Garmin routekaart 2017.10 NT beschikbaar
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Water gekoeld
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Garmin routekaart 2017.10 NT beschikbaar
Ik heb net de nieuwe routekaart 2017.10 op mijn oude BMW Navigator 3 gezet. Het was een fluitje van een cent en duurde ongeveer 2 uur.
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Re: Garmin routekaart 2017.10 NT beschikbaar
Hier zelfde maar dan op de SP2820
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Hobbyweekendje voor de boeg dus
Of toch maar via de kabelaansluiting thuis, dat gaat sneller dan de ADSL bij m'n vriendin...

Of toch maar via de kabelaansluiting thuis, dat gaat sneller dan de ADSL bij m'n vriendin...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- Wullum
Hm, Garmin Express weigerde de update op een Transcend 8Gb class 4 kaartje te zetten
Eerst alles teruggekopiëerd naar mijn oude Transcend 16Gb class 10 kaartje en hij installeerde wel :shock:
Raar, volgens MrGPS zou dat class 10 kaartje juist de oorzaak van eerdere problemen met opstarten van mijn zumo 660 kunnen zijn geweest, class 10 zou te snel zijn voor een zumo 660...
Zojuist eerst maar eens geboden op een zumo 590LM

Eerst alles teruggekopiëerd naar mijn oude Transcend 16Gb class 10 kaartje en hij installeerde wel :shock:
Raar, volgens MrGPS zou dat class 10 kaartje juist de oorzaak van eerdere problemen met opstarten van mijn zumo 660 kunnen zijn geweest, class 10 zou te snel zijn voor een zumo 660...

Zojuist eerst maar eens geboden op een zumo 590LM

Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Gisteravond op de laptop Garmin Express geïnstalleerd, de Zumo 660 aangelsoten en deelkaart Midden Europa willen installeren. Intallatietijd 3.16 uur..... . Na ruim 1 uur nog steeds dezelfde installatietijd..... . Onderbreken lukte niet, dus laptop uitgeschakeld. Zumo aangesloten op de desktop, Express opgestart en 45 minuten later
.
Bij installatie op een micro-SD had ik vaker het probleem dat de Zumo geen adres herkende of onderweg de route aanwijzing er mee stopte. De deelkaart kan ik rechtstreeks in de 660 installeren.

Bij installatie op een micro-SD had ik vaker het probleem dat de Zumo geen adres herkende of onderweg de route aanwijzing er mee stopte. De deelkaart kan ik rechtstreeks in de 660 installeren.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Ik weet niet hoe groot jou microSD is en welke snelheid erop aangegeven is, maar het dan te adviseren een 8Gb microSD te gebruiken van goede snelheid.siebke schreef:Bij installatie op een micro-SD had ik vaker het probleem dat de Zumo geen adres herkende of onderweg de route aanwijzing er mee stopte. De deelkaart kan ik rechtstreeks in de 660 installeren.
Of koop een 16Gb (omdat 8Gb moeilijker te verkrijgen is, tegenwoordig) bij een vertrouwd adres.
Ikzelf heb goede ervaringen met DataIO(punt)NL.
Maar, het kan ook de contacten op je microSD zijn, ff voorzichtig schoonmaken en een paar keer (voorzichtig!) in- en uit het sleufje halen.
Gebruik eventueel een houten tandenstokertje om de microSD goed in het sleufje te duwen, je moet heel duidelijk een klik horen.
- Wullum
Is mijn ervaring ook, met Lexar kaartjes voor mijn camera.Inspector Gadget schreef:Ikzelf heb goede ervaringen met DataIO(punt)NL.
In de Zumo heb ik diverse Samsung en Transcend kaartjes gebruikt besteld via Ali, met wisselend succes... De Samsung bleek sowieso een rip-off kaartje, wat het in het begin best aardig deed, maar bij oplopende vulling (muziek) raar ging doen......
-
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Mijn Zumo 550 met lifetime was in een uurtje klaar, moest alleen heel Europa even vervangen door centraal en midden vanwege de beschikbare ruimte
Het ligt aan de tijd van de dag, lees: drukte op de cloud-data center van Garmin, maar in mijn geval was zo rond de 2+ uur.
(BMW Navigator IV)
Garmin Express weigerde in 1e instantie het (8Gb) geheugenkaartje te gebruiken om daar de (5Gb werd er aangegeven, maar in realiteit, 3,73Gb) "Europe - Complete" op te plaatsen, omdat daar nog de voorgaande route-kaart op stond (gmapsup1) en GE dat blijkbaar niet als zodanig herkende als de routekaart die vervangen moest gaan worden.
Maar na het handmatig wissen van die oude (3,63Gb) routekaart was dat snel opgelost.
GE maakt vrolijk wederom de nieuwe "gmapsup1" aan, omdat ik "gmapsupp" al gebruik voor de OnRoute motorkaart.
In het verleden wilde GE die nog wel eens abusievelijk wissen, vandaar.

(BMW Navigator IV)
Garmin Express weigerde in 1e instantie het (8Gb) geheugenkaartje te gebruiken om daar de (5Gb werd er aangegeven, maar in realiteit, 3,73Gb) "Europe - Complete" op te plaatsen, omdat daar nog de voorgaande route-kaart op stond (gmapsup1) en GE dat blijkbaar niet als zodanig herkende als de routekaart die vervangen moest gaan worden.
Maar na het handmatig wissen van die oude (3,63Gb) routekaart was dat snel opgelost.
GE maakt vrolijk wederom de nieuwe "gmapsup1" aan, omdat ik "gmapsupp" al gebruik voor de OnRoute motorkaart.

In het verleden wilde GE die nog wel eens abusievelijk wissen, vandaar.
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Hallo Rob.Inspector Gadget schreef:Ik weet niet hoe groot jou microSD is en welke snelheid erop aangegeven is, maar het dan te adviseren een 8Gb microSD te gebruiken van goede snelheid.siebke schreef:Bij installatie op een micro-SD had ik vaker het probleem dat de Zumo geen adres herkende of onderweg de route aanwijzing er mee stopte. De deelkaart kan ik rechtstreeks in de 660 installeren.
Of koop een 16Gb (omdat 8Gb moeilijker te verkrijgen is, tegenwoordig) bij een vertrouwd adres.
Ikzelf heb goede ervaringen met DataIO(punt)NL.
Maar, het kan ook de contacten op je microSD zijn, ff voorzichtig schoonmaken en een paar keer (voorzichtig!) in- en uit het sleufje halen.
Gebruik eventueel een houten tandenstokertje om de microSD goed in het sleufje te duwen, je moet heel duidelijk een klik horen.
Dank voor je (altijd goede) tips en aanwijzingen. Die had ik echter al allemaal in de praktijk gebracht, echter zonder resultaat

@Wullum: ook jij bedankt voor je inbreng
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Weet niet welke (fout)meldingen je dan zag?sibbe schreef:.. maar tijdens een 3-daagse tour, onder het rijden plotseling stagneren. Kreeg het zaakje (tot enkele[keren toe) weer aan de praat. Nieuw 'zwaarder' kaartje er in (16 Gb ipv. 8Gb), maar kon er al geen kaarten op laden.

Je GE ook gebruiken om middels een (microSD) kaartlezer de routekaart op het geheugenkaartje te plaatsen.
Ook kan je eens proberen de microSD buiten het toestel, via de voorgenoemde kaartlezer, te herformuleren (in FAT32) en de routekaart dan proberen te herinstalleren?
Je kunt niet altijd "zomaar" een microSD met een routekaart erop uit een andere Zumo 660 lezen omdat de kaart dan waarschijnlijk vergrendelt is aan die andere Zumo 660. Anders hoeft niemand meer bijna een routekaart-update aan te schaffen door eenvoudig deze ergens op het interweb te downloaden.sibbe schreef:Ook een goed werkend SD-tje uit een ander toestel herkende de Zumo 660 niet.
Dus dat het niet 1-2-3 werkte, kan ik mij wel iets van voorstellen.
Als je een microSD van de ene Zumo 660 naar de andere Zumo 660 wilt proberen, plaats er dan enkele MP3 muziekbestanden op.
Een goed werkende geheugenkaart lijkt mij wel zo handig. Want ook de deelkaarten groeien, met de tijd.sibbe schreef:Best hinderlijk, maar (nog) geen onoverkomelijk probleem waarbij naar mijn idee de navi open moet. Daar deins ik toch ff voor terug, als dat al kan..
Met wat kunst-en-vlieg werk kan je bijna 2Gb geheugen vrij krijgen in de Zumo 660 maar dan houdt het echt wel zo'n beetje op.
Je kunt Garmin vragen wat een eventuele reparatie kost en in NL zijn er ook bedrijven die GPS-en repareren.
Maar Garmin UK is over het algemeen, ook bij dit soort zaken, behulpzaam.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5623 Weergaves
-
Laatste bericht door Pdrke
-
-