Spraak Navigator V en SMH5
Moderator: RT_Patrick
- jaapwess
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
Spraak Navigator V en SMH5
Hoi,
Hoe zijn de ervaringen met de Nav V en spraak via SMH5?
Ik kan het volgende niet plaatsen.... 's Ochtends ga ik weg en dan krijg ik alle aanwijzingen door de headset. Deze zet ik aan voor ik de motor start (heb ik hier ergens gelezen), dan hoor ik de radio en de aanwijzigen komen er mooi doorheen. Vaak zet ik de 'source' op Aux, dan heb ik geen muziek maar wel spraak.
Maar, na een tussenstop heb ik geen spraak meer. Ik kan uit- en aanzetten in wat voor volgorde ook, helemaal niets. De Sena zegt wel 'media connected' en ik heb ook muziek, maar spraak uit de Nav komt de rest van de dag niet meer door.
En de volgende dag gaat het weer prima... voor 1x.
Waar kan dit gedrag nu vandaan komen?
Groeten,
Jaap
ps. ben nog niet bij de dealer geweest...
Hoe zijn de ervaringen met de Nav V en spraak via SMH5?
Ik kan het volgende niet plaatsen.... 's Ochtends ga ik weg en dan krijg ik alle aanwijzingen door de headset. Deze zet ik aan voor ik de motor start (heb ik hier ergens gelezen), dan hoor ik de radio en de aanwijzigen komen er mooi doorheen. Vaak zet ik de 'source' op Aux, dan heb ik geen muziek maar wel spraak.
Maar, na een tussenstop heb ik geen spraak meer. Ik kan uit- en aanzetten in wat voor volgorde ook, helemaal niets. De Sena zegt wel 'media connected' en ik heb ook muziek, maar spraak uit de Nav komt de rest van de dag niet meer door.
En de volgende dag gaat het weer prima... voor 1x.
Waar kan dit gedrag nu vandaan komen?
Groeten,
Jaap
ps. ben nog niet bij de dealer geweest...
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Re: Spraak Navigator V en SMH5
Het is opmerkelijk dat je het hebt over 'na een tussenstop'. Dan kan het goed zijn dat het niet met BT te maken heeft maar dat je toestel gewoon niets meer zegt. Dat is bijvoorbeeld het geval als herbekerenen uitstaat en de route opnieuw werd geactiveerd, waarbij een 'hard viapunt' nog niet bezocht werd.
Zie http://www.mrgps.nl/kennis/belangrijk-h ... viapunten/
Zie http://www.mrgps.nl/kennis/belangrijk-h ... viapunten/
- scan
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Daar lijkt het inderdaad op!
Zelfde heb ik ondervonden.
Route opnieuw gestart en het juiste "harde" punt geselecteerd en klaar is Kees.
Zelfde heb ik ondervonden.
Route opnieuw gestart en het juiste "harde" punt geselecteerd en klaar is Kees.
- jaapwess
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
Even los van de BT opmerkingen (waarvoor dank).... het verhaal met de harde en softe punten is ook erg nuttig. HIer ben ik vorig jaar in Frankrijk hard tegenaan gelopen, dan mis je dus net een hard via-punt, en de Garmin blijft je maar terug willen laten rijden.
Ook het halverwege de route opstarten kan soms een drama zijn met al die punten, maar ik weet nu waarom :-)
Mijn dank is groot Hans!
Ook het halverwege de route opstarten kan soms een drama zijn met al die punten, maar ik weet nu waarom :-)
Mijn dank is groot Hans!
---------------------------------------------------
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Als je dit onderweg gebeurd, is het handig om de functie "Viapunt overslaan" te gebruiken.
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Dat kan, maar ik adviseer daar terughoudend mee te zijn: als je een viapunt 'skipt' dan wordt, net als bij toevoegen van een viapunt - zoals een tankstation) de hele route herberekend op basis van de instellingen van het toestel. En aangezien die kunnen afwijken van de instellingen waarmee de route gemaakt werd kan dat vervelende effecten hebben.HansD schreef:Als je dit onderweg gebeurd, is het handig om de functie "Viapunt overslaan" te gebruiken.
Ergo: gebruik alléén harde via's als je daar bewust voor kiest (bijv lunchlocatie). Danwel werk met de track. Voorkomt een hoop gedoe.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Mee eens, zo was het ook bedoeld:Hans Vaessen schreef:Dat kan, maar ik adviseer daar terughoudend mee te zijn: als je een viapunt 'skipt' dan wordt, net als bij toevoegen van een viapunt - zoals een tankstation) de hele route herberekend op basis van de instellingen van het toestel. En aangezien die kunnen afwijken van de instellingen waarmee de route gemaakt werd kan dat vervelende effecten hebben.HansD schreef:Als je dit onderweg gebeurd, is het handig om de functie "Viapunt overslaan" te gebruiken.
Ergo: gebruik alléén harde via's als je daar bewust voor kiest (bijv lunchlocatie). Danwel werk met de track. Voorkomt een hoop gedoe.
- gebruik bij voorkeur een track
- gebruik je toch een route, wees dan terughoudend met harde via-punten
Heb je desondanks een hardnekkig hard via-punt onderweg, bijv. route van iemand gekregen en geen tijd gehad om er een track van te maken, of te controleren op harde viapunten, en je krijgt geen aanwijzingen meer behalve "ga terug"? Dan kun je dat viapunt skippen door de functie "Viapunt overslaan".. De route wordt dan wel herberekend,... maar ja, dat is op dat moment beter dan niks...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2616 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-
- 4 Reacties