Even voorstellen...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

clonestar
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Even voorstellen...

Ongelezen bericht door clonestar »

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken/maanden ben ik al regelmatig op dit forum geweest als bezoeker om informatie te vinden van BMW's...
Sinds vandaag ben ik echter ook de eigenaar van een BMW -1150- ...

De BMW stond te koop bij Wim ter Braake in Nijeveen.

Voor deze Beamer heb ik gereden op een Kawa GTR1000 uit 1998 en daarvoor op een Suzuki GSX600F van 1998 en mijn eerste motor was een GSX600F van 1993.

Helaas is de eerste dag niet verlopen zoals ik wilde;
De BMW liet het onderweg naar huis afweten!
Het is een probleem met de koppeling heb ik net te horen gekregen. Er komt onder garantie een nieuwe in! _004

Toch hoop ik dat dit euvel snel opgelost kan worden... met vakantietijd en zo. Nu hopen dat de rest van de kilometers daarna probleemloos worden!

Oh ja, in het gewone leven ga ik door onder de naam Jeroen.

Effe een plaatje van de Beamer want hij ziet er -kwijling- uit:
Bijlagen
DSC_8343-klein.JPG
They made me an offer I couldn't refuse...
Either my brain or my signature on paper.
So I used my brain to sign the paper!
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen...

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jeroen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en je gaat ,na het vervangen van de koppeling , genieten van jouw mooie -1150- ! _004 Big RT Smile

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel lees- en rijplezier toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
clonestar

Even nog een korte update.

Ik heb nu de afgelopen week de eerste tank leeg gereden (ja, ik weet dat dat nog niet heel veel kilometers zijn! :)).
Heb gemerkt bij het tanken dat de vul-opening van de tank echt klein en onoverzichtelijk is, dus daar ga ik nog even naar kijken (had hier op het forum een document erover gevonden).
Nu eens kijken hoe zuinig die RT wel niet is... ik heb het gevoel dat hij aardig zuinig is (beter dan 1 op 20 volgens mij).

Ook nog opgevallen waarbij ik niet zeker weet of dit normaal is: het tank lampje is niet aangegaan terwijl ik op een gegeven moment nog maar 1 blokje had op de display (bij het stilzetten van de RT waren het er weer 2...) Maar ik meen te hebben gelezen dat als je nog 2 blokjes op de display hebt dat dan de tank indicator moet gaan branden?!
Of moest ik nog wat verder doorrijden?! :oops: Want kreeg er nog geen 19 liter in (gevuld tot de rand van de vul-opening)?!

Koppeling problemen zijn helemaal weg... Heerlijk schakelen nu, ik moet alleen wennen aan andere versnellingen bij bepaalde snelheden ten opzichte van de vorige motor...
+/- 2200 toeren is een heerlijke manier van rijden vind ik zelf, en dan hogere versnelling vanaf +/- 2800 toeren.
Of is dat bij anderen heel anders door andere afstellingen of iets dergelijks?

[groet]
Jeroen
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Jeroen, fijn dat de problemen met de koppeling nu weg zijn. Wat betreft het indicatorlampje op het dashboard voor de brandstof, daar kan ik je geen antwoord op geven (ik rij mijn tank bijna nooit helemaal leeg). Wel vind ik de 2200 tpm aan de lage kant voor onze boxers. Je kunt beter een hoger toerenaantal aanhouden: rond de 3500 tpm, daar houden ze van! :D
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hoi Jeroen.

Die ziet er zeer zeker gelikt uit.
Heel veel plezier met je -1150- en ook hier op het forum!!

[groet]
Luc
stockie
Woonplaats of omgeving: Etten-Leur

Ongelezen bericht door stockie »

Welkom en veel rijplezier
HermanSietsma
Forumsponsor
Forumsponsor
Woonplaats of omgeving: Beilen
Contacteer:

Ongelezen bericht door HermanSietsma »

Hoi Jeroen. Gefeliciteerd met je motor. Ben het eens met de reactie van Ellert, de boxers lopen het mooist tussen de 3500 en 5000 toeren. Te lage toerentallen stimuleren ook het olieverbruik, dus beter iets hoger aanhouden. Mijn ervaring met het benzine controle lichtje is dat die bij 1 of 2 blokjes wel zo'n beetje aan moet gaan. De tank nog eens goed leeg rijden zou moeten leren of het lampje het wel of niet doet. Mijn ervaring is dat het lampje en de benzine meter in het FID niet aan elkaar gekoppeld zijn.

Gr Herman
Eigenaar Motorhuis Zwolle
clonestar

Ik heb sinds ik de motor heb nu een kleine 1000 Km gereden...
Inderdaad mocht mijn toerental nog wat hoger... tegenwoordig ga ik niet onder de 2500 toeren in een willekeurige versnelling waar ik in rijd, en dat rijd inderdaad soepeler dan als ik onder de 2500 toeren ga rijden.
Momenteel al weer bijna de tank leeg (lees nog 3 streepjes sinds vandaag), dus van de week weer tanken... Ik vermoed dat ik een kleine 18 a 19 kilometer per liter benzine rijd nu.
Dat gaan we van de week wel uitrekenen als ik heb getankt.
Ook wil ik binnenkort hier nog een kennis laten kijken of misschien de kleppen e.d. afgesteld dienen te worden van de motor aangezien dat volgens mij nog niet/nooit is gedaan.
Dat zal denk ik ook nog eens kunnen schelen op het aantal kilometers op een liter...
Ik ga denk ik tot het laatste streepje op de indicator voordat ik ga tanken... Dus tot ik te veel begin te zweten en bang ben dat ik stil zal komen te staan... Misschien toch voor de zekerheid een reserve tankje in de zijkoffers meenemen... Er is niets zo vervelend als stil komen te staan zonder benzine! :O

Zeer benieuwd wat het stellen (binnenkort) en het lampje doet deze week. We zullen zien.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”