Nieuw lid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Pailut

Nieuw lid

Ongelezen bericht door Pailut »

Gegroet mede Beamer riders!

Twee maanden geleden heb ik, na vele Japanners gereden te hebben, de stap naar een BMW gemaakt. Ik kreeg 'An offer I couldn't refuse'! Ik heb een BMW R 1100 RT gekocht en ik moet eerlijk zeggen......dat had ik eerder moeten doen! Wat een machtig mooie machine is dit zeg! Na een proefrit van een uur wist ik dat dit DE motorfiets was voor mij! Eigenlijk wist ik dat al nadat ik opstapte:-) Met mijn twee meter was ik op zoek naar een comfortabele motorfiets die geschikt was voor lange mensen, en nadat ik op een Pan European had gezeten, waar ik overigens niet goed op zat, dacht ik........ach wat, ik probeer ook nog eens die BMW. Een Glacier green R 1100 RT met 38000 km op de teller. Na de proefrit meteen gekocht (Impulse buy) en een paar dagen later naar MSA in Ede gereden voor een afstelbeurt. Niels heeft de Beamer perfect afgesteld en na de remleidingen te hebben laten vervangen ben ik nu 'A happy camper!' MSA in Ede.....een aanrader! Eindelijk heb ik ook door hoe ik die lastige BMW bak moet schakelen en ik moet zeggen...........vandaag de eerste rit gemaakt zonder enige misser! Geen geratel of ´Clunks`! Geruisloos en ´Smooth as a goose! Ik moet zeggen dat het schakelen, nadat ik alleen maar Japanners gereden heb, wel ff wennen was maar nu ben ik helemaal blij met mijn Beamer! Wat een prachtmachine! Inmiddels 4000 km gereden en nog geen olie bij hoeven vullen. Binnenkort naar Ede voor de 40.000 km beurt en dan weer volop rijden! Gisteren een navigatiehouder gekocht voor mijn smartphone en een laderkabel. Kom maar op met dat mooie weer! In mijn directe omgeving (Ik woon in een klein dorp vlak bij Utrecht) is het goed rijden! Ik ben 49 jaar oud en nadat ik vanuit 'The US of A' weer hier ben komen wonen voel ik mij nu helemaal thuis! Ik ga nu proberen om een paar foto's bij te voegen....hoop dat het lukt!
Bijlagen
2015-08-08 01.09.47.jpg
2015-08-08 01.09.47.jpg (103.82 KiB) 272 keer bekeken
2015-08-08 00.58.51.jpg
2015-08-08 00.58.51.jpg (139.55 KiB) 272 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pailut op 13 aug 2015, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel rij- en leesplezier toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Pailut,

Van harte welkom op ons RT-forum en gefeliciteerd met de aanschaf van een mooie -1100- , die gezien de km.stand nog maar net is ingereden. Een goede keuze om jouw RT te laten onderhouden door MSA. Daar is jouw BMW en ben jij blij mee! Big RT Smile

Vele plezierige kilometers toegewenst!

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Jester

Ongelezen bericht door Jester »

Herkenbaar....ik heb ook meer dan 25 japanse viercilinders gereden, met veel plezier overigens. Maar zo'n bigtwin is wel even wat anders nu..... _004

Volgens mij heb ik ook op deze geboeden, kan dat? Had de eigenaar er niet bij geschreven niet te bieden als je het nioet eerst met je vrouw had overlegd..? :D

Mooie -1100- !
Pailut

@Jester.....ik denk niet dat dit dezelfde is waar jij ook op hebt geboden. Ik heb mijn -1100- bij een dealer (Geen BMW overigens) gekocht en voor zover ik weet waren er geen voorwaarden gesteld aan de koop. Ik vind de door jou genoemde voorwaarde overigens wel geestig :lol:
RonaldR
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door RonaldR »

Mooie machine!
En mooie km stand erbij

Veel plezier!

En fijn om te horen dat er meer mensen nog een beetje moeite hebben met schakelen :)
Pailut

Inmiddels heb ik uitgevogeld hoe geluidloos en soepel te schakelen. Toen ik de -1100- net had waren de schakelingen van 1-2 en 2-3 in 9 van de 10 gevallen bagger......veel geratel en geklak etc. Best frustrerend want van 3-4 en 4-5 ging in het begin echt super! Nu werkt voor mij het beste: een behoorlijke voordruk op de 'pook', en dan op het moment van opschakelen heel snel en gelijktijdig de koppeling in. Het schakelen gaat dan, althans bij mij, echt geruisloos en super smooth _004
_oo_ zeg ik dus!

Gr.

Al
Laatst gewijzigd door Pailut op 11 aug 2015, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
RonaldR
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door RonaldR »

Blijft dus nog ff oefenen voor mij :D
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Waar heb ik dat eerder gehoord? "dat had ik eerder moeten doen"
Oh ja, dat heb ikzelf en heel veel anderen ook gezegd nadat ze een BMW hadden gekocht :D _004

Jij kunt met je mooie -1100- met die kilometerstand nog heel lang heel erg veel plezier hebben.

[groet]
Luc
Ronald K
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Ongelezen bericht door Ronald K »

Welkom op het forum en veel motorplezier gewenst.
Ik ben zelf ook 1m96 lang en heb (te laat vind ik nu) de voetsteunverlagers van Verholen erop gezet.
Je houdt je eigen pedalen alleen komen ze wat lager en dat is echt heel prettig met onze lengte.
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdet ... 32,6,,.htm

Overigens moet je dan ook je schakel en rempedaal verlengen, maar dat adresje wat ik daarvoor had gevonden moet ik ff voor je opzoeken.
Die verlengers kosten daar rond de 15 € per stuk.
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Ben1200RT
2024
2024
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Zweden
Woonplaats of omgeving: Smalland

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Welkom op het forum en veel veilige kilometers op jou BMW1100RT. Eigenlijk niet verwonderlijk dat jij je thuis voelt bij MSA. Kenny is van origine een ..... Americaan.
En 1 van de beste monteurs met een giga berg kennis en liefde voor de RT's.

Groeten Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
stockie
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Etten-Leur

Ongelezen bericht door stockie »

Welkom en veel rijplezier!
Pailut

To all.....dank voor de reacties! Ik heb net een paar dagen in de Ardennen gereden en heb genoten van mijn -1100- !! Ik vind deze machine echt een droom......comfortabel, snel, gemakkelijk te hanteren en ook nog 'Very cool' om te zien! Eerlijk is eerlijk.....de versnellingsbak is iets waar je aan moet wennen maar als je dat eenmaal door hebt........fantastisch! De eerste ritten had ik een ongemakkelijk gevoel bij elk verkeerslicht dat op rood ging.....oh jee....terug naar 1 en dan weer opschakelen naar 2, met weer die 'clunky shift' naar 3! Als je dat eenmaal doorhebt is er niets beter! Uiteindelijk is de -1100- de fijnste motorfiets waar ik ooit mee gereden heb sinds het behalen van mijn motorrijbewijs in 1990!

Big Al
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

GENIET van jouw -1100- . . . dat gevoel heb ik gelukkig ook nog steeds en daar GAAT het uiteindelijk om! Big RT Smile
Pailut schreef:Uiteindelijk is de -1100- de fijnste motorfiets waar ik ooit mee gereden heb sinds het behalen van mijn motorrijbewijs in 1990!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”