hobby naast motorrijden

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

theridingman

hobby naast motorrijden

Ongelezen bericht door theridingman »

Hoi allemaal,

Ik ga er van uit dat we hier allemaal motorrijden als hobby (een uitzondering daar gelaten die de motor enkel voor woon/werk gebruikt).
Maar er is in het leven nog meer dan werken en motorrijden. Daarom vraag ik me af welke hobby de leden hebben naast motorrijden. Als topicstarter zal men waarschijnlijk van mij verlangen dat ik begin zeker? Wel ik heb een hele tijd Wing Chun beoefent, dit is een Chinese gevechtssport. De oorspronkelijke stijl die Bruce Lee als 15jarige heeft geleerd en waarop hij later zijn eigen interpretatie ontwikkelde, het Jeet Kune Do. Bij Wing Chun is ontspanning heel belangrijk, de gevorderde student is in staat zichzelf aan de tegenstander aan te passen en zijn bewegingen aan te voelen en erin mee te gaan. Shi Sau is een oefening die dit aanleert. Ook de bekende wooden dummie's zijn een belangrijk onderdeel van het Wing Chun.

Na mijn verhuis vanuit het binnenland naar de kust heb ik nergens een club in de buurt kunnen vinden. Het dichtste bij is 45min rijden enkele rit. Na een full time job met zeer vermoeiende onregelmatige uren en daarnaast ook nog familiale verplichtingen zie ik dat echt niet meer zitten om er zo ver voor te gaan rijden 's avonds na het werk. Dus ben ik me stilletjes aan aan het neerleggen dat ik mijn passie niet meer verder zal beoefenen. Ik wil nog wel iets doen, maar ben stilletjes aan op een punt in mijn leven gekomen dat ik me wil gaan ontspannen ipv in het zweet te gaan sporten. Dus denk ik heel sterk aan sportduiken. Een club (en zelfs meerdere) vlak in de buurt, uren komen redelijk uit met mijn werk, het is pure ontspanning en genieten en mijn dochter van 13 zou met me meegaan zodat we kwalitatieve papa/dochter tijd met elkaar kunnen doorbrengen en elkaars buddy worden (duikers duiken altijd met z'n 2, buddy's dus). Vandaag start de eerste les, theorie met aansluitend de 1ste zwembadtraining. Na 5 theorielessen en 5 zwembadlessen volgen nog 4 buitenwaterlessen met een examen erna. Wanneer dit met succes wordt afgelegd krijg je je eerste brevet van open water diver (bij andere organisatie's heeft dit brevet doorgaans een andere naam maar is wel allemaal gelijkgesteld). Goedkoop is het niet, maar wel spannend allemaal.

Wie volgt?
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: hobby naast motorrijden

Ongelezen bericht door Baird »

Leuk initiatief dit draadje _004

Naast het motorrijden mag ik graag een beetje tokkelen op gitaren en heb ik jaren geleden samen met dochter (toen 13/14 jaar) onze PADI gehaald, later heeft ook mijn zoon zijn brevet gehaald. Vervolgens jaren met zijn drieen gedoken in Spanje en straks gaat die 'kleine' meid van 22 naar Thailand om daar een maand duikvakantie te houden.

Verder het vooral technisch volgen van de F1 door de jaren heen. Het lichaam laat helaas sporten niet meer toe zoals ik dat gewend was, beetje fietsen en dan houd het op.

Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Op mijn 43ste begonnen met Tang Soo Do, zeg maar traditioneel Koreaans karate, en op mijn 51e de zwarte band gehaald. Nu al weer een tijdje gestopt, maar ik zit er over te denken weer te beginnen. Daarnaast lees ik veel over wetenschap en techniek. Ik ben altijd jaloers op mensen die veel sleutelervaring hebben, maar ik probeer wel altijd de techniek erachter te begrijpen. Ook een fanatiek F1 en Motogp fan met interesse in de techniek maar dat wordt steeds meer verborgen, jammer.
Andrew
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland

Ongelezen bericht door Andrew »

Naast mijn -1100- heb ik ook nog een paar hobby's.
Ik vind het heerlijk om op de mountainbike door het bos te crossen.
Uiteraard wel op het uitgezette mountainbike parcours _004
Daarnaast mag ik ook graag een beetje knutselen en toeren met mijn Alfa Romeo Spider.
Ik weet het is geen Bmw maar net als de -1100- heeft hij wel een karakter.
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Leuk topic _004

Naast mijn drukke bestaan als DGA van twee internationaal opererende bedrijven en een holding, heb ik ook nog wat tijd over om mij daarom heen te vermaken:
- natuurlijk het motorrijden met de daarbij horende randverschijnselen (poetsen en wat aandacht besteden aan een leuk forum ;) )
- het 'verzamelen' van semi-klassieke Engelse automobielen. De teller staat inmiddels op drie...
- Reizen in het algemeen
- het lezen van andermans reisverhalen en het (be)schrijven van mijn eigen reiservaringen
- Lezen in het algemeen
- kokkerellen (zeer therapeutisch met hulp van de kookboeken van Jamie Oliver)
- en nog wat projectmatig technisch gepruts, zoals bijvoorbeeld af en toe het opkopen, restaureren en verkopen van oude Wilesco stoommachines

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Mello
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nieuweschans

Ongelezen bericht door Mello »

Zit bij de vrijwillige brandweer als hobby.
Behalve de oefen avonden wee je nooit wanneer er een beroep op je wordt gedaan en toch weer min of meer schrikken als de pieper gaat waardoor de adrenaline wel wat gaat stromen.
Afwachten wat je tegen komt, maar vindt het ondanks wat je mee maakt ( kan maken ) de moeite waard.

[groet] Johan
sidney
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Assen

Ongelezen bericht door sidney »

Naast het motorrijden duik ik graag, ik heb vorig jaar mijn PADI open water diver brevet gehaald en geniet graag van de onderwaterwereld. Het omringd zijn door vissen en de (meestal) absolute stilte ( op je eigen ademhaling na) werken erg ontspannend voor mij :D

En daarnaast ben ik gek op Britse, Duitse en Zweedse (sport) auto's
''De gixxer'' 1996 Suzuki GSX-R 750 SRAD -verkocht-
2005 BMW R1200RT
theridingman

Net thuis van de allereerste les duiken, eerst theorie en vervolgens de eerste echte zwembadduik. Was super leuk. Al vond ik dat ze zich van de theorie maar makkelijk vanaf maakten door enkel maar een dvd op te zetten van 50min en vervolgens een paar quiz vragen erover te stellen. Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen. Het duiken zelf was allesinds super leuk, en daar doe je het tenslotte voor. Morgen reeds de volgende les. We kijken er naar uit. Leuk te lezen dat er hier nog sport duikers op het forum aanwezig zijn. En ook de anderen die reeds gepost hebben, hebben leuke hobby's, tof om dat te lezen allemaal. _004
sacuL
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Rt ers,

Ook ik heb naast de motor een aantal hobby's.
Ik heb een passie met de watersport, zo heb ik mijn eigen sloep vanaf een casco helemaal opgebouwd.
Motor, aandrijving,roer, stuur en al wat er nog meer komt kijken om deze sloep met veel teak en mahoniehout tot een plaatje te maken.
Ik heb hier veel voldoening en veel bekijks mee.
Daarnaast ben ik ook nog bezig met de restauratie van een Kreidler floret RMC 1978 ook heel leuk om te doen en er straks mee te toeren met de brommerclub
Daarnaast heb ik al een hel mooie Peugeot Bima uit 1951 opgeknapt waar ik zo nu een dan op rijd, deze heb ik al eens op het forum gepost.

Dus vervelen doe ik mij niet, en hoop dit nog lang te mogen blijven doen. _004

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Interessant!

Ik hou het op kernwoorden zoals elektronica, tele- & datacommunicatie, beveiliging, verkeer en schietsport (en dan met name scherpschutter lange afstand) omdat ik niet alles meer zo actief meer (kan) doe(n).
Vroeger ook heel actief judoka.
Mijn huidige hobby is het helpen van mensen, daar gaat veel vrije tijd in zitten. :lol:
Fotomotorman
Bijz: 2009 zwart full options
Woonplaats of omgeving: Borne

Ongelezen bericht door Fotomotorman »

Twee zaken: Sport en Fotografie. Beiden bedrijf ik iedere dag. Er gaat dus geen dag voorbij zonder sport en geen dag waarop ik geen foto's maak. Via de Atletiekunie ben ik gecertificeerd hardlooptrainer en momenteel in training om mijn derde marathon in een jaar tijd te lopen. Deze foto is dan wel weer door mijn vrouw Anka gemaakt tijdens een looptraining die ik haar geef.
Afbeelding
Driving my Beemer is my ultimate way of living!
Arjan W
2024
2024
Bijz: De bestuurder
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Arjan W »

Leuk idee dit onderwerp. Ik heb als hobby naast de tweewieler als eerste mijn gezin (hoe cliche). Wij gaan graag samen op stap en reizen vinden we ook erg leuk.

Vroeger heb ik veel gezeild en ook zeilles gegeven. Zeilen mag ik nog erg graag doen echter ik heb zelf geen eigen boot meer. Waar mijn meeste tijd nu in gaat zitten is de Reunisten vereniging van de locale scouting groep. Na een aantal jaar penningmeester te zijn geweest wordt ik (indien iedereen ja stemt) benoemd tot voorzitter.

Ook is mijn broertje vorig jaar gestart als ZZP'er. Hij verhuurt zichzelf en zit in de sto/tarwehandel. Nu heeft hij het extreem druk. Ik ondersteun hem als boekhouder en met aangiftes e.d. Erg leuk en leerzaam.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik hou erg van kantklossen.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hobby naast mijn werk:

Mijn gezin
Mijn motor, en het sleutelen eraan en het forum.
Mijn auto
Fotografie
Computers
Schietsport korte en lange afstand. En hele lange afstand.
Zwaarden en messen verzameling
Kickboxen maar na mijn medische ingreep niet meer mogelijk.
Stickers maken
Koken
Autosport F1, WTTC en Rally
Motorsport Rossi en Michael van der Mark
Oke en waar houdt het op?
WaltzingMatilda
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Dat bepaal jezelf :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
theridingman

doov650 schreef:Ik hou erg van kantklossen.
Ik vind die werkjes enorm mooi. Echt nog een oude ambachtelijke bezigheid. Geweldig! Doe je ook aan naaldklossen?
RobNIJ
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Sinds een jaar ben ik gediplomeerd vrijwillige molenaar en draai iedere week in de molen van Hernen.
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Mooi zo'n ambacht bedrijven RobNij!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Ralf
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door Ralf »

Sleutelen aan de motor.
Radiozendamateurisme, secretaris van de lokale afdeling, electronica, zelfbouw ontvangers, arduino.
Fotograferen, voornamelijk onze honden.
MotoGP en F1 probeer ik bij te houden en zeker de techniek er achter.
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik ben één van die RT-rijders die hoofdzakelijk motor rijdt omdat het de meest praktische manier is om van A naar B te komen, ik heb echt een Oia -hekel aan files. Uiteraard combineer ik het nuttige met het aangename van motorrijden, maar ik zie het niet als mijn hobby. Sleutelen aan de motor zou ik best willen, maar heb er de ruimte niet voor.

Mijn grootste passie/hobby is toch wel muziek, zowel als luisteraar (thuis op LP,CD,DVD en BluRay of in een zaal) en als technicus bij een koor en in de Boerderij. Deze uitnodiging om eens te komen kijken/luisteren staat nog steeds open ! Binnenkort overigens een nieuw speeltje voor mijn en mijn collega's in de kleine zaal:
Afbeelding
(ter info: dit is een digitale geluidstafel van Midas, de Pro2-C _005 )

Daarnaast bezoek ik regelmatig de bioscoop, geniet op een terras of thuis van een goed glas bier of whisky en kruip soms in een hoekje weg met een boek. En in de vakantie's proberen mijn wederhelft en ik ergens een pretpark te bezoeken voor de rollercoasters - vorige week nog in het HeidePark geweest _004
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Peter_V
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Ongelezen bericht door Peter_V »

Naast de R1100RT voor het rijplezier een Yamaha XS750 als hobby en knutsel project. Ik zie toch meerdere malen vechtsport en zelfs schutters voorbij komen :D . Ik heb de schietsport zelf ook nog beoefend en het grootste gedeelte met revolvers, dat doe ik echter al wat jaartjes niet meer maar als ik weer eens wat tijd over heb...

Op het gebied van sport ga ik graag een stuk fietsen op de Giant hybride (combi race en mountainbike) en doe ik aan Escrima (stok vechten) en een combi van bewapend en onbewapend vechten. En dan nog:

Houtbewerking
Fotografie & fotobewerking
ICT - vanallesennogwat
Films kijken, zowel in de bios als thuis
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
wil_kok

Ongelezen bericht door wil_kok »

Naast het motorrijden, wat zeker op nr. 1 staat, heb ik nog de volgende uitlaatkleppen:
- Fietsen, zowel op de racefiets, mountainbike als spinningfiets (indoor)
- Duiken, lekker onderwater kijken en genieten van alle mooie levende dingen, ook in Nederland.

Groet,

Wil
strik
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door strik »

Grappig om te zien dat meerdere BMW rijders aan vecht of schietsport doen. Ik dacht dat ik alleen zo'n oude gek was.

Vanaf mijn 40ste wado karate. Dit jaar waarschijnlijk voor 1e dan (zwart). Verder cross ik met een enduro op de crossbaan en hoop ik nog wat offroad/enduro ritten te gaan rijden in de winter.

Met veel plezier kom ik regelmatig terug op dit forum en volg ik ook op de voet de laatste ontwikkelingen van Max Verstappen.

Ooh ja...ik heb ook een grote tuin die regelmatig onderhoud nodig heeft. (werkt ook echt ontspannend)
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Zoals eerder al opgemerkt, hebben wij - BMW bezitters - kennelijk iets met "vechtsporten". Vechtsporten is overigens niet de juiste aanduiding, want het heeft weinig met vechten te maken. In het grijze verleden deed ik aan Judo en Jiu Jitsu. Voetballen heb ik ook gedaan.. hoewel mijn teamgenoten het niet op voetbal vonden lijken. Als reserve heb ik toch meerdere hoogtepunten mogen beleven.

Muziek luisteren is altijd een hobby van mij geweest en zal het ook wel blijven. Vooral een fan van Ritchie Blackmore, ex.gitarist van Deep Purple. Afgelopen 10 jaar meerdere concerten van hem en zijn huidige band Blackmore's Night in Europa bezocht (w.o. Duitsland, Italië en Engeland).

Sommige onderdelen van mijn werk mag ik ook graag hobbymatig toepassen. In het dagelijks leven ben ik HR-adviseur en soms word ik privé gevraagd om mensen - onbezoldigd - te ondersteunen/adviseren op arbeidsrechtelijk terrein.
Daarnaast doe ik wat administratieve klussen voor de eigen praktijk van mijn echtgenote. Gaan per week geen uren inzitten, maar het vraagt wel wat tijd en aandacht.

En ik zou graag in de toekomst weer meer willen lezen. Ik ben dat door de PC/TV in de loop der jaren 'kwijt' geraakt. En dan gaat het me niet om hoogdravende literatuur, maar om boeken waarvan het jammer is als je ze uit hebt.

Mijn meest saaie 'hobby' is het bewust opzoeken van rust. Voor iedereen is het verschillend, maar we worden overspoeld met prikkels. Ik woon in de buurt van het Ketelmeer en ik vind het heerlijk om een uurtje of zo langs de dijk te zitten en (mijn zonden) te overdenken. Mobieltje uit natuurlijk!!

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
HansD

Ongelezen bericht door HansD »

blackers schreef:Zoals eerder al opgemerkt, hebben wij - BMW bezitters - kennelijk iets met "vechtsporten". Vechtsporten is overigens niet de juiste aanduiding, want het heeft weinig met vechten te maken. ....
Ik gebruik vaak het onderscheid vechtsport vs. vechtkunst. Vechtsport is een gevecht met iemand anders, en vechtkunst is het gevecht met jezelf.
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

sized_029.JPG
sized_1.JPG
Tja wat zal ik zeggen.
Sleutelen , timmeren , fotografie , computers . Ik maak kasten zelf en binnenkort weer een bed. Maar ik vond het betegelen van de douche ook leuk om eens te doen. Maar ook als er thuis een groep bijgezet moet worden en dat soort dingen. Of houten vloeren leggen. Dan corrigeer ik regelmatig de teksten die bij ons in het museum aan de muur hangen. Ook de ANWB wijs ik met regelmaat wel op foutjes . En dat kan in de kampioen zijn ofwel over hun beoordelingen van campings .
Zelfs op vakantie repareer ik wel eens caravans of had ik al eens een cilinderkop van een auto verwijderd en terug geplaatst omdat de kleppen verbrand waren. Als het iets is wat ik kan probeer ik meestal wel te helpen. Maar ook het reviseren van motoren vind ik leuk om te doen en in het verleden moest ik ook vaak auto's strippen voor de spuiters. Dan vind ik de oude techniek zeer boeiend. Ik sleutel dus veel liever aan het oude dan het nieuwe. Ik vind d oude auto's en stoomtreinen of machines fantastisch. Ik lees ook graag technische artikelen of boeken waarin techniek vaak naar voren komt. Ik neem altijd een berg gereedschap mee op vakantie en geniet als er weer eentje staat op de camping die ik weer op weg kan helpen.
Ik doe er maar een paar fotootjes bij als het lukt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Tja, als je werk ook een beetje hobby is, duurt het soms even voordat ik bepaalde postings daadwerkelijk zie/lees.
Maar dan toch ook maar even mijn mini-opsomming:
- uiteraard is mijn RT de hoofd-hobby.
- op twee: elektro-akoestiek. Na een aantal jaren een bedrijf te hebben gehad in de ontwikkeling en fabricage van hoogwaardige luidsprekersystemen voor de huiskamer, doe ik dat nu alleen nog hobbymatig of in opdracht. Ook bestaande huis-tuin-en keuken- luidsprekers neem ik desgewenst onder handen.
Het doel is om, binnen de natuurkundige en elektrotechnische grenzen, een set speakers te leveren waarbij de luisteraar een ware muziekbeleving ondergaat!
- op drie: het bewerken van oude meubels komt steeds vaker voor, maar kost tijd!
- voorts en niet specifiek in genoemde volgorde: mooie whisky, Italiaanse en Siciliaanse wijn, Nederlandse sigaren (Ria Bos), lezen, koken, Groot-Brittannië.

En last but not least: onze kleindochter en kleinzoon!
Kleindochter van vier is overigens afgelopen zomer met ons ( opa en oma) mee geweest op vakantie naar Engeland! De dame had het prima naar haar zin en wilde niet terug! Sorry, dit is off-topic! :O
Dus ik kan me prima vermaken in mijn vrije tijd.
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ik ben niet zo vaak meer op het forum te vinden door een overvolle (werk)agenda maar ook omdat andere hobbies voor mij belangrijk zijn.
Op dit moment zijn de belangrijkste vier;

* Het meeste tijd (en geld) kost mijn Märklin (epoche III) baan, een motivator om buitenlandse spoorweg- en speelgoedmusea altijd een onderdeel te laten zijn van de vakanties. Zo kan ik het in juni jl. geopende H.P. Porsche "Traumwelt" museum in Anger (D) iedereen aanbevelen.
* De Kreidler, komt veel te weinig van z'n plek maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt er een andere eigenaar voor te zoeken.
* De accordeon, sinds 1967 is mijn "Marinucci" regelmatig op mijn schoot te vinden.
* Onze blauwe russen, we hebben er drie van dit bijzonder schrandere en lieve ras. En ja, ik loop er zo nu en dan mee aan de lijn. En zij zijn de enige reden waarom we nooit langer dan twee weken op vakantie gaan.

Opa-zijn en het gezin vind ik meestal wel leuk maar kan ik net geen hobby noemen :roll: .

Ronald
Viaantje
Bijz: een standaard BWM
Woonplaats of omgeving: Vianen

Ongelezen bericht door Viaantje »

Tja, hobbies...

Hobbies naast mijn werk:

Mijn vrouw,
Mijn motor(en) en de bijbehorende fora.
Mijn auto (Quattro)
Muziek luisteren
Fotografie (geen beeldbewerking/photoshop), plaatje moet zo uit het toestel komen)
Schietsport
Kanosport
Fitness en wielrennen (vnl. nu kijkend)
Koken
Bezoeken van theatervoorstellingen (musicals en muziekoptredens/festivals)
Vrienden/familie
Laatst gewijzigd door Viaantje op 21 sep 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Motorrijden staat wel met stip bovenaan het lijstje, dit jaar alleen al bijna 20.000 pretkilometers (geen woon-werk!)
En daarnaast doe ik af en toe een beetje geocachen, lees ik heel graag, heb ik jaaaaren aan judo gedaan (tweede dan en ook lesgegeven) en maak ik sinds enkele jaren één keer per jaar een lange reis op de motor. Ik ben ook nog toercommissaris bij een motorclubje. En tenslotte een keer per week een uurtje zaalvoetbal en dan heb je het wel gehad.
O ja, en een beetje in de keuken rommelen met potten en pannen vind ik ook wel smakelijk _005
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

En daarnaast doe ik af en toe een beetje geocachen, lees ik heel graag
Hebben we toch al 3 gemeenschappelijke hobbies.

Groet, Aad
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Werken met hout :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

1-handed schreef:Werken met hout :D knip knip
This what you call: Near Perfection! _004
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
CCvW
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Delft

Ongelezen bericht door CCvW »

Omdat ik nog niet zo oud ben, heb ik geen tijd voor hobby's. Door de week ben ik leraar Engels, en geef ik les. Dit doe ik twee dagen per week omdat ik nog student ben. De rest van de dagen door de week heb ik les. Op zaterdag werk ik bij een grote motorzaak, en op zondag, en de avonden ben ik bij mijn vriendin. In de vakanties werk ik full-time in de garage. Als ik een paar minuten over heb, dan help ik mezelf graag verder binnen de Duitse en Russisch taal. Ik combineer dit met keuzevakken op school zodat ik altijd leuke keuzevakken heb, en goede cijfers haal.

Ik vind talen en ook vooral het managen van een bedrijf/organisatie erg leuk. Ik wil later bij buitenlandse zaken werken, of iets doen met internationale verkoop. (Lekker klanten afgaan op een frisse RNineT)

Het motorrijden (soms) naar school, naar mijn werk en naar mijn vriendin is echt even een momentje om op adem te komen.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
Harro
Bijz: linksrijder

Ongelezen bericht door Harro »

CCvW schreef:Omdat ik nog niet zo oud ben, heb ik geen tijd voor hobby's.
Zo, stevig vooroordeel tussendoor...
Ik weet niet of ik vanuit jouw gezichtspunt bejaard ben, maar ik heb ook niet heel veel tijd voor hobby's. Ik rij de motor zakelijk (diverse afspraken door het land) om toch wat tijd voor deze hobby te hebben. Eerder ook vaak leuke auto's gereden vanuit dezelfde optiek. Verder ga ik wekelijks een avondje naar een Tai Chi training waarbij je leert dat ontspannen en kracht veel met elkaar te maken hebben. Op vakanties lees ik graag 10 boeken en verder schrijf ik nog wel eens een artikeltje om mijn mening te geven over bijzonderheden in mijn werk (organisatie-advies) of hoe onhandig we gemiddeld genomen met elkaar omgaan.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)
Mark1200rs
Bijz: R1100RS
Woonplaats of omgeving: Elst (Gld)

Ongelezen bericht door Mark1200rs »

Ik beschouw mijzelf ook nog niet echt als oud (34), ik mag graag vliegen in mijn vrije tijd, zowel zweefvliegen als eenmotorige toestellen. Heel Europa ben ik al door gevlogen. Vissen doe ik ook erg graag, maar de meeste vrije tijd gaat toch met alle liefde naar mijn vrouw en twee kleine meiden van 1 en 3 jaar oud.
BMW R1100RS ABS '94 'Doornroosje' BMW K1100RS '94 'Doornroosje II' Moto Guzzi V11 Sport '00
Lemoi
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

CCvW schreef:
Ik vind talen en ook vooral het managen van een bedrijf/organisatie erg leuk. Ik wil later bij buitenlandse zaken werken, of iets doen met internationale verkoop. (Lekker klanten afgaan op een frisse RNineT)
Had je dan aan een zomer baantje gedacht? ;) Gaat nl niet lukken op de RNineT (ja lukt wel maar vraag niet hoe)
CCvW
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Delft

Ongelezen bericht door CCvW »

Haha ik heb wel reactie ontlokt zeg! Voor de zomer heb ik meer werk dan dat ik aankan.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
WaltzingMatilda

Naast motorrijden...

Lekker eten/zelf kokkerellen.
Vakantie, wandelen maar vooral toch genieten van het leven..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Over 1,5 jaar met pensioen na 45 jaar te hebben gewerkt als fotograaf en medisch fotograaf. En fotograferen is niet mijn hobby, dus geen fotografie als hobby in mijn vrije tijd. Ik ben begonnen met nieuwe hobby zendamateur. Sinds mei 2015 mijn licentie na examen te hebben gehaald. Heel fascinerend om afhankelijk te zijn van het weer en temperatuur van luchtlagen in de troposfeer om verre verbindingen te kunnen maken. Het verste wat mij gelukt is tot nu toe is Brazilië met een simpel draadje als antenne dat in de tuin hangt.
WaltzingMatilda

wil51 schreef:Over 1,5 jaar met pensioen na 45 jaar te hebben gewerkt als fotograaf en medisch fotograaf. En fotograferen is niet mijn hobby, dus geen fotografie als hobby in mijn vrije tijd. Ik ben begonnen met nieuwe hobby zendamateur. Sinds mei 2015 mijn licentie na examen te hebben gehaald. Heel fascinerend om afhankelijk te zijn van het weer en temperatuur van luchtlagen in de troposfeer om verre verbindingen te kunnen maken. Het verste wat mij gelukt is tot nu toe is Brazilië met een simpel draadje als antenne dat in de tuin hangt.
Maar wel blijven motorrijden, toch? :D
marcel72
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

Pensioen zit er bij mij nog lang niet aan te komen. Mag nog minimaal 24 jaar werken.

Qua hobby's zijn het toch motorrijden, volley, lekker ontspannen met gezin en hond, lezen. Het motorrijden helaas niet meer zo vaak als vroeger, maar daarvoor wel een leuk gezin in de plaats.
(Ver)bouwen aan het huis, vakanties (winter en zomer) en m'n 2-de 'baan' als verpleegkundige bij een repatriëringsambulancedienst.
In het verleden wat jaren aan aikido gedaan, maar door wisseldiensten mee moeten stoppen.

Lijkt niet veel, maar op de een of andere manier wordt daarmee de tijd wel gevuld.....
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

WaltzingMatilda schreef:
wil51 schreef:Over 1,5 jaar met pensioen na 45 jaar te hebben gewerkt als fotograaf en medisch fotograaf. En fotograferen is niet mijn hobby, dus geen fotografie als hobby in mijn vrije tijd. Ik ben begonnen met nieuwe hobby zendamateur. Sinds mei 2015 mijn licentie na examen te hebben gehaald. Heel fascinerend om afhankelijk te zijn van het weer en temperatuur van luchtlagen in de troposfeer om verre verbindingen te kunnen maken. Het verste wat mij gelukt is tot nu toe is Brazilië met een simpel draadje als antenne dat in de tuin hangt.
Maar wel blijven motorrijden, toch? :D
zolang ik er nog zelf op kan komen en niet afval en kan blijven betalen blijf ik motorrijden. :D

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”