Brexit? Wat nu?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

DickL

Re: Brexit? Wat nu?

Ongelezen bericht door DickL »

Ben het eens met Ronald, en vind referenda een prima middel, natuurlijk niet voor elk wissewasje. Wat betreft ons democratisch gehalte kan ik nog wel een paar achterkamertjes opnoemen : Commissaris van de Koning, Burgemeester, Politiechef - allemaal benoemd en niet gekozen. Ook 1e kamer wordt door de politiek gekozen. Eens in de 4 jaar mogen we als stemvee opdraven en daarna volgen de achterkamertjes.
Nogmaals : Samenwerking is goed maar op deelgebieden, en op basis van vrijwilligheid. De NAVO is een goed voorbeeld van wat ik bedoel, alleen : De EU (ironisch genoeg met uitzondering van Engeland) voldoet niet aan zijn defensieve verplichtingen en laat Amerika voor alles opdraaien. Tenslotte :Het is nu toch duidelijk dat "one size fits all" zoals de EU nu werkt absoluut niet voldoet.

gr. Dick
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

DickL schreef: De NAVO is een goed voorbeeld van wat ik bedoel, alleen : De EU (ironisch genoeg met uitzondering van Engeland) voldoet niet aan zijn defensieve verplichtingen en laat Amerika voor alles opdraaien.

gr. Dick
De EU als zodanig heeft geen defensieve verplichtingen. Een flink aantal Europese landen, die deel uitmaken van de NAVO, voldoen niet aan hun verplichtingen. Op zich al kwalijk genoeg natuurlijk. Zolang het Verenigd Koninkrijk GB maar lid blijft van de NAVO is er wat dat betreft niets aan de hand.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
bratus
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door bratus »

Die Juncker vandaag weer. Tenenkrommend. Je zou toch een professionele houding verwachten maar hoe deze man handelt, onbegrijpelijk. (Zelfs Sepp Blatter van de FIFA deed het beter. )

Je verwacht op dit soort posities toch mensen die eerst eens nadenken en dan rustig reageren.

Berichtgeving ook weer erg gekleurd van de Nederlandse pers. De Britse beurs herstelt beter (vandaag 2,64%) dan de andere Europese beurzen. Ook het beursverlies in Engeland is sinds 23 juni (6338,1) naar 28 juni (6140,39) met 3,12% lager dan het beursverlies van de AEX met op 23 juni een stand van 449,86 en op 28 juni een stand van 417,51 wat uitkomt op een verlies van 7,19%. (Nee, Europa doet het fantastisch Juncker en Rutte.)

Hoor van alles over de paniek in Engeland maar niets over zoiets simpels als hierboven. Denkt men nu echt dat de gemiddelde Nederlander achterlijk is?
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

bratus schreef:...Hoor van alles over de paniek in Engeland....

Dat is ook correct: De stemming onder de mensen vandaag in GB was diep, diep droevig, maar dat zit 'm er in dat ze niet kunnen geloven dat ze door uitgerekend 'f*ck*ng Iceland' het EK uitgekegeld zijn...

...Denkt men nu echt dat de gemiddelde Nederlander achterlijk is?
Dat denken ze niet alleen van de gemiddelde Nederlander, hoor...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
bratus
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door bratus »

Bert M schreef: Dat is ook correct: De stemming onder de mensen vandaag in GB was diep, diep droevig, maar dat zit 'm er in dat ze niet kunnen geloven dat ze door uitgerekend 'f*ck*ng Iceland' het EK uitgekegeld zijn... Bert M
Klopt, was hier ook op het nieuws, was een Brit die het voetbal veel erger vond dan de brexit.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bert M schreef:
bratus schreef:...Hoor van alles over de paniek in Engeland....

Dat is ook correct: De stemming onder de mensen vandaag in GB was diep, diep droevig, maar dat zit 'm er in dat ze niet kunnen geloven dat ze door uitgerekend 'f*ck*ng Iceland' het EK uitgekegeld zijn...

At least they have their priorities right. Big RT Smile
blackers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

blackers schreef:
DickL schreef: De NAVO is een goed voorbeeld van wat ik bedoel, alleen : De EU (ironisch genoeg met uitzondering van Engeland) voldoet niet aan zijn defensieve verplichtingen en laat Amerika voor alles opdraaien.

gr. Dick
De EU als zodanig heeft geen defensieve verplichtingen. Een flink aantal Europese landen, dat deel uitmaakt van de NAVO, voldoen niet aan hun verplichtingen. Op zich al kwalijk genoeg natuurlijk. Zolang het Verenigd Koninkrijk GB maar lid blijft van de NAVO is er wat dat betreft niets aan de hand.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

We moeten de Britten heel erg dankbaar zijn dat ze het lef hebben gehad om dat moloch eens wakker te schudden.
Hopelijk wordt deze "wake up call" ook benut als een aanzet tot hervorming van dat monsterlijke zichzelf in stand houdende apparaat.
Een goed functionerende handelsunie is meer dan genoeg. Laat de rest over aan de landen.
Je ziet ook nu weer waar teveel macht toe leidt.
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Bert M schreef:
heinvandermeijs schreef:
Wacht maar er komt nog veel meer boven water, waaruit blijkt dat heel de EU een instituut is met hele andere bedoelingen dan dat nu bekend is.
In principe zijn de bedoelingen bekend, maar je moet alleen weten waar je de informatie moet zoeken...

[groet]

Bert M
Denk dat er weinig burgers of zelfs zakenmensen het verdrag van Lissabon van 2009 doorgelezen hebben. Daar stonden toen al zaken in (handelsakkoord met de US bv dat gelukkig op de klippen gelopen is omdat het uitgelekt is - maar ja, Juncker probeert het nu via Canada te doen, genetisch gemanipuleerde producten in het algemeen, smart meters voor gas, water en elektriciteit die schadelijk zijn voor de gezondheid en een totale inbreuk op je privacy,....) die de heren van de EU ons nu willen opleggen zonder verdere uitleg trouwens. De beste die ik onlangs op de televisie hoorde in een debat was dat het installeren van intelligente meters in het belang van de consument was. Mag ik even kotsen svp? Dank u. Dus Bert, de bedoelingen zijn niet altijd bekend, laat staan gekend. En zoals je zegt, als je niet weet waar je die informatie moet gaan zoeken, zoek je je het pleurus en blijf je in het ongewisse. De transparantie is al lang verdwenen (jammer maar helaas) en de EU neemt meer en meer een kerkelijke stelling in van hou ze dom en onwetend. Daarenboven kunnen de lidstaten afzonderlijk niet meer beslissen of ze al dan niet een beslissing van het EU parlement invoeren of niet en daar wringt voor velen het schoentje.
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

De transparantie is al lang verdwenen (jammer maar helaas) en de EU neemt meer en meer een kerkelijke stelling in van hou ze dom en onwetend.
Waarbij Juncker zijn rol als Judas wel heel erg serieuz op zich neemt!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”