijk van wat je er mee wil doen.
Succes met het maken van je keuze.
Groet, Aad
De vraag is hier, over welk bouwjaar gaat het? De 1200's van 2005 en later trillen niet noemenswaardig, de 1200's van eerdere bouwjaren trillen wat meer, te danken aan een heel ander motorblok. De latere 1200's hebben een blok afgeleid van de S1000, dwarsgeplaatste viercilinder, met een nagenoeg trillingsvrije loop, zeker beter als een FJR. De 1300's zijn nog een tikkeltje beter. Qua betrouwbaarheid en haalbare kilometrages zijn de boxers m.i. echter niet te kloppen, ook niet door de K's. En qua rijden, er zijn genoeg vergelijkingstests tussen R1200RT en K1200GT te vinden op internet, en steeds blijkt de R toch de fijnere partner te zijn, maar dat is uiteraard afhankelijk van wat je er mee wil doen.
Succes met het maken van je keuze.
Groet, Aad
- zaptoo
- Bijz: Biarritz Blue
CeeBaileyscherm
Baehr UltimaXL
CapoU - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Gelderland
Herbert.
We gaan 10 juli wel een ritje maken.
Jij op m' n R1200RT, ik op jou Fjr.
Daarna kun je altijd nog een beslissing nemen. [emoji3][emoji3]
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
We gaan 10 juli wel een ritje maken.
Jij op m' n R1200RT, ik op jou Fjr.
Daarna kun je altijd nog een beslissing nemen. [emoji3][emoji3]
Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
- Carel boxer64
- Type: R1100RT
- Bijz: plus radio
- Woonplaats of omgeving: Heerenveen

Wat een vervelend probleem dat trillen, ik heb een boxer genomen, omdat ze ook trillen als ze stationair draaien, maar tijdens het rijden niet,
veel succes met je keuze, vermogen is leuk maar relax rijden zonder trilling, top
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Carel

Motorrijden op een BMW/ Beter kan niet
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!