JC1150 schreef:Er staan nog goedkopere R'en op marktplaats overigens. Is een K75/K100 geen overweging? Die heb je ook in RT uitvoering en zijn over het algemeen onverwoestbaar (mijn vader's K100RT zat tegen de 2 "mijlenton" aan toen alles opeens kapot ging bijvoorbeeld).
zat ook te kijken voor een k1100lt (die zijn er genoeg voor €2000,-) maar die looks houden me tegen. blokkerig, out dated, enz :lol:
en de looks van een k75rt en k100rt vind ik helemaal niet mooi.. (sorry owners

haha)
maar weet dat de "flying brick" onverwoestbaar zijn.. dus kriebelt het wel een beetje.. maar de looks van een

haha
Bert M schreef:De verdeling is in grote lijnen als volgt:
- 10% is een juweeltje waarvan je kunt zeggen dat het onder de categorie dikke mazzel valt;
- 35% is met een hoop energie en geld weer prima voor elkaar te krijgen
- 45% blijkt achteraf reddeloos verloren schroot te zijn...
super bedankt. ik zal deze % in me achterhoofd houden.
JC1150 schreef:Als je een proefrit maakt kun je de koppeling testen: rijd in de vier of vijf op normale snelheid (normaal in de zin van, horende bij die versnelling). Knijp vervolgens je koppeling in, en geef wat gas. Laat dan de koppeling schieten (niet vol gas dus) en als de motor en jijzelf een hopje maakt of vooruit schiet is het oké. Als er weinig gebeurt en de toeren stijgen alleen maar zijn de platen versleten.
Natuurlijk klinkt 1500 euro weinig, maar voor die leeftijd en kilometerstand lijkt het me een goede/redelijke prijs. Ben je van zins er elke dag mee naar je werk te rijden...dan zou ik er over na denken. Is het voor de hobby, houd je van een avontuurtje en ben je zelf of iemand in je omgeving handig? Dan is het een leuk experimentje! Een lastige keuze, dat wel, en niet zonder risico!
gelukkig ben ik erg handig.. kan een Jap uitelkaar halen en in elkaar zetten no problems... Beemers ken ik niet maar leer ik wel denk ik...
Ja, ik ben verplan er dagelojks mee naar me werk te rijden en ook tours er mee te doen (misschien wel met jullie op een tour dagje

)
de KM's zijn dan ongv. 60km pd (30km per rit) naar me werk
ik heb helaas het probleem met het budget.. weet dat me budget heel klein is voor een BMW met moderne looks.
gelukkig heb ik jullie kennis en ervaring gelezen en hoop op de 10%van
Bert M haha
is het geen 10% dan moet ik misschien toch kijken of ik me budget omhoog moet doen.. weet nog ff niet hoe maar we zien wel haha
ik ben iemand die niet dat NuRijden gebeuren doet.. "geen geld? geen spullen" vind ik altijd veiliger.. schulden zit in een klein hoekje in deze maatschapij hahahah
mvg
Peje