nieuw lid voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
nieuw lid voorstellen
Goede dag motor vrienden.
Als eerste alle de beste wensen en veilige km gewenst.
op de valreep van 2015 , een R1150RT aan geschaft ,gaat ik as zaterdag halen (heb me oude beestje K75 met pensioen gestuurd)
Ben 56 jaar en getrouwd , woont in Spijkenisse
Toer graag met mijn vrouw (wel in gezelschap)want weg of steg weet ik nergens en mijn topografie is - 0,0 :)
O ergens te komen heb ik van oude pc versterker een tomtom versterker genaakt en waterdicht kasje voor de tomtom ,mp3 speler om toch nog ergens te komen,en van muziek te genieten..
Hoop hier veel info ,of ideeën op te doen ( ben eerder een mee rijder dan een actieve lid,en veel maak ik ook niet mee)
wat noemers waardig is.
Ik vind Arenden sublieme vogels vandaar mijn nickname
Groetjes maar weer.
Cor \ Eagle
Als eerste alle de beste wensen en veilige km gewenst.
op de valreep van 2015 , een R1150RT aan geschaft ,gaat ik as zaterdag halen (heb me oude beestje K75 met pensioen gestuurd)
Ben 56 jaar en getrouwd , woont in Spijkenisse
Toer graag met mijn vrouw (wel in gezelschap)want weg of steg weet ik nergens en mijn topografie is - 0,0 :)
O ergens te komen heb ik van oude pc versterker een tomtom versterker genaakt en waterdicht kasje voor de tomtom ,mp3 speler om toch nog ergens te komen,en van muziek te genieten..
Hoop hier veel info ,of ideeën op te doen ( ben eerder een mee rijder dan een actieve lid,en veel maak ik ook niet mee)
wat noemers waardig is.
Ik vind Arenden sublieme vogels vandaar mijn nickname
Groetjes maar weer.
Cor \ Eagle
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: nieuw lid voorstellen
Hallo Cor,
Van harte welkom op ons mooie
en voor jou ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Gefeliciteerd met de aanschaf van een
en vele plezierige kilometers toegewenst!
Eilert

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Laatst gewijzigd door EileRT op 03 jan 2016, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Mark1200rs
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1100RS
- Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)
Welkom! Beste wensen en veel plezier met de boxer. De K75 is overleden?
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
! Veel lees- en rijplezier toegewenst
Bert M

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Welkom Cor. Leuk om te lezen dat je zelf zaken in elkaar freubelt als ik dat zo mag zeggen. Je zal de K75 wel lang gehad hebben. Onverwoestbaar begrijp ik van bezitters.
ik antwoord even in het algemeen aan alle.
Bedankt alle voor jullie aardige aanmelding melding
de k75LT heb ik ruim 15 jaar gehad ,in het begin alleen problemen met de onstekking gehad de eertse twee jaar was dus KL ,maar daarna na nog 70000 km mee weg gereden.
Ik weet niet of ik het al verteld hebt ,maar afgelopen zaterdag met wegrijden was de NW Fiets in eens stil gevallen toen ik de stoep afreed,lag dus plat ,is dus niet leuk voor mijn ego en de fiets.
dit is mijn eerste boxer na 45 jaar Dus ik heb eigenlijk een vraag! moet ik op nieuw motor leren rijden ,of moet ik ergens opletten met gas geven .of de motor paar seconden laten draaien voor dat je er mee weg rijd?
Ik hoor graag jullie reactie
tot later doei
Bedankt alle voor jullie aardige aanmelding melding
de k75LT heb ik ruim 15 jaar gehad ,in het begin alleen problemen met de onstekking gehad de eertse twee jaar was dus KL ,maar daarna na nog 70000 km mee weg gereden.
Ik weet niet of ik het al verteld hebt ,maar afgelopen zaterdag met wegrijden was de NW Fiets in eens stil gevallen toen ik de stoep afreed,lag dus plat ,is dus niet leuk voor mijn ego en de fiets.
dit is mijn eerste boxer na 45 jaar Dus ik heb eigenlijk een vraag! moet ik op nieuw motor leren rijden ,of moet ik ergens opletten met gas geven .of de motor paar seconden laten draaien voor dat je er mee weg rijd?
Ik hoor graag jullie reactie
tot later doei

- EileRT
- Erelid
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Balen dat je met jouw RT gevallen bent bij het wegrijden. Ik hoop dat jij daar verder niets aan over hebt gehouden dan alleen een deuk in je ego. Je weet er zijn twee "soorten" motorrijders; zij die zijn gevallen en zij die (wellicht) nog gaan vallen.
Dan jouw vraag:
Als je met enige regelmaat op de K75LT hebt gereden in het verkeer, dan beheers je het motorrijden wel. Een K heeft natuurlijk een ander karakter dan een R. Je hebt vast gemerkt dat de R enigszins zijdelings "schudt". Je ervaart het boxerblok. Voor het starten de choke open zetten en de eerste 5 a 10 minuten open laten staan. Als het blok op temperatuur is kan de choke weer in.
Wat wel van belang is dat de kleppen van jouw motor goed zijn afgesteld en gesynchroniseerd. Op die manier voorkom je het zgn. "konstantfahruckeln" (KFR). Dat is het onregelmatig lopen van de motor bij een constant toerental. Als jouw RT een twinspark is, dan heb je daar minder last van.
Mijn kennis is "so far so good" . . . ik hoop dat je er wat aan hebt!
Eilert

Dan jouw vraag:
Als je met enige regelmaat op de K75LT hebt gereden in het verkeer, dan beheers je het motorrijden wel. Een K heeft natuurlijk een ander karakter dan een R. Je hebt vast gemerkt dat de R enigszins zijdelings "schudt". Je ervaart het boxerblok. Voor het starten de choke open zetten en de eerste 5 a 10 minuten open laten staan. Als het blok op temperatuur is kan de choke weer in.
Wat wel van belang is dat de kleppen van jouw motor goed zijn afgesteld en gesynchroniseerd. Op die manier voorkom je het zgn. "konstantfahruckeln" (KFR). Dat is het onregelmatig lopen van de motor bij een constant toerental. Als jouw RT een twinspark is, dan heb je daar minder last van.
Mijn kennis is "so far so good" . . . ik hoop dat je er wat aan hebt!

Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Carel boxer64
- Bijz: plus radio
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Heerenveen
Cor welkom,
Vallen doen we allemaal wel een keer, dat is vervelend, maar lekker gaan rijden en genieten.
Carel
Vallen doen we allemaal wel een keer, dat is vervelend, maar lekker gaan rijden en genieten.
Carel
Motorrijden op een BMW/ Beter kan niet
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!