Harro schreef:Ik heb met mijn koffer hetzelfde probleem gehad. Van Harten heeft toen de achterkant moeten slopen en een nieuwe er op gezet. Kosten 160 euro. Spijtig.
Inspector Gadget schreef:Oef, dat is inderdaad een beetje te veel van het goede.
Daar zit je niet op te wachten, natuurlijk.
Sneu, echt heel sneu.
De reden dat je ff het beste eerst bij de BWM dealeRT langs kan gaan, is omdat zij ervaringen hebben met dit soort van dergelijke defecten.
Met een beetje mazzel krijgen zij het zonder verdere schade open, jij je spullen en eventueel ook te horen wat er aan schort.
En wellicht dat je dan bij een slopeRT terecht kan voor mechanisme als dat het daadwerkelijke defect is.
Maar voor het zelfde geld is het een plastic onderdeel en kan je dat eenvoudig zelf herstellen.
Ik roep dan Hysol, dat brengt van alles bij elkaar.

@inspector, ik stel alleen de vragen op het forum waar ik zelf niet uitkom en waar ik het idee heb dat ik zelf nog iets kan betekenen. Verder gebruik ik veelvuldig de zoekfunctie en lees ik natuurlijk uitgebreid mee. Over de vering had ik mijn antwoord natuurlijk al snel gevonden op dit forum en mijn garage (Joost de Vries in Utrecht) had de folder van JJ Suspension al klaar liggen
Je hebt van die dagen hè.....maar hoop dat het nu wel voorbij is....
@Harro, ik heb zojuist dezelfde ervaring opgedaan maar dan bij Joost de Vries, tenminste zonder te slopen dan

Mijn koffer was gelukkig heel snel open gemaakt door de onderste scharnieren te verwijderen en het duurde niet lang voordat de diagnose gesteld was: klein stukje plastic van de klep (latch), waarmee je 'm openmaakt, afgebroken. Een nieuwe kost 64 euro, plus een uurtje werk, dus ong. 140 euro in totaal.
Hebben nog heel even een slag om de arm gehouden, ik ga op zoek naar een schadekoffer voor weinig, als ik die kan vinden dan scheelt dat toch weer.
Dus heeft iemand nog een schade koffer liggen (links) voor een

dan houd ik mij warm aanbevolen! (tips waar ik er een kan scoren zijn natuurlijk ook van harte welkom)