Nieuw lid
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Geen bijzonderheden
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Steggerda
Nieuw lid
Hallo allemaal.
Ik ben Ruud, 50 jaar en sinds 25 augustus weer in het bezit van een BMW. Het is een R1100RS uit 1996, met 66.000 km op de teller. Dit is mijn 4de BMW, maar de 3de van mijzelf. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald, heb ik een tijdje op een R80/7, 1000cc van een kennis gereden. Daarna kocht ik een R100RS, die ik een jaar of 2 heb gehad. Er kwamen electra problemen, die ik niet kon vinden/repareren. Daarom is deze motor weg gegaan, na veel investeringen. Ik heb toen een K100RT uit 1985 gekocht, waar ik ook met plezier op heb gereden. Vorig jaar is deze fiets weg gegaan, nadat deze bijna 3 jaar had stil gestaan, door lichamelijke problemen. Dit voorjaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Kawa 600ZZ-R gekocht, als heropstapfiets. En vervolgens staat er een kennis op de stoep met een R1100GS. Ik was op slag verliefd. Graag zou ik zelf ooit ook een GS hebben, maar een goede en mooie kan ik voorlopig niet betalen. Toch kriebelde het, om weer BMW boxer te rijden. Ik vond mijn RS vlak bij huis en kon een goede deal maken met de verkoper. Mijn Kawa dus ingeruild en de BMW mee naar huis. Er mankeren wel wat kleine dingetjes aan, maar die los ik rustig op. Kapotte lampjes in de teller, stadsllicht en alarmlichten die niet werkten, niets bijzonders dus. Komend najaar zal ik alle olie verversen en een nieuw filter plaatsen. Ik heb gelukkig de beschikking over een droge en lichte ruimte, om wat sleutelwerk te mogen doen.
Hopelijk kan ik veel info van het forum raadplegen, om het onderhoud makkelijker te maken.
Groeten,
Ruud
Ik ben Ruud, 50 jaar en sinds 25 augustus weer in het bezit van een BMW. Het is een R1100RS uit 1996, met 66.000 km op de teller. Dit is mijn 4de BMW, maar de 3de van mijzelf. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald, heb ik een tijdje op een R80/7, 1000cc van een kennis gereden. Daarna kocht ik een R100RS, die ik een jaar of 2 heb gehad. Er kwamen electra problemen, die ik niet kon vinden/repareren. Daarom is deze motor weg gegaan, na veel investeringen. Ik heb toen een K100RT uit 1985 gekocht, waar ik ook met plezier op heb gereden. Vorig jaar is deze fiets weg gegaan, nadat deze bijna 3 jaar had stil gestaan, door lichamelijke problemen. Dit voorjaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik een Kawa 600ZZ-R gekocht, als heropstapfiets. En vervolgens staat er een kennis op de stoep met een R1100GS. Ik was op slag verliefd. Graag zou ik zelf ooit ook een GS hebben, maar een goede en mooie kan ik voorlopig niet betalen. Toch kriebelde het, om weer BMW boxer te rijden. Ik vond mijn RS vlak bij huis en kon een goede deal maken met de verkoper. Mijn Kawa dus ingeruild en de BMW mee naar huis. Er mankeren wel wat kleine dingetjes aan, maar die los ik rustig op. Kapotte lampjes in de teller, stadsllicht en alarmlichten die niet werkten, niets bijzonders dus. Komend najaar zal ik alle olie verversen en een nieuw filter plaatsen. Ik heb gelukkig de beschikking over een droge en lichte ruimte, om wat sleutelwerk te mogen doen.
Hopelijk kan ik veel info van het forum raadplegen, om het onderhoud makkelijker te maken.
Groeten,
Ruud
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Nieuw lid
Hoi Ruud,
Veel plezier hier en succes met je R1100RS
Veel plezier hier en succes met je R1100RS

- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Ruud,
Van harte welkom op ons forum en veel plezier met jouw RS!
Eilert
Van harte welkom op ons forum en veel plezier met jouw RS!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-

En dit is hem dan.
-
Inmiddels zijn de lampjes in de toerenteller vervangen en werken de alarmlichten ook weer. Er was een draadje los van de schakelaar. Het lampje van het stadslicht was geknapt. Daar zit ook weer een nieuw exemplaar in. Het knipperlichtglaasje hoop ik deze week binnen te krijgen. Rechts voor is er een hoekje af.
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Veel rij- en leesplezier toegewenst
Bert M

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hele mooie R1100RS Ruud!

RuudR schreef:En dit is hem dan.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
Ik durf ook wel te zeggen dat ik er enorm blij mee ben.
Die ziet eruit alsof hij nog niet veel geleden heeft
Proficiat en veel plezier met je nieuwe aanwinst.
en uiteraard:
Luc

Proficiat en veel plezier met je nieuwe aanwinst.
en uiteraard:

Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!