Nieuw hier. Dus even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Nieuw hier. Dus even voorstellen
Goedemiddag
Mijn naam is Rob Rothe en ik ben van 1955 en woonachtig in Wijk bij Duurstede.
Heb tot 17 jaar geleden een Yamaha Virago 1100 gereden. Daarvoor nogmaals een Virago en daarvoor een Suzuki Savage 650 CC één cilinder.
Nu dus na 17 jaar begon het toch weer ..........
Ik wilde weer een cardan aangedreven motor met een andere zit dan op een chopper. Een vriend van mij heeft verschillende BMW's gehad, maar ik vond dat altijd maar een oude lullenmotor.
Toch wat nader bekeken wat voor motoren BMW eigenlijk maakt.
Eerst op internet gekeken en daar zag ik het één en ander. Dan verschillende bedrijven benaderd. Eén in Hoogeveen, één in Hoevelaken, Amersfoort, in de Bilt, Tiel en bij Arie Molenaar in IJsselstein (Utrecht).
Verschillende motorbedrijven vertelden mij dat ik de motorzaak in Hoogeveen niet moest nemen. Het zou min of meer een aparte zaak zijn. Dat klopte in mijn geval ook wel. Had ze gemaild dat ik interesse had in een bepaalde motor, maar dat ik die prijs er niet voor zou willen geven en dat ik ergens anders een lagere prijs voor moest betalen. Zij konden wel wat van de prijs afhalen. Zo'n dikke €1000. Veel geld. Ik mailde hen dat ik er wel interesse in had en dat ik ze zou bellen. Dat deed ik ook en toen schrok de verkoper dat hij die prijs gezegd had en gaf toe dat hij één of twee keer per jaar zo'n foutje maakte. Ik heb het er maar bij laten zitten.
Toen kwam ik via de telefoon bij Arie Molenaar in IJsselstein en daar kon ik een afspraak mee maken om te komen kijken en vooraf ook onderhandelt. De prijzen waren ongeveer overal hetzelfde. Scheelde zo'n €500 en 10000km per GS.
De R1200GS heb ik bekeken bij Molenaar en hij was mooooooi. 70000km op de teller. Mag van mijn vrouw er niet naast slapen.
Even op gereden en ja hoor hij beviel mij goed. Alleen de richting aanwijzers en het uitknopje van die richtingaanwijzers is voor mij een kriem. Ik zal er aan moeten wennen. Heb er maar 3 keer op gereden sinds pakweg 14 dagen.
Vraag mij toch af of je het handvat met die knopjes aan de rechtzijde niet kunt verdraaien (iets).
Er was nog een mooie motor in de zaak en dat was de R nine T. Heel andere machine, maar wel erg mooi. Buddyseat wel erg hard.
Nu wachten op het betere weer en dan voorzichtig rijden en oefenen met de knopjes en niet gasgeven terwijl ik de knipperlichten uit wil zetten.
Mocht iemand hierop willen reageren dan graag ([email protected])
Mijn naam is Rob Rothe en ik ben van 1955 en woonachtig in Wijk bij Duurstede.
Heb tot 17 jaar geleden een Yamaha Virago 1100 gereden. Daarvoor nogmaals een Virago en daarvoor een Suzuki Savage 650 CC één cilinder.
Nu dus na 17 jaar begon het toch weer ..........
Ik wilde weer een cardan aangedreven motor met een andere zit dan op een chopper. Een vriend van mij heeft verschillende BMW's gehad, maar ik vond dat altijd maar een oude lullenmotor.
Toch wat nader bekeken wat voor motoren BMW eigenlijk maakt.
Eerst op internet gekeken en daar zag ik het één en ander. Dan verschillende bedrijven benaderd. Eén in Hoogeveen, één in Hoevelaken, Amersfoort, in de Bilt, Tiel en bij Arie Molenaar in IJsselstein (Utrecht).
Verschillende motorbedrijven vertelden mij dat ik de motorzaak in Hoogeveen niet moest nemen. Het zou min of meer een aparte zaak zijn. Dat klopte in mijn geval ook wel. Had ze gemaild dat ik interesse had in een bepaalde motor, maar dat ik die prijs er niet voor zou willen geven en dat ik ergens anders een lagere prijs voor moest betalen. Zij konden wel wat van de prijs afhalen. Zo'n dikke €1000. Veel geld. Ik mailde hen dat ik er wel interesse in had en dat ik ze zou bellen. Dat deed ik ook en toen schrok de verkoper dat hij die prijs gezegd had en gaf toe dat hij één of twee keer per jaar zo'n foutje maakte. Ik heb het er maar bij laten zitten.
Toen kwam ik via de telefoon bij Arie Molenaar in IJsselstein en daar kon ik een afspraak mee maken om te komen kijken en vooraf ook onderhandelt. De prijzen waren ongeveer overal hetzelfde. Scheelde zo'n €500 en 10000km per GS.
De R1200GS heb ik bekeken bij Molenaar en hij was mooooooi. 70000km op de teller. Mag van mijn vrouw er niet naast slapen.
Even op gereden en ja hoor hij beviel mij goed. Alleen de richting aanwijzers en het uitknopje van die richtingaanwijzers is voor mij een kriem. Ik zal er aan moeten wennen. Heb er maar 3 keer op gereden sinds pakweg 14 dagen.
Vraag mij toch af of je het handvat met die knopjes aan de rechtzijde niet kunt verdraaien (iets).
Er was nog een mooie motor in de zaak en dat was de R nine T. Heel andere machine, maar wel erg mooi. Buddyseat wel erg hard.
Nu wachten op het betere weer en dan voorzichtig rijden en oefenen met de knopjes en niet gasgeven terwijl ik de knipperlichten uit wil zetten.
Mocht iemand hierop willen reageren dan graag ([email protected])
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
Van harte welkom op ons mooie
! Veel lees- en rijplezier toegewenst
Bert M


![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
PS. Robert, ik heb je even een prive bericht gestuurd
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
Mogelijk even wijzen op het GS forum ;-)
(hoewel ik met mijn RT ook lid ben van het GS forum vanwege de overlap aan techniek)
(hoewel ik met mijn RT ook lid ben van het GS forum vanwege de overlap aan techniek)
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
Welkom!
Ben ook bij dat je niet bij degene in Hoevelaken terecht gekomen bent, die is ook een "hele rare". :shock:
De knipperlichten is inderdaad wennen, maar na verloop van tijd .. ik zou niet anders meer willen.
Maar nu overdrijf ik ietwat. :lol:
Terug naar je vraag;
Ja, het handvat c.q de knoppenpartij kan versteld worden, vraag dat gerust aan Molenaar.
Want het is wel belangrijk dat het reservoir in de juiste positie blijft, binnen bepaalde toleranties, anders kan er lucht in de leidingen komen.
Zorg wel dat je eerst ff de goede zitpositie gevonden hebt, voordat je die aanpassing laat doen.
Want in principe is de "regel" dat je handels iets naar beneden wijzen met je hand vlak op de handvaten.
Oftewel je moet niet (overdreven) "naar beneden moeten grijpen" om de handels te kunnen bedienen.
En aangezien elk persoon uniek is qua afmetingen, inclusief handen/vingers, is het zaak dat je zadel wel in de voor jou juiste (finale) positie staat voordat je dergelijke verstellingen van de handvaten gaat doen.
En de buddyseat, tja, daar zijn hele topics reeds over geweest;
Bij BMW motoren is het zadel een sluitpost, lijkt het soms wel. Helaas.
Menigeen is inderdaad niet bepaald te spreken over het comfort van de BMW zadels.
Je niet op kosten willen jagen door adviezen over een niet-OEM zadel (zoals Corbin, Sargent, Moose Racing, Saddlemen, Touratech, Mustang, Bagster, om maar een paar niet-OEM merken te noemen), is het waarschijnlijk kosten effectief om je zadel te laten aanpassen. Bijvoorbeeld door Tijger Leathers in Den Haag. (http://tijgerleathers.nl)
Die kunnen jou bestaande zadel helemaal naar jou wensen aanpassen.
Een niet-OEM zadel van voorgenoemde merken moet je toch al snel denken aan honderden euro's.
PS:
Als het uitzetten van de knipperlichten voor jou momenteel nog een kriem is, zou je serieus deze wellicht moeten overwegen;
http://www.wunderlich.de/shop/en/turn-s ... ver-3.html
Heb zelf degene voor de 1200RT en die bevalt mij heel erg goed.
Ben ook bij dat je niet bij degene in Hoevelaken terecht gekomen bent, die is ook een "hele rare". :shock:
De knipperlichten is inderdaad wennen, maar na verloop van tijd .. ik zou niet anders meer willen.

Maar nu overdrijf ik ietwat. :lol:
Terug naar je vraag;
Ja, het handvat c.q de knoppenpartij kan versteld worden, vraag dat gerust aan Molenaar.
Want het is wel belangrijk dat het reservoir in de juiste positie blijft, binnen bepaalde toleranties, anders kan er lucht in de leidingen komen.
Zorg wel dat je eerst ff de goede zitpositie gevonden hebt, voordat je die aanpassing laat doen.
Want in principe is de "regel" dat je handels iets naar beneden wijzen met je hand vlak op de handvaten.
Oftewel je moet niet (overdreven) "naar beneden moeten grijpen" om de handels te kunnen bedienen.
En aangezien elk persoon uniek is qua afmetingen, inclusief handen/vingers, is het zaak dat je zadel wel in de voor jou juiste (finale) positie staat voordat je dergelijke verstellingen van de handvaten gaat doen.
En de buddyseat, tja, daar zijn hele topics reeds over geweest;
Bij BMW motoren is het zadel een sluitpost, lijkt het soms wel. Helaas.
Menigeen is inderdaad niet bepaald te spreken over het comfort van de BMW zadels.
Je niet op kosten willen jagen door adviezen over een niet-OEM zadel (zoals Corbin, Sargent, Moose Racing, Saddlemen, Touratech, Mustang, Bagster, om maar een paar niet-OEM merken te noemen), is het waarschijnlijk kosten effectief om je zadel te laten aanpassen. Bijvoorbeeld door Tijger Leathers in Den Haag. (http://tijgerleathers.nl)
Die kunnen jou bestaande zadel helemaal naar jou wensen aanpassen.
Een niet-OEM zadel van voorgenoemde merken moet je toch al snel denken aan honderden euro's.
PS:
Als het uitzetten van de knipperlichten voor jou momenteel nog een kriem is, zou je serieus deze wellicht moeten overwegen;
http://www.wunderlich.de/shop/en/turn-s ... ver-3.html
Heb zelf degene voor de 1200RT en die bevalt mij heel erg goed.
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
goedeavond,
Even een vraagje op die van Wunderlich knipperinstalatie uitzet ding.
Kun je als je die handel gemonteerd hebt nog wel het rechter knipperlichtknopje bedienen?
Vriendelijke groeten, Rob Rothe
Even een vraagje op die van Wunderlich knipperinstalatie uitzet ding.
Kun je als je die handel gemonteerd hebt nog wel het rechter knipperlichtknopje bedienen?
Vriendelijke groeten, Rob Rothe
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
Hallo Rob,
Even los van jouw vraag, waar ik helaas geen antwoord op kan geven, wil ik je ook graag van harte welkom heten op ons mooie
en vele plezierige kilometers toewensen op jouw GS.
Je gaat hier ongetwijfeld antwoord krijgen op jouw vraag . . .
Eilert
Even los van jouw vraag, waar ik helaas geen antwoord op kan geven, wil ik je ook graag van harte welkom heten op ons mooie


Je gaat hier ongetwijfeld antwoord krijgen op jouw vraag . . .

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
Ja, het is een smalle strip met een "grote" oranje knop, die de rechter knipperlicht-knop verder helemaal niet in de weg zit, bij mij.robertrothe schreef:Even een vraagje op die van Wunderlich knipperinstalatie uitzet ding.
Kun je als je die handel gemonteerd hebt nog wel het rechter knipperlichtknopje bedienen?
Zie ook afbeeldingen op hun website, dat geeft een goed perspectief, volgens mij.
- Wimis
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 sep 2015, 20:39
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Houten
- Locatie: Houten
Re: Nieuw hier. Dus even voorstellen
Met een R en een boxer ben je van mij part van harte Welkom 

R1200GS
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!