Opstappen doe je zo

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Noortukker
Type: R1200RT

Opstappen doe je zo

Ongelezen bericht door Noortukker »

Na jaren op mijn trouwe 1100 rond getoerd te hebben met mijn lady op de duozit zonder topkoffer
nu dan een 1200 met topkoffer voor het heerlijke steuntje in de rug.
Maar ja, nu blijkt dat de lady het toch wel erg lastig vind om op en af te stappen met zo'n koffer achterop.
Dus de simpele vraag is wie heeft ervaring met een duo die op/afstapt met een topkoffer en wat is nu de
handigste manier.
ps lady is geen 18 meer en legt haar benen niet meer in haar nek. :D

groet,
André
Van A naar B is het leukst op een RT
maRTin

Re: Opstappen doe je zo

Ongelezen bericht door maRTin »

Gewoon, Linkervoet op linkerstep, gaan staan en dan rechterbeen over topkoffer :D
Over rechts kan natuurlijk ook.
En anders moeders een fitness abonnement kado doen??? :shock:

gr Martin
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

1. Op standaard of middenbok. :?:
2. Lady neemt plaats via het voorste zetel en schuift naar achter. :shock:
3. Lenige man neemt vervolgens plaats door 1 been tussen angstig kijkende Lady en tank in te schuiven en te gaan zitten. :O

Andere optie: lenige man verwijderd topkoffer en rijdt lekker zonder koffer, maar het blij kijkende Lady :lol: :lol:
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik doe het net als Miklos.
Wel even opletten, want als de duo met zijn volle gewicht alleen op het linker voetstepje gaat staan, trekt de boel opeens heftig naar links.
Dus, stuur vasthouden en beide voeten aan de grond voordat de duo opstapt.
Hans
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Andere optie;

Fiets vlak naast hoge(re) stoeprand, bestuurder op de fiets, en fiets iets laten overhellen naar de dame in kwestie.
Dame stapt dan vanaf hoge(re) stoeprand (wat al zo'n 10 cm scheelt) en met schuine fiets (niet te schuin, je moet de fiets wel onder controle kunnen houden, dus max. 10 ~ 15 graden helling of zo, bestuurder moet zelf bepalen wat hij nog comfortabel vindt en goed kan houden) pakt ze de schouders van de bestuurder hoog en stevig vast, trek haar ene been over haar zadel heen (voet is vaak al voldoende, anetomie & zwaartekracht volgt vanzelf).
Hierdoor steund ze op de bestuurder en kan ze voorzichtig haar gewicht in het zadel laten zakken, terwijl de bestuurder de fiets weer verticaal duwt.
Met een beetje oefenen kan je dat perfect timen, en anders moet bestuurder over zijn linkerschouder kijken en de fiets verticaal plaatsen zodra hij een voet en een stuk been ziet.

Als er geen stoeprand in de buurt is;
Bestuurder houdt fiets weer schuin, dame trekt met haar linker hand haar linker-voet naar haar bil toe (hoeft niet super-plat of zo), ze pakt wederom de schouders op een hoog punt beet van de bestuurder en plaatst haar linker-knie op het zadel. Als ze dan haar bekken stevig tegen de rug duwt van de bestuurder zal haar linkerbeen over het zadel naar beneden schuiven, "vallen" bijna.

Bestuurder moet er natuurlijk op bedacht zijn dat als de fiets schuin staat, het gewicht van de passagier "plotseling" kan gaan mee werken om de fiets nog verder om te trekken.

Vandaar de timing die noodzakelijk is om de fiets op het juiste moment rechtop te trekken, anders val je om.

In de US wordt dit scoop genoemd, en de beste vertaling die ik kan bedenken is "lepelen".

Als het vanaf de rechterkant opstappen als onprettig of riskant gezien wordt, kan je de fiets omdraaien als je een stoep hebt, en de jiffy uitzetten, voor het geval dat...

Met enig oefenen een timing kan dit een mogelijke oplossing zijn.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Nog een optie;

Lady thuis laten en een andere(die schijnen er te zijn) met lange benen en iets leniger meenemen.

:D :D :oops:
han62

Ongelezen bericht door han62 »

Zet de motor op de Jiffy . neem dan zelf plaats op de motor en ga staan Met je voeten op de grond. ( als je klein bent is dat natuurlijk lastig) Daardoor maak je ruimte voor je lady. houd het stuur vast en lady zet de linker voet op de linker voetsteun en gaat erop staan op dat moment is er nog maar een geringe hoogte en kan ze makkelijker het rechterbeen over de Buddy en tussen de koffer door op de rechter steun plaatsen. dan zet je de motor recht gaat zelf zitten en klapt de jiffy in.

Gewoon een paar keer proberen.

Veel succes
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Lady is toch een hond :?: :oops: :D
BeemerBert
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

vioma schreef:Lady is toch een hond :?: :oops: :D
Wel een lieve hond :D
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Nina gaat rechtop op de linker step staan, stapt dan gewoon TUSSEN mijn rug en de topkoffer door.
Ze heeft kleine beentjes en zou nooit OVER de koffer komen... bovendien is dit veel makkellijker :-)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
han62

Ongelezen bericht door han62 »

EuropeRider schreef:Nina gaat rechtop op de linker step staan, stapt dan gewoon TUSSEN mijn rug en de topkoffer door.
Ze heeft kleine beentjes en zou nooit OVER de koffer komen... bovendien is dit veel makkellijker :-)
Dat is de manier die ik ook al had aangegeven. wij doen het ook altijd op die manier.

En anders komen we toch helpen ;) :D
Noortukker

Best beemer vrienden,

Hartelijk dank voor alle goede en goedbedoelde adviezen.
Een aantal manieren hadden we natuurlijk al geprobeerd.
De tip van en jonger exemplaar met langere benen krijgt waarschijnlijk geen goedkeuring.
Haar been over de koffer zwaaien lukt inderdaad niet, En de scoop vereist timing tja :roll:
Dus het wordt er tussendoor of naar achterschuiven.
We gaan het opstappen van het voorjaar weer oefenen. De dame houdt van mooi weer. :)
En anders wordt het weer ouderwets toeren zonder topkoffer met (indien nodig) een bagage rolletje achterop.

groet,
André
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Oke... Lady begint van 6 meter achter de fiets en rent volop tot dat ze net met beide handen op de topkoffer kan zetten. Zij springt over de topkoffer en beland perfect op haar plaats op de buddy. Andre geeft vol gas and rijdt richting zonsondergang. THE END :lol:

Gr,
Kenny
Noortukker

ksimon schreef: Andre geeft vol gas and rijdt richting zonsondergang. THE END :lol:
Gr,
Kenny
Uhhhh dan sta ik ongeveer na 30 sec. tot mijn nek in de noordzee :shock:
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

noortukker schreef:Uhhhh dan sta ik ongeveer na 30 sec. tot mijn nek in de noordzee
[melig]
Maar dan is het zeer eenvoudig: vraag Lady om een stuk de zee in te zwemmen, rijdt de zee in tot onder Lady, laat haar u bij de schouders houden en rijdt terug tot op het strand.

Wel van te voren ruim roomboter aanbrengen op de vrijliggende metaaldelen van uw motor...
[/melig]

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”