Vreemde storing alarm
Moderator: RT_Patrick
- WaltzingMatilda
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Vreemde storing alarm
Wat is er aan de hand?
Tot voor kort kon ik mijn alarm uitschakelen door de motor op contact te zetten. Simpel en doeltreffend.
Op dit moment is het zo dat als ik het contact op aan zet en ik daarna de motor "afbok" het alarm afgaat.
Dit gaat pas uit als ik de motor start....
Dus, alarm gaat er niet af als ik de motor op contact zet maar als het alarm gaat kan de motor wel gestart worden. (waarna het alarm stopt)
Wie heeft dit van jullie al eens meegemaakt?
Gelukkig heb ik nog garantie en heeft mijn RT binnenkort de 60.000 beurt.
Tot voor kort kon ik mijn alarm uitschakelen door de motor op contact te zetten. Simpel en doeltreffend.
Op dit moment is het zo dat als ik het contact op aan zet en ik daarna de motor "afbok" het alarm afgaat.
Dit gaat pas uit als ik de motor start....
Dus, alarm gaat er niet af als ik de motor op contact zet maar als het alarm gaat kan de motor wel gestart worden. (waarna het alarm stopt)
Wie heeft dit van jullie al eens meegemaakt?
Gelukkig heb ik nog garantie en heeft mijn RT binnenkort de 60.000 beurt.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Re: Vreemde storing alarm
Gokje;
Denk dat de batterijen van je alarm-unit zelf (te) leeg zijn.
Als de motor loopt, is er laadspanning, dus een hoge(re) spanning, pas waarna het alarm "normaal" werkt.
Let op:
Er zitten altijd 2 alarmen op de 1200RT's;
De startblokkering (via de chip in de sleutelbaard &ring-antenne rondom het contact-slot) en het eigenlijke (luide) BMW alarm (en tevens draadloze bandendruk meter indien aangeschaft).
PS: Bij de waterbuffel is de immobilizer/startblokkering en het eventueel aanwezige OEM alarm gescheiden te zien/uit te lezen in de (GS911) diagnose-apparatuur.
Ik zou de batterijen in de alarm-unit onder het zadel vervangen.
Als de motor loopt, is er laadspanning, dus een hoge(re) spanning, pas waarna het alarm "normaal" werkt.
Let op:
De startblokkering (via de chip in de sleutelbaard &ring-antenne rondom het contact-slot) en het eigenlijke (luide) BMW alarm (en tevens draadloze bandendruk meter indien aangeschaft).
PS: Bij de waterbuffel is de immobilizer/startblokkering en het eventueel aanwezige OEM alarm gescheiden te zien/uit te lezen in de (GS911) diagnose-apparatuur.
- WaltzingMatilda
De motor is bijna 6 jaar oud, ik vermoed de batterijen ook.Inspector Gadget schreef:Gokje;
Let op:
Ben benieuwd wat ze vinden, 3 mei heb ik de beurt.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- WaltzingMatilda
Vandaag deed alles het weer normaal overigens 

De 2x batterijen zijn Lithium batterijen (type CR123A), met normaal gesproken een levensduur van 3 ~ 5 jaar.
Daarna "borrowed time", min-of-meer. Afhankelijk van gebruik.
Bij de 1200RT is het puur een backup als een onverlaat denkt dat het lostrekken van de accu het alarm omzeilt.
Mogelijk dat de hogere temperaturen van de afgelopen dagen iets meer pit teruggebracht heeft in de bijna te lege batterijen.
Maar een keer een nachtvorst kan de batterijen weer te leeg laten blijken.
Kan ook een contact-probleem zijn met de batterijen zelf, door corrosie, vuil o.i.d.
Misschien dat ook daar een software-update voor beschikbaar is.
In ieder geval een goed idee om daar ff naar te laten kijken.
Daarna "borrowed time", min-of-meer. Afhankelijk van gebruik.
Bij de 1200RT is het puur een backup als een onverlaat denkt dat het lostrekken van de accu het alarm omzeilt.
Mogelijk dat de hogere temperaturen van de afgelopen dagen iets meer pit teruggebracht heeft in de bijna te lege batterijen.

Maar een keer een nachtvorst kan de batterijen weer te leeg laten blijken.
Kan ook een contact-probleem zijn met de batterijen zelf, door corrosie, vuil o.i.d.

Misschien dat ook daar een software-update voor beschikbaar is.

In ieder geval een goed idee om daar ff naar te laten kijken.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht