Ik zal me even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Ik zal me even voorstellen
Ik zal me even voorstellen, ik ben Piet Schipper/verkoper, en rivier loods en sinds kort in het bezit van een Bmw R 1150 RT van 2002 met 115.000 km op de klok.
Voorheen heb ik sinds 1991 met drie verschillende Intruders 700,800 en 800 gereden, en me er altijd heerlijk mee vermaakt. De eerste Intruder 700 had ik tweedehands gekocht maar altijd een raar gevoel mee gehad tijdens het rijden, totdat ik er achter kwam dat er een draai in het frame zat door een eerder ongeluk van een oudere eigenaar. Via rechter kunnen afdwingen dat ik mijn geld terug kreeg en toen een nieuwe 800 gekocht.Die heb ik vervolgens jaren later weer in moeten ruilen voor een grote auto, omdat wegens gezinsuitbreiding van een drieling , mijn auto te klein bleek en aangezien we al twee kinderen hadden ik een dure 7 persoons auto nodig had.
Vijf kinderen op de achterbank in een kinderstoeltje is een dure hobby kan ik je vertellen !
Maar goed hoewel ik met de gedachte rondliep om bij een volgende motor naar een tour te gaan, kwam er toch weer een Intruder 800 op mijn pad en die heb ik toch nog weer ruim 5 jaar bereden. Alleen de laatste jaren kreeg ik steeds meer last van m,n rug en was 100 km eigenlijk al te veel .
Echter dit jaar (zal wel door de midlifecrises komen ) ben ik toch overstag gegaan en wilde een Honda pan European gaan kopen. Maar na verschillende proefritjes werd ik door motorport in ’s Hertogenbosch geadviseerd een keer met een R1150 rt te gaan rijden.
Vanaf dat moment was ik overstag alleen de prijs was me toch echt te veel.
Via marktplaats door gaan zoeken en bieden en na bij vele mensen te zijn langs geweest ,uiteindelijk in mei in Rotterdam een gevonden die aan mijn wensen voldeed. Inmiddels al meer dan 5000 km mee gereden en één keer stilgestaan omdat er een kabelbreuk was in de kabelboom vanaf het stuur .Ik had direct door wat het was , maar zonder gereedschap onderweg doe je niets . Maar prima geholpen door de ANWB.
Het enige wat me tegen valt is het toch wel het olieverbruik, bij mijn vorige motoren heb ik nooit iets bijgevuld, en nu al bijna 2 ltr bij 5000 km. Ik hoop hierover, op dit forum, toch wel een duidelijker beeld hierover te krijgen . gr piet
Voorheen heb ik sinds 1991 met drie verschillende Intruders 700,800 en 800 gereden, en me er altijd heerlijk mee vermaakt. De eerste Intruder 700 had ik tweedehands gekocht maar altijd een raar gevoel mee gehad tijdens het rijden, totdat ik er achter kwam dat er een draai in het frame zat door een eerder ongeluk van een oudere eigenaar. Via rechter kunnen afdwingen dat ik mijn geld terug kreeg en toen een nieuwe 800 gekocht.Die heb ik vervolgens jaren later weer in moeten ruilen voor een grote auto, omdat wegens gezinsuitbreiding van een drieling , mijn auto te klein bleek en aangezien we al twee kinderen hadden ik een dure 7 persoons auto nodig had.
Vijf kinderen op de achterbank in een kinderstoeltje is een dure hobby kan ik je vertellen !
Maar goed hoewel ik met de gedachte rondliep om bij een volgende motor naar een tour te gaan, kwam er toch weer een Intruder 800 op mijn pad en die heb ik toch nog weer ruim 5 jaar bereden. Alleen de laatste jaren kreeg ik steeds meer last van m,n rug en was 100 km eigenlijk al te veel .
Echter dit jaar (zal wel door de midlifecrises komen ) ben ik toch overstag gegaan en wilde een Honda pan European gaan kopen. Maar na verschillende proefritjes werd ik door motorport in ’s Hertogenbosch geadviseerd een keer met een R1150 rt te gaan rijden.
Vanaf dat moment was ik overstag alleen de prijs was me toch echt te veel.
Via marktplaats door gaan zoeken en bieden en na bij vele mensen te zijn langs geweest ,uiteindelijk in mei in Rotterdam een gevonden die aan mijn wensen voldeed. Inmiddels al meer dan 5000 km mee gereden en één keer stilgestaan omdat er een kabelbreuk was in de kabelboom vanaf het stuur .Ik had direct door wat het was , maar zonder gereedschap onderweg doe je niets . Maar prima geholpen door de ANWB.
Het enige wat me tegen valt is het toch wel het olieverbruik, bij mijn vorige motoren heb ik nooit iets bijgevuld, en nu al bijna 2 ltr bij 5000 km. Ik hoop hierover, op dit forum, toch wel een duidelijker beeld hierover te krijgen . gr piet
Re: Ik zal me even voorstellen
hallo Piet,
Veel mensen nemen een pauze in het motorrijden als er kinderen komen. Drie tegelijk :shock: die krijg je inderdaad niet op een motor.
Het bloed kruipt uiteindelijk altijd waar het niet gaan kan. Dus meestal komt er weer een motor
2 ltr op 5000 km vind ik inderdaad ook nogal veel. Ik ben pas bezig aan mijn 2e BMW Boxer maar heb nooit hoeven bijvullen.
Waarschijnlijk komt er van iemand hier het advies om de motor eens te laten nakijken bij Kenny van MSA
(zie sponsor link hierboven. Hij is de huismonteur van het Forum met een berg kennis waar ik onder bezwijken zou
Succes
Luc

Veel mensen nemen een pauze in het motorrijden als er kinderen komen. Drie tegelijk :shock: die krijg je inderdaad niet op een motor.
Het bloed kruipt uiteindelijk altijd waar het niet gaan kan. Dus meestal komt er weer een motor

2 ltr op 5000 km vind ik inderdaad ook nogal veel. Ik ben pas bezig aan mijn 2e BMW Boxer maar heb nooit hoeven bijvullen.
Waarschijnlijk komt er van iemand hier het advies om de motor eens te laten nakijken bij Kenny van MSA


Succes
Luc
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Ik zal me even voorstellen
Hallo Piet,
Van harte welkom op ons mooie
en bedankt voor jouw introductie. Je hebt aan de
idd een hele fijne toermotor. De tip van Luc om deze te laten nakijken door MSA (ik zou voor een nulbeurt gaan) is een hele goeie. Een verbruik van twee liter olie op 5K is niet normaal. Doorgaans verspijker je 1 liter op 10K.
Nadat jouw RT weer in topconditie is ga je ongetwijfeld nog meer plezier beleven!
Eilert
Van harte welkom op ons mooie


Nadat jouw RT weer in topconditie is ga je ongetwijfeld nog meer plezier beleven!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Laatst gewijzigd door EileRT op 31 okt 2015, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Ik zal me even voorstellen
Van harte welkom op ons mooie
! Veel lees- en rijplezier toegewenst
Ik schaar mij zonder voorbehoud bij de vorige reageerders voor wat betreft de 0-inspectie bij MSA (Niels en Kenny)! Twee liter in 5000 km is geen briljante score. Bij mijn R1100RT deed ik een halve liter op 10000 bij een km-stand van rond de ton.
Bert M


Ik schaar mij zonder voorbehoud bij de vorige reageerders voor wat betreft de 0-inspectie bij MSA (Niels en Kenny)! Twee liter in 5000 km is geen briljante score. Bij mijn R1100RT deed ik een halve liter op 10000 bij een km-stand van rond de ton.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!