ik zie hier met regelmaat de sleutelprojecten van anderen RT bezitters voorbij komen. Mij eigen interesse ging eind vorig jaar vooral uit naar de projecten van RTP bezitters. Zomer 2014 heb ik mijn eerste eigen motor aangeschaft en wel een R1100RT uit '98. Na anderhalf jaar en een ruime 40 DKM verder was het tijd voor iets anders. Omdat ik de motor vrijwel het hele jaar door dagelijks gebruik is een motor die door een ringetje te halen is van minder belang en is de technische staat belangrijker. Na een best wel korte zoektocht is de keuze gevallen op een R1200RTP uit 2007. Bij aanschaf was de kilometerstand bijna 39DKM. Een ex politie motor uit 2007 met deze kilometerstand doet wel even de wenkbrauwen omhoog gaan. Via de originele boekjes die nog in de koffers zaten er achter gekomen dat de motor vanaf fabriek uitgeleverd is aan Motoport Den Bosch. Zij hebben mij het volledige onderhoudsgeschiedenis kunnen overhandigen

Nou dan komen we nu aan bij het sleutelproject qua techniek doe ik er niks aan. Er is geen stekker afgeknipt bij het verwijderen van de politie attributen waardoor ik de extra kabels netjes met tyraps langs de kabelboom en het frame heb kunnen wegwerken. De tweede accu was er al uit. Ik heb alleen de aansluitkabels onder het opbergvakje weggewerkt waardoor het nu bruikbaar is voor andere dingen. Tjee wat is dat bakje bij de 1200 klein vergeleken met die van de 1100. Qua kuipwerk hoeft ik geen gaten dicht te maken of delen te vervangen, er zitten simpelweg geen gaten in om weg te werken :lol:
Nou hier een foto van de begin situtatie, Het eerste wat maar eens moest gebeuren is de radio koffer verwijderen, een buddyseat en bagagerek plaatsen.
Via marktplaats de buddyseat en bagagerek op de kop getikt. Via onderdelen online het originele slotje kunnen vinden voor het giga bedrag van €10,-. Ik moest alleen de dikte van het busje aan het eind van de kabel iets aanpassen om hem in het originele slotje te krijgen. Na ongeveer een 3 uur sleutelen zat alles op zijn plek een leek het alweer wat meer op een gewone motor. De smalle koffers konden gewoon blijven zitten omdat er genoeg speling in zit om ze langs de grepen van het bagagerek als nog naar boven open te kunnen doen. Voor al dit heb ik nog geen schroef hoeven kopen. Elke schroef die gebruikt is voor de radio koffer kan je weer gebruiken voor de montage van de buddyseat en bagagerek.
Maar ja nog steeds een WITTE motor

Ik ben natuurlijk niet voor een standaard kleurtje gegaan. Iets strak en mooi glimmend blauw had de voorkeur maar ja de rest van de motor is niet nieuw dus het moest maar eens wat anders worden, een gehele nieuwe folie van de fabrikant A.P.A. Deze folie had men nog niet eerder geplakt en bleek ook niet eenvoudig te doen in sommige extremen inwendige hoeken van het kuipwerk. Een ieder die zijn motor wil latten wrappen is van harte welkom bij Xwrap in Groningen maar niet meer in deze folie.
Het is een 3D folie waardoor het op de foto niet helemaal tot zijn recht komt maar hij is tijdens het RTtreffen te aanschouwen.
Wat ik nog wel heb gedaan is met behulp van Chris, die voor mij 2 kunststof bussen heeft gedraaid, de koffers 2 centimeter naar buiten gekanteld zodat de deksel makkelijker langs het bagagerek gaan. Ook heeft hij voor mij een mooie steun voor mijn navigatie gemaakt waardoor deze netjes boven de klokken zit.
Wat ik nog wel op korte termijn ga doen is het zwart maken van de luchthapper voor de oliekoeler en ik ben nog opzoek naar een valbeugel en/of de steunen waar bij de eerste politie motoren boven de spiegels de zwaailampen op gemonteerd waren zodat ik hier een stel verstralers op kan zetten.
Hier onder het voorlopige eind resultaat.
Groeten Gert