Xied
Moderator: RT_Patrick
- RTTwoTone
- Type: R1200RT
- Bijz: Two-Tone 2011
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Hoorn
Xied
Is er iemand bekend met een Amerikaanse leverancier Nightrider die een Xied apparaat heeft voor het mooier laten lopen van onze boxers? Ik hoor van mijn zoon dat er er veel positieve reacties over geschreven worden op het bmwgs forum.
Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Xied
Loopt die van jou niet mooi dan?RTTwoTone schreef:Is er iemand bekend met een Amerikaanse leverancier Nightrider die een Xied apparaat heeft voor het mooier laten lopen van onze boxers? Ik hoor van mijn zoon dat er er veel positieve reacties over geschreven worden op het bmwgs forum.
Is vergelijkbaar met de oplossing van DoBeck Performance, in mijn optiek.
Alleen is dit product "eenvoudiger" en (nogal) duurder.
Wat mij opvalt is dat er geen verdere documentatie te vinden is op de website, ook geen installatie-handleiding?
En dat je voor de 1200-serie 2x modules krijgt, dus geen koppeling onderling?
(daardoor het prijsverschil tussen degene voor de 11xx-serie versus de 1200 serie nogal fors is)
Ik ben meer overtuigd van de Dobeck oplossing, daarin zijn beide sensoren gekoppeld en zijn er meer instelmogelijkheden.
Alleen is dit product "eenvoudiger" en (nogal) duurder.
Wat mij opvalt is dat er geen verdere documentatie te vinden is op de website, ook geen installatie-handleiding?

En dat je voor de 1200-serie 2x modules krijgt, dus geen koppeling onderling?
(daardoor het prijsverschil tussen degene voor de 11xx-serie versus de 1200 serie nogal fors is)
Ik ben meer overtuigd van de Dobeck oplossing, daarin zijn beide sensoren gekoppeld en zijn er meer instelmogelijkheden.
- RTTwoTone
- Type: R1200RT
- Bijz: Two-Tone 2011
- Woonplaats of omgeving: Den Hoorn
Oké, bedankt voor je uitleg Rob, leuk al die weetjes. Er is daar zelfs een groepsaankoop georganiseerd (36 sets), vandaar mijn vraag. En Ton, ja hoor ik vind mijn motor perfect lopen hoor, niks mis mee. Toch is het mijnsinziens niet voor niets dat men zoekende blijft naar beter. En leuk om bij te blijven toch [emoji4]
De oplossing ansicht, het lezen van de lambda-sonde en het aansturen van brandstofinspuitingen, werkt wel.
In ieder geval beter dan de bekende weerstandstuning.
Maar alle waarde naar z'n geld natuurlijk!
Meer is te lezen op de navolgende link (& in mijn optiek de veel betere oplossing, en waarschijnlijk nog goedkoper ook);
http://www.electronicjetkit.com/EJK-information.asp
Daar kan je lezen dat er 5 parameters die je zelf kunt instellen, zoals brandstof-aanpassing bij stationair/cruising, versnellen en remmen van/op de motor bij hoge en lage belasting en dergelijke.
Overigens, ik kwam die Nightdinges al in 2014 tegen bij BeemerBoneyard die toen een paar kilo van die dingen had liggen, blijkbaar.
In ieder geval beter dan de bekende weerstandstuning.
Maar alle waarde naar z'n geld natuurlijk!
Meer is te lezen op de navolgende link (& in mijn optiek de veel betere oplossing, en waarschijnlijk nog goedkoper ook);
http://www.electronicjetkit.com/EJK-information.asp
Daar kan je lezen dat er 5 parameters die je zelf kunt instellen, zoals brandstof-aanpassing bij stationair/cruising, versnellen en remmen van/op de motor bij hoge en lage belasting en dergelijke.
Overigens, ik kwam die Nightdinges al in 2014 tegen bij BeemerBoneyard die toen een paar kilo van die dingen had liggen, blijkbaar.

- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Eigenlijk is het oudste gewoon het beste. Zo zag ik ooit op Youtube een R1100R met een paar mooie Keihin carburateurs. Zag er veel beter ook maar het hele doel schiet je daarmee voorbij . Sinds Japanners begonnen met constant vacuum carburateurs begon daar ook bij bepaalde toerentallen het lichte schokken (kfr gevoel) tijdens het rijden. Maar het verbruik was redelijk. En met brandstofinjectie moest het nog beter kunnen maar dan is de juiste afstelling van de motor nog belangrijker. Het is moelijk om een win win effect te krijgen. Je kan nooit op alle gebieden winnen er kleven altijd ook minder prettige gevolgen aan. Daarom blijft goed onderhoud en een juiste afstelling het belangrijkst. En allerlei lapmiddeltjes om het mengsel rijker te maken zijn dus meestal geen vooruitgang maar terug naar wat was en waar men vanaf wilde om het milieu te sparen.RTTwoTone schreef:Oké, bedankt voor je uitleg Rob, leuk al die weetjes. Er is daar zelfs een groepsaankoop georganiseerd (36 sets), vandaar mijn vraag. En Ton, ja hoor ik vind mijn motor perfect lopen hoor, niks mis mee. Toch is het mijnsinziens niet voor niets dat men zoekende blijft naar beter. En leuk om bij te blijven toch [emoji4]
Maar een gewone ouderwetse carburateur is eigenlijk het handigste. En met die carburateur kon je wel veel op een eenvoudige manier verbeteren /aanpassen .
-
- Type: R1100RT
- Bijz: Opalblau..... mooi :-)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
En degene voor de 1200;
http://www.beemerboneyard.com/bmwafxied1200.html
http://www.beemerboneyard.com/bmwafxied1200.html
-
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Ik snap wel waar de vraag van RTT vandaan komt, op het GS forum zijn ze helemaal lyrisch over dat systeem, draadje speelt al even en daar hebben ze nu een groeps aankoop opgezet
Het staat niet op mijn todo lijst, maar vond het ook wel leuk om te volgen
Zeker op het technisch vlak is het een leuk forum om te volgen trouwens. even weg blijven bij de banden en de routes ;-), maar er zit veel overlap in de techniek natuurlijk
Het staat niet op mijn todo lijst, maar vond het ook wel leuk om te volgen
Zeker op het technisch vlak is het een leuk forum om te volgen trouwens. even weg blijven bij de banden en de routes ;-), maar er zit veel overlap in de techniek natuurlijk
Ik heb de mijne nog niet gemonteerd maar wat ik er van gelezen heb, kan het na goed ingesteld te zijn, inderdaad een behoorlijk verschil maken.
Voor de volledigheid degene van Wunderlich;
http://www.wunderlich.de/shop/en/perfor ... ler-1.html
Voor de volledigheid degene van Wunderlich;
http://www.wunderlich.de/shop/en/perfor ... ler-1.html
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!