Van de week was het zover, na ruim 155 kkm de koppeling versleten.
Dus maar een nieuwe erin sleutelen.
Demonteren;
Eerst zadel, tank, diverse plastic en de accu eruit, ziet er dan ongeveer zo uit.

Startermotor, uitlaat en wiel weg, schokker, gasklephuizen, rechter voetsteun en nog wat spul loshalen.

Bouten uit het achterframe, 4x imbus eruit en dat draadeind net boven de voorste bouten los, diverse stekkers van vrijstand, versnellings teller, zijstandaard en oliedruk sensor los.

Dan de Moronic en ABS los, de accubak en deze opzij, zover mogelijk.
Nu kan de kont omhoog, let er wel op dat alles los is en er niks rekt.

Nu de zes bouten eruit die de bak tegen de motor houden, de onderste 2 vervangen door lange, koploze bouten als geleide pen en de bak naar achter trekken.

Natuurlijk blijft deze hangen op de pasbus, rechtsonder, is geroest, dus wat gepast geweld is aan de orde.
Let ook op de drukstift, die moet je niet verbuigen.

Nu heb je zicht op de koppeling.
Blokkeerpen erin, linksboven, motor in bdp, de zes bouten losdraaien en de koppeling valt eruit.

Nieuw spul erin, lijkt niet veel, maar kost een klein vermogen. :roll:
Eerst drie boutjes er los in, dan de plaat centreren met een doorn, dan vastzetten met de resterende boutjes en op het juiste moment.

De vertanding van de plaat licht invetten met Staburags of MoS2, ook de ingaande as van de bak schoonmaken en invetten, helaas geen plaatje van.

Dan de bak er weer achter schuiven, frame laten zakken en weer opletten dat er nergens iets klem loopt.
Bouten erin en op moment vastdraaien, dan de rest afmonteren.
Poppetje gezien, kassie dicht.


Groeten, Paul.