BMW dealer A.
Op een zekere dag besloten dat er vervanging nodig was van de huidige
 . In de zoektocht op de eerste dag stond 1 officiële dealer op de planning en 1 oud BMW dealer, beide in dr voorraad de nodige
. In de zoektocht op de eerste dag stond 1 officiële dealer op de planning en 1 oud BMW dealer, beide in dr voorraad de nodige    motoren.
  motoren.Budget is niet zo het probleem, zolang de motor maar goed, schadevrij, is en onderhoud bekend. Gezien het vroege tijdstip, omstreeks 10 uur, bijna geen kip in de winkel behalve personeel. Direct naar de occasions gegaan. In plaats van een verkoper komt de zaterdagse poetshulp mij achterna die begint met mij een GS adventure aan te praten. Is zijn goed recht, maar als je zegt door weer en wind te rijden en momenteel RT rijdt niet een geheel logische keuze. Uiteindelijk wil hij dan wat over de RT gaan vertellen, pakt de verkoop kaart en leest de lijst op. Gevraagd naar de inhoud en wat het doet komt hij niet verder dan de afkortingen op te lepelen en de logische vertaling ervan... Gevraagd naar de verschillen tussen de motors lukt het hem niet dit echt concreet te maken, laat staan waar de pakket inhouden voor staan, bijvoorbeeld life style pakket... Nadat er voor de tweede keer aan een verkoper informatie beneden wordt gevraagd is het voor mij over en uit. Vraag nog beleefd om een kopie van de meest interessante rt, maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal ik er niet meer komen voor een motor.
Oud BMW dealer
Ook hier al is eerder geweest, in de zoektocht naar de eerste motor nu daar naar toe gegaan voor mijn mogelijke
 . Het laatste onderhoud ook bij deze zaak laten doen aan de 1100, gezien het dichtbij het werk is. Aardige lui en niet te beroerd tijd in je te steken als potentiële koper. Mooie motor gezien, jammer alleen dat die een kwartier ervoor door verkoper twee is verkocht op het moment dat ik de offerte wilde laten maken. Ik zou in een lijst gezet worden mocht er wat nieuws in mijn zoekgebied binnen zou komen. Jammer, maar kan gebeuren.
 . Het laatste onderhoud ook bij deze zaak laten doen aan de 1100, gezien het dichtbij het werk is. Aardige lui en niet te beroerd tijd in je te steken als potentiële koper. Mooie motor gezien, jammer alleen dat die een kwartier ervoor door verkoper twee is verkocht op het moment dat ik de offerte wilde laten maken. Ik zou in een lijst gezet worden mocht er wat nieuws in mijn zoekgebied binnen zou komen. Jammer, maar kan gebeuren.Dealer B
Dezelfde dag verder online wat bij dealers wezen kijken, en in de regio nog een dealer gevonden, waar ik vaak langs rij. Een week later op zaterdag hier eens een kijkje genomen in het kader van de zoektocht. De verkoper was goud eerlijk en vertelde mij dat hij niet had wat ik zpocht. Kort, krachtig, helder, niets aan toe te voegen. Wel heeft ook hij een lijst, als ik hem mailde dat ik erop werd gezet en ik gecontacteerd zou worden bij een potentiële motor. Zo gezegd zo gedaan, vlotte response en no nonsense. Niets op aan te merken!
Dealer C
De laatste dealer in de buurt was dealer C. Ook een paar
 in de verkoop. Ook naar toe gekacheld in de auto op een vroege zaterdag morgen. Bij binnenkomst kwam er bijna direct een verkoper toegelopen, die vertelde dat ik in de goede hoek aan het kijken was. Dus zo gezegd bij twee modellen gaan staan praten, wensen op tafel gelegd en de inhoudelijke vragen over de motor gesteld. Vervolgens begonnen over onderhoud van de fiets, wordt de vraag gesteld of ik wel interesse heb omdat het moeite kost dit op te zoeken..... Uiteraard, anders sta ik niet in een winkel.... Het was kennelijk de trap die weerhield dit op te zoeken. Ik verder kijken en de sticker premium occasion zien staan. Leuk aardig, maar wat houdt het in en wat zijn de voorwaarden. Zijn kunstklapper??? Viel nog net niet uit zijn mond, hij wist niet waar ik het over had. En dat is verkoper? Zou bijna zeggen dat hij zijn poetsshirt thuis is vergeten en de stofdoek op het bureau nog moet zoeken.
  in de verkoop. Ook naar toe gekacheld in de auto op een vroege zaterdag morgen. Bij binnenkomst kwam er bijna direct een verkoper toegelopen, die vertelde dat ik in de goede hoek aan het kijken was. Dus zo gezegd bij twee modellen gaan staan praten, wensen op tafel gelegd en de inhoudelijke vragen over de motor gesteld. Vervolgens begonnen over onderhoud van de fiets, wordt de vraag gesteld of ik wel interesse heb omdat het moeite kost dit op te zoeken..... Uiteraard, anders sta ik niet in een winkel.... Het was kennelijk de trap die weerhield dit op te zoeken. Ik verder kijken en de sticker premium occasion zien staan. Leuk aardig, maar wat houdt het in en wat zijn de voorwaarden. Zijn kunstklapper??? Viel nog net niet uit zijn mond, hij wist niet waar ik het over had. En dat is verkoper? Zou bijna zeggen dat hij zijn poetsshirt thuis is vergeten en de stofdoek op het bureau nog moet zoeken.Conclusie van mijn ervaringen en bezoek rondes tot nu toe is het grote verschil waarmee je wordt benaderd door de diverse (ex) dealers. In twee zaken zullen ze mij niet meer zien, zelfs niet voor de schroefjes of een filtertje...
Misschien ligt het eraan dat ik jong ben (25), maar als je met zijn twee komt en serieus belangstelling toont en verder wil gaan kunnen bepaalde bedrijven niet thuis geven.
Tot slot mag dit van mij best een discussie topic worden over gedrag van de dealers, de klant brengt tenslotte geld in het laadje. En daar zijn wij ook een deel van.
PS, er zijn bewust geen bedrijfsnamen genoemd.
 
  
  
 

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) Eilert
 Eilert






 .
 .

 p
p




 
 