blok r1100 2000 vervangen door ouder type
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: culemborg
hallo bmw rijders,
Iemand heeft zijn 35.000 km r1100 RT uit 2000 stuk gereden. Past een ouder blok? Het is een hoop werk, is het überhaupt verstandig of is het toch beter om een ander blok te vinden uit 2000. Voor revisie heeft hij geen geld. Bedankt voor jullie hulp en advies ! Andre
Iemand heeft zijn 35.000 km r1100 RT uit 2000 stuk gereden. Past een ouder blok? Het is een hoop werk, is het überhaupt verstandig of is het toch beter om een ander blok te vinden uit 2000. Voor revisie heeft hij geen geld. Bedankt voor jullie hulp en advies ! Andre
Laatst gewijzigd door r1100_1996 op 21 apr 2016, 08:32, 2 keer totaal gewijzigd.
groeten, andre
-
Inmiddels is het blok opgehaald, ik hoor graag.
Groeten Andre
Groeten Andre
Laatst gewijzigd door r1100_1996 op 23 apr 2016, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten, andre
-
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: blok r1100 2000 vervangen door ouder type
Beste André,
Zover ik weet zijn het slechts kleine aanpassingen tussen de oude blokken en het blok van 2000. De olie leiding liep bij de oude inderdaad anders. Voor het vervangen van de dynamo riem moet je bij het oude blok de olieleiding los nemen omdat deze daar door heen loopt. Bij het nieuwe blok loop dit er buiten om. Het zijn wijzigingen die dan wel een stapje terug zijn, maar zeker met wat kleine aanpassingen goed te doen zijn. Ik zou wel alles wat standaard per xxxxxx km vervangen moet worden even allemaal nazien nu je er beter bij kan. Zeker de koppeling. Let wel op dat bij deze blokken alles is uitgebalanceerd op de as. Dus merk wel het nodige voordat je deze splitst.
Succes met deze uitdaging,
Isaac
Zover ik weet zijn het slechts kleine aanpassingen tussen de oude blokken en het blok van 2000. De olie leiding liep bij de oude inderdaad anders. Voor het vervangen van de dynamo riem moet je bij het oude blok de olieleiding los nemen omdat deze daar door heen loopt. Bij het nieuwe blok loop dit er buiten om. Het zijn wijzigingen die dan wel een stapje terug zijn, maar zeker met wat kleine aanpassingen goed te doen zijn. Ik zou wel alles wat standaard per xxxxxx km vervangen moet worden even allemaal nazien nu je er beter bij kan. Zeker de koppeling. Let wel op dat bij deze blokken alles is uitgebalanceerd op de as. Dus merk wel het nodige voordat je deze splitst.
Succes met deze uitdaging,
Isaac
-
Re: blok r1100 2000 vervangen door ouder type
Bedankt isaac voor je uitgebreide toelichting !!
Groeten Andre
Groeten Andre
groeten, andre
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5447 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 2 Reacties