Proefritje

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Brommertje114

Proefritje

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Vandaag een proefritje met een 1150RT gemaakt.
's Morgens om half 9 naar de dealer, brommer geregeld en daarna naar de parkeerplaats van een zeer dichtbij gelegen voetbalstadion om even wat te wennen aan remmen, gas, schakelen en sturen. Vreemd genoeg kon ik makkelijker korte draaien maken met deze brommer als met m'n eigen K-tje...
Daarna naar huis voor een bakkie koffie en daarna samen met m'n vrouw op pad om m'n zoon op te halen, die wilde wel een paar uur mee om te toeren ( :oops: hij rijdt geen BMW overigens maar een Y...Oia...900).
Via allerlei kleine weggetjes in 't Groene Hart hebben we een dikke 100 km weggereden, slechts onderbroken door een heerlijke uitsmijter Dijketelg in Papekop, echt een aanrader in 't eetcafe Dijketelg. Ik was in het begin helemaal niet te spreken :( over de zo geroemde wegligging in bochten van de 1150 totdat m'n zoon naast me kwam rijden en naar m'n achterband wees. Die was een tikkie aan de zachte kant... Bij de eerste de beste benzinepomp gestopt voor een kleine check en toen bleek er (nog) maar 1,1 bar in te zitten! Nadat ik er nog 1,8 bij geblazen had bleek dat van die wegligging wel te kloppen!
Verder maar weer over van die leuk, smalle weggetjes tussen 't water en 't weidse groen, via Nieuwerbrug naar Bodegraven en Alphen om ook een stukje autoweg (100 km/u) te pakken. Als op rails. Toen weer verder binnendoor, langzaam aan toch weer last van de luchtdruk van tegemoetkomende vrachtauto's en toch ook weer wat minder sturen. Terug bij de dealer bleek de band weer 1,5 bar druk te hebben... lek dus! Maar da's hun probleem.

Maar al met al, waar het ons om ging (hoe zitten we er op, hoe rijdt en stuurt het) was allemaal positief.
Dus liepen we de trap op naar de occasion-afdeling om even te _005. Het resultaat zie je in mijn onderschrift!!

Eric
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Proefritje

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Keigoed Eric! _004 Een R1150RT en dan ook nog in de juiste kleur.... :D
Brommertje114

Berrybeer schreef:Keigoed Eric! _004 Een R1150RT en dan ook nog in de juiste kleur.... :D
Dank je, we zijn er erg :-) mee!
Maarruhhh... over die "juiste kleur" zullen de meningen verschillen... :lol:
Er stond er ook eentje in Biarritzblau en eentje in Nachtschwarz, allebei ook èrg mooie kleuren. Maar ja, de kilometerstand van deze deed 't 'm... 33 dkm!

Eric
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Brommertje114 schreef:Maar ja, de kilometerstand van deze deed 't 'm... 33 dkm!
Zo! Daar moet je nog voorzichtig mee rijden ook...die is nog niet eens ingereden! ;) Die van mij heeft 115.000 meer gelopen, en doet het nog steeds als de spreekwoordelijke tiet. Je kunt er dus voorlopig tegenaan!
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Gefeliciteerd brommertje , geloof me , de kleur is echt goed ! :D _004
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

gezien mijn onderschrift hou ik het op. Goeie keus een boxer met telelever _004 . Veel veilige km gewenst op je nieuwe aanwinst. Wel met nieuw achterbandje lijkt me?
Brommertje114

Hola, hoop positieve reactie's! Da's mooi :-)
Ik antwoord maar even zo... hoef ik minder berichtjes te maken :oops:

@Mike
Zo! Daar moet je nog voorzichtig mee rijden ook...die is nog niet eens ingereden! Die van mij heeft 115.000 meer gelopen, en doet het nog steeds als de spreekwoordelijke tiet. Je kunt er dus voorlopig tegenaan!
Mooi om te horen... kunnen we tijdens het laatste beetje inrijden nog wat aan elkaar wennen... Ik ga m'n best doen dezelfde prestatie neer te zetten!

@Stingray
... Wel met nieuw achterbandje lijkt me? ...
Leek me niet nodig, wat er op zit is nog 80%... Ennuhhh, ik was al blij genoeg dat 't K-tje werd ingeruild, dus ik wilde niet teveel zeuren, zegmaar ;) .

Aanvulling vandaag 14:25
Net nog even een babbeltje gaan maken met de dealer, er wordt een extra stopcontactje aangelegd en over de banden hoef ik me geen zorgen te maken: een motor gaat daar altijd met goede banden de deur uit. Dus te dun betekent voor hun rekening vervangen. Altijd goed om te weten, nietwaar?

Eric
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst _004

Enne dat stadion van ADO DEN HAAG mag best genoemd worden hoor ;)

Enne zo te lezen ben je bij Motor Houtrust geweest?

Gr. Milan
Brommertje114

**AC** schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst _004

Enne dat stadion van ADO DEN HAAG mag best genoemd worden hoor ;)

Enne zo te lezen ben je bij Motor Houtrust geweest?

Gr. Milan
Wijsneus :lol:
Klopt allemaal... maar uit mijn vorige beroep (iets bij een overheidsdienst) heb ik een hoge mate van discretie overgehouden, vandaar dat vage...
Maar nou ben ik nieuwsgierig, verklaar eens hoe je aan die kennis komt?

Groetjes,
Eric
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

je gaat me toch niet vertellen dat je ook bij de AIVD hebt gewerkt? :lol:
Brommertje114

Berrybeer schreef:je gaat me toch niet vertellen dat je ook bij de AIVD hebt gewerkt? :lol:
Inderdaad, dat ga ik je niet vertellen... want dan zou ik liegen :lol:
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Brommertje114 schreef: Klopt allemaal... maar uit mijn vorige beroep (iets bij een overheidsdienst) heb ik een hoge mate van discretie overgehouden, vandaar dat vage...
Maar nou ben ik nieuwsgierig, verklaar eens hoe je aan die kennis komt?
Dat is geheim _001
Brommertje114

**AC** schreef:Dat is geheim _001
Aaaiii, jij ook al? Arme jongen... :( :D

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”