Even voorstellen ...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Heman
Type: R1100RT
Bijz: 1997, donkerrood, hyper-pro, v-stream, brisk, k&n
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Even voorstellen ...

Ongelezen bericht door Heman »

Hallo forumleden,
Mijn naam is Peter Homan, ik woon in Apeldoorn. In dienst kreeg ik de bijnaam 'Heman' die ik hier binnen dit forum als alias gebruik. In 1961 geboren in Twente als derde generatie motorrijdende Homans.
Vanaf 1979 in Groningen rijd ik motor, de oefenvergunning op een Jawa 350 (model '54, 350 gulden) ...
Daarna Honda 750 F1 (blokrevisies) en een Suzuki GS750 ... Een erg goede machine, Suzuki kwam laat met 4-takt ... Maar dan had je ook wat ... Later met mijn toenmalige vriendin op vakantie door Frankrijk geweest, ik op een geleende BMW 750/5 met Gläser-tit. Verliefd geraakt op die boxer (ondanks de middenbok-problemen onderweg), zijn geluid, bagagemogelijkheden en de wegligging. Monsterachtig sterk concept. Na de studie en militaire dienst een vrij nieuwe R80RT aangeschaft uit 1985, yukan-blau. Prima machine en een efficiënt vervoermiddel ... Totdat er gezinsuitbreiding kwam. In de jaren '90 uitsluitend auto gereden ... Dat veranderde toen er iemand in 2002 een oude BMW R100RT bij me bracht met de mededeling: "deze ga ik aan je verkopen, ga er maar eens een weekendje mee rijden" ... Verkocht. Inmiddels 14 jaar met de oude 'gummi-kuh' gereden met veel plezier en alle onderhoud er zelf (soms onder eindredactie) gepleegd en er veel van geleerd. Omdat ik jaarlijks als verkeersregelaar wielrenronde's begeleid èn ik de laatste 2 jaren moest uitvallen door 'technische problemen' heb ik besloten een meer bedrijfszekere motor te moeten aanschaffen. De oude R100RT was snel verkocht en gaat op transport naar Italië waar hij door Federico zal worden omgebouwd tot café-racer! De nieuwe is een donkerrode R1100RT geworden uit 1997 met slechts 53000 op de teller. Momenteel krijgt hij een grote beurt, nieuwe v-stream scherm en inbouw van een hyperpro 461 schokbreker. Door de onverwachte grotere rekening (koppeling moest vernieuwd) wacht ik nog even met de aanschaf van een ander zadel (Bagster of topsellerie). Ik kan bijna niet wachten om mijn nieuwe 'oilhead' weer op te halen ...! Veel gelezen over van allerlei onderwerpen over deze machine en kwam zo ook vaak op dit forum terecht. Nu maar besloten om lid te worden en mee te doen met de ideeën-uitwisselingen ...
Groeten uit Bretagne,
Peter
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Even voorstellen ...

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Peter,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie en gefeliciteerd met de -1100- ! _004

Die VStream en Hyperpro heb ik ook op mijn RT laten zetten . . . is elke eurocent waard, daar ga je veel plezier aan beleven.

Ik wens je vele plezierige kilometers en veel genoegen op ons forum! Big RT Smile

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Heman
Bijz: 1997, donkerrood, hyper-pro, v-stream, brisk, k&n
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door Heman »

Bedankt voor dit welkom, heren ... Heren .... Zijn er ook (veel) dames lid van dit forum?

Ellert heb je nog meer en/of andere tips voor me die ik beslist zou moeten willen 'adopteren', naast de Z-technik en de hyperpro? Heb jij bijv. ook een ander zadel gekocht? Ik heb dan wel enkele 'draadjes' gelezen over zadels hier op dit forum, maar een echt goede vergelijking tussen topsellerie en Bagster heb ik (nog) niet gevonden ... Wel veel over Corbin, maar die ga ik ook niet zo maar blind (tweedehands, niet 'op maat') kopen ... Ik ben 1.96 m lang en een zwaargewicht. Ga eerst kijken ho anders (hoger) de machine zit met de hyperpro en werk vandaar uit verder ...
Nog een vraagje: hoe krijg ik een foto geuploaded?

Vandaag weer verse 'zeevruchten' eten, vervelend, maar iemand moet het doen hier in het prachtige Bretagne (vakantie),
Groeten, Peter
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste Peter,

In antwoord op je vragen het volgende:

De heren zijn in de meerderheid op ons forum . . . gelukkig verkeren wij hier ook in goed gezelschap van dames! _004

En ja, over het zadel, ik heb nog steeds het standaard BMW zadel. Dat gaat veranderen. Ik ga deze zomer naar Tijger Leathers in Den Haag. Hoe dan ook het standaard BMW zadel vind ik van een zeer matige kwaliteit. Dat heb ik afgelopen zaterdag tijdens een toertocht van ruim 300 km. weer ervaren. Nu ben ik een lichtgewicht, maar had aan het eind van de rit weer eens last van een "houten" zitvlak. Het wordt tijd om mijzelf op een goed zadel te trakteren! :D

Als je de zoekfunctie (rechtsboven in het scherm) gebruikt en je zoekt naar zadels, dan gaat er een wereld voor je open.

Voor het plaatsen van foto's kan je hier het beste even kijken: viewtopic.php?f=26&t=2816

Veel plezier en succes met het uitkiezen van een goed zadel en een fijne voortzetting van je vakantie in Bretagne! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”