2007 r1200rt beetje olie in linker bougie tunnel.
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1100RT
- Bijz: Opalblau..... mooi :-)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
2007 r1200rt beetje olie in linker bougie tunnel.
Fiets gisteren opgehaald en vandaag maar eens op straat wat nader bekeken. Stationair is wat ruig dus zal wel eens afgesteld mogen worden. Ik wilde eens naar de boegiekes kijken en zag dat er onder het afdekkingske wat olie zat. Bobine eens losgetrokken en ik zag een beetje olie in de schacht staan. Wat is de verdenking? Deksel er opgezet na kleppen stellen maar een rubbertje niet goed gedaan? En kan ik door beetje olie die bobine verknallen?
Dank,
Marc
Dank,
Marc
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: 2007 r1200rt beetje olie in linker bougie tunnel.
Bij klepdeksel terug plaatsen eerst de ronde rubber afdichting (voor rondom de bougie) op het klepdeksel plaatsen en het dan als geheel op de cilinderkop monteren, niet andersom dus. Krijg je natte laarzen van als je dat niet goed doet, vraag me niet hoe ik dit weet 

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
Ik heb het deksel eens los gehad. Dat ronde rubber zat een mooi laagje siliconenkit op....zucht. Netjes schoongemaakt. Ik zag geen beschadiging of platte plek dus maar netjes terug gezet. Toen ging het goed regenen dus maar niet rijden. Maar tijdje stationair draaien geen olie te zien. Als ie nog lekt haal ik een nieuwe ring.
Marc
Marc
-
Nieuwe pakkingen geplaatst toen ik kleppen ging stellen. Het blok lekt toch nog wat olie in de schachten. De deksels kun je uiteraard niet echt vast zetten maar het lijkt toch alsof ook die nieuwe kleine ringpakkingen niet helemaal dichten. Kan het zijn dat na een tijdje de kleine pakkingen op de schroeven wat plat gaan staan? Zodat als je de deksels vastzet op 8 Nm het deksel toch niet voldoende tegen de kleine ringpakking bij de bougie gedrukt wordt om helemaal af te sluiten?
Dank,
Marc
Dank,
Marc
-
Ik heb die rubber ringetjes eens bekeken en die waren na 9 jaar toch behoorlijk uitgehard. Ze zullen wel niet meer een fijne druk op de klepdeksels hebben gezet. Ik heb ze alle 8 maar vervangen. Nu over een paar daagjes eens zien of ik nog druppeltje olie in de schacht krijg.
Marc
Marc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht