Ik zal me even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Piet den Breejen

Ik zal me even voorstellen

Ongelezen bericht door Piet den Breejen »

Ik zal me even voorstellen, ik ben Piet Schipper/verkoper, en rivier loods en sinds kort in het bezit van een Bmw R 1150 RT van 2002 met 115.000 km op de klok.
Voorheen heb ik sinds 1991 met drie verschillende Intruders 700,800 en 800 gereden, en me er altijd heerlijk mee vermaakt. De eerste Intruder 700 had ik tweedehands gekocht maar altijd een raar gevoel mee gehad tijdens het rijden, totdat ik er achter kwam dat er een draai in het frame zat door een eerder ongeluk van een oudere eigenaar. Via rechter kunnen afdwingen dat ik mijn geld terug kreeg en toen een nieuwe 800 gekocht.Die heb ik vervolgens jaren later weer in moeten ruilen voor een grote auto, omdat wegens gezinsuitbreiding van een drieling , mijn auto te klein bleek en aangezien we al twee kinderen hadden ik een dure 7 persoons auto nodig had.
Vijf kinderen op de achterbank in een kinderstoeltje is een dure hobby kan ik je vertellen !
Maar goed hoewel ik met de gedachte rondliep om bij een volgende motor naar een tour te gaan, kwam er toch weer een Intruder 800 op mijn pad en die heb ik toch nog weer ruim 5 jaar bereden. Alleen de laatste jaren kreeg ik steeds meer last van m,n rug en was 100 km eigenlijk al te veel .
Echter dit jaar (zal wel door de midlifecrises komen ) ben ik toch overstag gegaan en wilde een Honda pan European gaan kopen. Maar na verschillende proefritjes werd ik door motorport in ’s Hertogenbosch geadviseerd een keer met een R1150 rt te gaan rijden.
Vanaf dat moment was ik overstag alleen de prijs was me toch echt te veel.
Via marktplaats door gaan zoeken en bieden en na bij vele mensen te zijn langs geweest ,uiteindelijk in mei in Rotterdam een gevonden die aan mijn wensen voldeed. Inmiddels al meer dan 5000 km mee gereden en één keer stilgestaan omdat er een kabelbreuk was in de kabelboom vanaf het stuur .Ik had direct door wat het was , maar zonder gereedschap onderweg doe je niets . Maar prima geholpen door de ANWB.
Het enige wat me tegen valt is het toch wel het olieverbruik, bij mijn vorige motoren heb ik nooit iets bijgevuld, en nu al bijna 2 ltr bij 5000 km. Ik hoop hierover, op dit forum, toch wel een duidelijker beeld hierover te krijgen . gr piet
Erteetje

Re: Ik zal me even voorstellen

Ongelezen bericht door Erteetje »

hallo Piet,

icon_welcome
Veel mensen nemen een pauze in het motorrijden als er kinderen komen. Drie tegelijk :shock: die krijg je inderdaad niet op een motor.
Het bloed kruipt uiteindelijk altijd waar het niet gaan kan. Dus meestal komt er weer een motor _004

2 ltr op 5000 km vind ik inderdaad ook nogal veel. Ik ben pas bezig aan mijn 2e BMW Boxer maar heb nooit hoeven bijvullen.
Waarschijnlijk komt er van iemand hier het advies om de motor eens te laten nakijken bij Kenny van MSA :D (zie sponsor link hierboven. Hij is de huismonteur van het Forum met een berg kennis waar ik onder bezwijken zou :D

Succes
Luc
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Piet,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor jouw introductie. Je hebt aan de -1150- idd een hele fijne toermotor. De tip van Luc om deze te laten nakijken door MSA (ik zou voor een nulbeurt gaan) is een hele goeie. Een verbruik van twee liter olie op 5K is niet normaal. Doorgaans verspijker je 1 liter op 10K.

Nadat jouw RT weer in topconditie is ga je ongetwijfeld nog meer plezier beleven! Big RT Smile

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 31 okt 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel lees- en rijplezier toegewenst _004

Ik schaar mij zonder voorbehoud bij de vorige reageerders voor wat betreft de 0-inspectie bij MSA (Niels en Kenny)! Twee liter in 5000 km is geen briljante score. Bij mijn R1100RT deed ik een halve liter op 10000 bij een km-stand van rond de ton.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”